مطالب عمومی

خظیب‌زاده:علاقه‌ای برای مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نداریم/با کسی مسامحه نداریم/ انگلیس هیچ بهانه‌ای برای پرداخت بدهی به ایران ندارد

به گزارش خبرگزاری میجیک ، “سعید خطیب زاده” صبح امروز در اولین دیدار مجازی خود با اصحاب رسانه ، ورود پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت اظهار داشت: قلب به وحدت بستگی دارد ، بنابراین می توان آن را محقق کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: تاج موجی باعث شهروندان ما می شود و ما در حال برگزاری جلسات مجازی برای احترام به پروتکل موجود هستیم.

خطیب زاده در سیزدهمین سالگرد آبان گفت: فردا سیزدهم آبان است که سه واقعه مهم دارد ، از اخراج امام خمینی (ره) ، قتل دانش آموزان و سرانجام اشغال لانه جاسوسی که به آن انقلاب دوم می گویند. من فکر می کنم که میزان خصومت آمریکا نشان می دهد که اصرار بر یک سیاست غلط هنوز سرسختانه است و اگر سلطه وجود داشته باشد ، مقاومت نیز وجود دارد.

سخنگوی هیئت دیپلماتیک در مورد توسعه سیاست خارجی در چند هفته گذشته گفت: در تاریخ 27 نوامبر ، سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه برای پیگیری برنامه صلح ایران از منطقه بازدید کرد. در 20 اکتبر ، ما به آرامی صحبت کردیم تا به رئیس جمهور جدید بولیوی تبریک بگوییم و در 20 اکتبر ، وزیر امور خارجه در شورای امنیت سازمان ملل سخنرانی کرد.

ایرنا به نقل از جزئیات این دیدار:

ما آماده هستیم تا روابط با بولیوی را به سطح بالاتری برگردانیم

وی افزود: از فردا محمد جواد ظریف برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید بولیوی عازم آمریکای لاتین می شود و پس از آن به کوبا و ونزوئلا سفر می کند.

خطیب زاده همچنین با اشاره به توسعه بولیوی و روابط دوجانبه تهران و لاپاز با آغاز دولت جدید این کشور ، گفت: سفر وزرای خارجه آمادگی دو کشور را برای برقراری روابط به سطح بالاتر نشان می دهد. امیدوارم روابط بین دو کشور مسیری طبیعی و شگفت انگیز طی کند و روابط دو کشور به مسیر مورد علاقه آن کشورها بازگردد.

سخنگوی سپاه دیپلماسی در پاسخ به س questionsالاتی درباره حذف مشاوران اقتصادی از نمودارهای ساختاری سفارتخانه ها و مأموریت های خارج از کشور ایران گفت: ایران در سفارت خود ادارات مختلفی از جمله دپارتمان اقتصادی دارد. این بخش هنوز تکمیل نشده و بسته نخواهد شد. تعدیلاتی وجود دارد که برای این بخشها اعمال نمی شود و بخش اقتصادی در هیچ سفارت بسته نشده است.

خطیب زاده همچنین درباره نتایج سفر منطقه ای سید عباس عراقچی اظهار داشت: ایران بر اساس اصول نظام بین الملل ، لغو اشغال ، دریافت نظارت بین المللی و مرزهای بین المللی طرحی را تنظیم کرده است. ما به دنبال حل و فصل هستیم ، نه فقط آتش بس. در این بخش ، مشاوره در بالاترین سطح برگزار شد.

وی افزود: ما منتظر جواب هستیم که اگر قبول کنیم می توانیم در مسیر درست حرکت کنیم. ما سعی می کنیم بر اساس منافع محلی به کار خود ادامه دهیم. درک نیز مثبت است.

رئیس دیپلماسی وزارت امور خارجه و رسانه های عمومی درباره اظهارات محمدرضا باهنر مبنی بر اینکه روحانی و ظریف هیچ نقشی در روابط با کشورها و همچنین تلاش های پارلمان برای نظارت بر روابط خارجی ندارند ، اظهار نظر کرد. مقام معظم رهبری نیمی از دولت است.

