مطالب عمومی

بقای برجام به شکست ترامپ در انتخابات آمریکا گره خورده است؟

رویترز به نقل از برخی مقامات ایرانی گفته است كه سرنوشت توافق هسته ای به انتخابات ریاست جمهوری آمریكا كه قرار است در ماه نوامبر (نوامبر امسال) برگزار شود ، بستگی دارد ، طبق گزارش های 21 گروه عربی.

براساس این گزارش ، تنش در روابط ایران و آمریکا در حالی به وقوع پیوست که واشنگتن اخیراً سعی در اجرای مکانیسم اسنپ بک و برقراری مجدد تحریم های سازمان ملل علیه ایران داشت. هفته گذشته ، ایالات متحده نتوانست 13 عضو شورای امنیت سازمان ملل را به قطعنامه ای برای ادامه مسدود كردن سلاح در ایران ترغیب كند و هیچ عضو دیگری به جز ایالات متحده و جمهوری دومینیكن موافقت نكردند.


بیشتر بخوانید:

بایدن: سیاست ترامپ علیه ایران فاجعه بار است


وب سایت عربی به زبان عربی نوشت: “ایران هشدار داده است كه طرفین توافق هسته ای از این تعهد عمل نكرده اند و این با اعمال تحریم های شورای امنیت سازمان ملل همراه است ، تهران اجرای این تعهدات را طبق شرایط توافق هسته ای متوقف می كند.” اگرچه ایران موضوع اعمال تحریم ها را پنج سال پیش برای اجرای تعهدات خود در قبال توافق هسته ای مطرح کرد ، رویترز به نقل از سه مقام ارشد ایرانی گفته است که تهران به امید اینکه رقیب دونالد بایدن ، جو بایدن ، تصمیم به ادامه اجرای این توافقنامه داشته باشد. ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شد.

بایدن ترامپ

دونالد ترامپ و جو بایدن

رئیس ارشد سیاست دفتر ایران در رابطه با مذاکرات هسته ای ، با شرط ناشناس ماندن ، به رویترز گفت: “تصمیم اکنون برای ادامه توافق است ، مگر اینکه ایالات متحده با راه اندازی بزرگترین ساز و کار ماشه اشتباه کند.”

وی گفت: “ما در اینجا خواهیم ماند ، اما ممکن است ترامپ چند ماه در کاخ سفید نباشد.”

عدم موفقیت اعضای شورای امنیت اتحادیه اروپا در همراهی با بازوی بازوی ایران ، نشانگر مالکیت بین ایالات متحده و متحدان غربی است.

عرب 21 نوشت: “این یادداشت هنگامی ساخته شد كه بایدن در اظهارنظر اخیر خود گفت اگر كاخ سفید راه خود را پیدا كند به توافق هسته ای باز خواهد گشت ؛ البته ایران نیز باید طبق آنچه كه امضا كرده بود توافق نامه هسته ای بین ایران و قدرتهای بزرگ غربی امضا شود. ریاست جمهوری باراک اوباما و زمانی که جو بایدن معاون رئیس جمهور بود.

به گفته برجام ، تحریم تسلیحاتی علیه ایران از 18 اکتبر (27 اکتبر امسال) به پایان می رسد. ترامپ که کشورش از توافق های بین المللی خارج شده و در مورد حقوق بین الملل حرفی نزده است ، مدت هاست که به دنبال تأمین درخواست های امنیتی برای ادامه ثروت خود از سلاح های جدایی طلب است.

شورای امنیت سازمان ملل

شورای امنیت سازمان ملل

به گزارش رویترز ، سید عباس موسوی سخنگوی سابق وزیر امور خارجه کشورمان بارها اظهار داشته است که پیروزی دونالد ترامپ یا جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای جمهوری اسلامی ایران اهمیتی ندارد و سیاست های ایران در مورد آمریکا تغییر خواهد کرد. نمی شود.

آخرین پیام / 4106/4033 /

دکمه بازگشت به بالا