مطالب میجیک

خدمات بیمه سلامت به زنان روستایی/از واکسیناسیون تا غربالگری – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، محمدرضا میرزایی ، گزارش فعالیت های سازمان های دولتی را در این فهرست نشان می دهد خیلی وی با اقدامات در حوزه زنان و خانواده گفت: خدمات بیمه درمانی در قالب خدمات درجه یک و برنامه بیمه پزشك خانواده از طریق خرید شبكه خدمات روستایی مراكز بهداشتی و خدمات بهداشتی درمانی روستایی برای همه افرادی كه در روستا زندگی می كنند جامع است.

مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت افزود: بسته خدمات سطح اول در برنامه پزشک خانواده از سال 1994 تاکنون کمترین بستری در بیمارستان و بالاترین میزان دسترسی در مناطق روستایی از طریق مرکز خدمات بهداشتی درمانی روستایی و 6 هزار و 989 پزشک ، 5 هزار و 644 پزشک بوده است. خانم و 2.04 خدمات بهداشت دهان و دندان ارائه می شود.

وی افزود: “همچنین ، در خلاصه عملکردی که در سال 1998 انجام شد ، بیش از 57 میلیون خدمات پزشک ، بیش از 14 میلیون خدمات وجود دارد خانم، بیش از 6 میلیون خدمات شفاهی و بیش از 3 میلیون مراجعه تخصصی برای مناطق روستایی ارائه شده است. حدود نیمی از این جمعیت مربوط به زنان است ، به استثنای خدمات و درمان گروه های سنی خاص زنان.

میرزایی با اشاره به توافق انجام شده و پرداخت سرانه خدمات مراقبت و پیشگیری توسط سازمان بیمه سلامت ، اظهار داشت: مراقبت از واکسیناسیون ، مراقبت های قبل از بارداری ، مراقبت های قبل از تولد ، اعزام زنان باردار به مراقبت های پرخطر و زایمان اضطراری در موارد اضطراری ، مراقبت بارداری کمتر از دو سال طول می کشد و فیلتر کردن مادرانی که معتاد هستند یک سرویس رایگان و انحصاری برای زنان ساکن در مناطق روستایی است.

مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: انجام آزمایشات برای زنان باردار از جمله BloodGroup & Rh ، CBC ، شمارش افتراقی سلول های خونی ، آزمایش کامل تجزیه ادرار ، کشت ادرار ، BUN ، آزمایش سراتینین. شانه آزمایشات غیر مستقیم ، FBS ، TSH و VDRL ، دیابت بارداری شامل: (OGTT و تست چالش گلوکز (GCT) ، چربی خون و دیابت برای زنان بالای 30 سال و نمونه ها) جیری آزمایشات HPV برای زنان در مناطق روستایی نیز رایگان است.

وی همچنین گفت: خدمات دندانپزشکی برای مادران باردار و شیرده ، از جمله خدمات آموزش بهداشت دهان و دندان ، ثبت اطلاعات وضعیت بهداشت دهان و دندان ، فیشور درزگیر درمان، فلوراید تراپیاستفاده دائمی از ترمیم دندان آمالگام و کشیدن دندان کامپوزیت ، غیر دائمی ، درمان تفاله دندانهای دائمی ، جرم ، زنده جیری و براش و پالپوتومی خدمات رایگان برای بانوان.

دکمه بازگشت به بالا