خطیب زاده هشدار می دهد: جمهوری اسلامی ایران سازوکار خاص خود را دارد و بر اساس آن ، بین قدرت ها و قسمت های سیستم هماهنگی وجود دارد. من ادعایی را که شما مطرح کردید نمی بینم ، اما وظیفه وزارتخانه کاملاً قانونی است.

وی آخرین پرونده پیگرد قضایی قتل سردار سلیمانی را یادآور شد: ما بیانیه مفصلی درباره پرونده شهید سردار سلیمانی صادر می کنیم. وزارت امور خارجه بخشی از پیگیری ها است. پرونده باید در مراجع قضایی تشکیل شود. ما آن را به دوستان توصیه می کنیم.

سخنگوی هیئت دیپلماتیک گفت: جمهوری اسلامی ایران این موضوع را در سطح بین المللی با جزئیات پیگیری کرده است.

وی همچنین در مورد برنامه های ایران برای حل بحران قره باغ و پاسخ های باکو و ایروان صحبت کرد: منازعه قره باغ یک درگیری سه ساله است که حل آن آسان نیست. ایران برنامه ای را براساس وظیفه و این واقعیت که هر دو کشور سنگ قدم های ما هستند ، آماده کرده است. برنامه ما مبتنی بر حقایق موجود در این زمینه است ، اما پاسخ آن را باید در پایتخت یافت. بخشی از این طرح نگرانی است و ما امیدواریم که در هفته آینده گام های صلح را برداریم.

ما همچنان نگران حضور تروریست ها در منطقه هستیم / با کسی بی تاب نیستیم

سخنگوی سپاه دیپلماسی در پاسخ به سوالی درباره هشدار دیروز محمدجواد ظریف در مورد حضور تروریست ها در مرز شمالی ایران و مسئله ای که سید عباس عراقچی در سفر به منطقه برای حل منازعات قره باغ کوهستانی مطرح کرد ، گفت: این فقط برای باکو و ایروان نیست ، بلکه برای سایر پایتخت ها نیز است. این یک نگرانی جدی است و ما به طور جدی صحبت می کنیم. این موضوع رد شده است ، اما ما نگران هستیم که دیگر تمام نشده و با کسی اهمیتی نمی دهیم و شوخی نمی کنیم و امیدوارم گزارش اشتباه باشد.

خطیب زاده در پاسخ به س questionsالات بیشتر درباره ارزش ایران در لیست سیاه FATF و رایزنی وزارت امور خارجه با سایر نهادهای دولتی برای حل این مسئله ، گفت: جایگاه ایران و مقامات دیپلماتیک در FATF روشن است. ما نظرات خود را به ارگان های دیگر رسانده ایم ، اما آنها باید در این باره اظهارنظر کنند و ما در دولت در مورد این صحبت می کنیم. به گفته وزیر امور خارجه ، ما باید به دلیل دوستان خود این مشکل را حل کنیم. امیدوارم دستگاه های دیگر بتوانند این مشکل را با کمترین میزان آسیب حل کنند.

مذاکرات برای پرداخت بدهی در کره جنوبی به کندی انجام می شود

رئیس دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه درباره آخرین رایزنی تهران و سئول درباره بدهی کره جنوبی به ایران گفت: گفتگوهای آهسته. بانک مرکزی نیاز به توضیح بیشتر دارد ، اما اقدامات نامطبوعی وجود دارد و تسهیلات لازم است.

ما نمی خواهیم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کنیم

خطیب زاده در پاسخ به این س ifال که آیا کسانی که ادعا می کنند ایالات متحده آمریکا ، همراه با روسیه و چین ، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مداخله می کنند ، گفت: ما نمی خواهیم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کنیم و نمی دانیم چه کسی در این ماجرا شرکت دارد. آمریکایی که رأی داد.

وی گفت: “ما اطمینان داریم که انتخابات ایالات متحده نمایش دیگری خواهد بود.” ما همه ادعاهای مطرح شده در این زمینه را رد می کنیم و آن را کاملاً بی اساس می دانیم. تاریخ نشان می دهد که کدام کشورها در امور داخلی سایر کشورها مداخله کرده ، سران کشورها را جایگزین کرده و نیروهای سیا را به کشورهای دیگر اعزام کرده اند.

سخنگوی هیئت دیپلماتیک در مورد بدهی انگلیس به ایران و دلایل آن برای خودداری از پرداخت صحبت کرد: بدهی انگلیس به ایران قطعی است و تأخیر موضوع کمی است ، اما بقیه موارد مشخص است. اصل بدهی و سود مشخص است و دولت انگلیس دلیلی برای پرداخت نکردن این بدهی ندارد.

خطیب زاده با بیان اینکه لندن به دلیل برخی ادعاها در پرداخت این بدهی به تأخیر افتاد تأکید کرد: منافع آن مشخص است.

در پاسخ به چه س ،الی ، با انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده ، آیا پیام دیپلماتیک بین تهران و بایدن رد و بدل می شود؟ او گفت: ما اصلاً آنها را نمی بینیم. خواهیم دید که چه سیاست هایی اکنون در دولت آمریکا اتخاذ می شود ، هر کسی رئیس جمهور باشد. هر دو حزب دولت ایالات متحده تشخیص می دهند که سیاست های آنها علیه ایران شکست خورده و به اهداف خود نرسیده اند.

مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه های وزارت امور خارجه تایید کرد که چارچوب گفتگو برجام است ، یادآور شد: هر کسی که در این چارچوب این جنگ تروریستی علیه ملت ایران را جبران کند ، بازگرداند و پایان دهد ، ممکن است در کنار دیگران باشد. ما بیشتر از نتایج به فکر اقدامات دولت ایالات متحده هستیم.

امیدوارم فرانسه از مسیر اشتباه برگردد

خطیب زاده در مورد توهین به مقدسات اسلامی ، به ویژه پیامبر اکرم (ص) در فرانسه گفت: وزارت امور خارجه با صدور بیانیه ای سختگیرانه آن را محكوم كرد. ما همچنین در حال رایزنی با سایر کشورهای اسلامی در پایتخت هستیم. ما توهین به پیامبران الهی ، به ویژه پیامبر مهربانی را مجاز نمی دانیم. با این حال ، این یک چرخه معیوب است ، تروریسم وجود دارد ، که در همان کشورهای غربی کاشته شده است.

وی با اشاره به تماس کاردار فرانسه با وزیر امور خارجه گفت: ما کاردار فرانسه را بدون حضور سفیر فرانسه احضار می کنیم. به نظر می رسد ماکرون از این ادعا عقب نشینی می کند. با این حال ، راه حل نهایی احترام به ادیان است و کشورهای آزاد جهان از جمله ایران اجازه تحقیر مقدسات آنها را نخواهند داد.

این دیپلمات ارشد درمورد هماهنگی و هماهنگی کشورهای اسلامی در پاسخ به توهین به مقدسات اسلام صحبت می کند و آیا ایران برای هماهنگی با سایر پایتخت های اسلامی برنامه و اقداماتی دارد؟ می گوید: یکی از بحران های جهان اسلام عدم اتحاد است و این یکی از مصائب جهان اسلام است. ظاهراً ، ایران در حال رایزنی درباره سفارت در کشورهای اسلامی است.

به گفته خطیب زاده ، برخی از کشورهای اسلامی به مسئله اسلام و فلسطین خیانت کردند. البته این تأکید بر تلاش سایر کشورهای اسلامی نیست. امیدوارم کشورهایی مانند فرانسه از مسیر اشتباه برگردند.

312 310

دکمه بازگشت به بالا