جشنواره شعر در امتداد پروانه‌ها در سعدیه پایان یافت – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، این مراسم ظهر روز یکشنبه با حضور مدیرکل بنیاد شهید استان فارس ، علی محمدی معاون بنیاد فرهنگ شهدا و ایثارگران فارس با بیان اینکه استان فارس برای اسلام شهید دارد ، گفت: انقلاب در سال 1943. شهدای ملی و ایثارگران ایالتی ، تقدیم به 17000 زن شهید ، یاد 324 شهید را گرامی می دارد.

در سالروز شهادت و ولادت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) وی افزود: در راستای این برنامه معتبر که در سال های گذشته به فراموشی سپرده شده بود ، باید گام هایی برای نشان دادن ایثارگری زنان شهید ، جانباز و آزاد برداشته شود. ر تبدیل شوید ، از جانب فراخوان این جشنواره شعر به همراه پروانه ها منتشر شد.

محمدی ادامه داد: انتقال فرهنگ بین نسل ها با ابزارهایی مانند شعر انجام می شود ، زیرا هیچ هنری به اندازه شعر قدیمی و م effectiveثر نیست ، بنابراین بنیاد شهید و ایثارگران پارسی جشنواره را ایجاد کرد تا بین نسل ها منتقل شود.

نماینده فرهنگی بنیاد شهید استان فارس ، گفت: استان فارس به ویژه شهر شیراز که شاعر مشهوری است آه تو مثل سعدی و حافظ روکری باید بیشتر در مورد آن فکر کرد

وی می گوید: امتیاز فرهنگی در استان فارس به عنوان یک امتیاز شاعرانه و ابزاری شعری برای انتقال فرهنگ شهادت بی نظیر است.

پس از مجوز نجات ، بانوی شاعر و پیشکسوت شعر انقلاب و دفاع مقدس شعر را قرائت کرد و سپس با حضور مدیر کل بنیاد تصویر و از شهدای استان فارس مسئول بسیج هنرمندان استان و سردار نیکومنش از جانبازان دفاع مقدس با این زن ادیب تجلیل شد.

همچنین در این مراسم ، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس تأکید کرد که در طول تاریخ نظام اسلامی شیر وی در زمینه ایثار و شهادت ، حماسه ها را با هم در مردان در همه زمینه ها خلق کرد و گفت: زبان شعر بسیار روشن ، مفید و قابل فهم است.

محمدجواد محمدی پور می افزاید: “زبان شعر در بسیاری از زمینه ها منعکس کننده احساس درونی ناب انسان است و نمی توان نقش زنان را در آن تغییر داد.”

وی با تعیین اینکه آیا اسلام و رهبران دینی نقش زنان را م effectiveثر می دانند ، افزود: به هیچ زبانی نمی توان نقش آنها را مهم دانست. جایگزین برای مثال؛ معنا و مفهوم ناب ترین کوثر در قرآن کریم خوب است و کاملاً 11 امام همه نسل فرزندان کوثر را از نسلی به نسل دیگر اشتباه می گیرند.

به گفته مدیرکل بنیاد شهید شهید ، 124 جانباز منتظر و منتظر و 3 فریمن در استان به عنوان بخشی از 17000 شهید کشور.

دبیر علمی جشنواره شعر در کنار پروانه ها ادامه می دهد: 216 اثر در ماه دهه فجر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و در مجموع 3 اثر مقام اول تا سوم را کسب کردند.

وی با بیان اینکه رباعیات و بخشهای دو بیتی ویژه در این جشنواره وجود داشت ، افزود: 176 رباعی با نام 176 زن شهید در استان فارس در این بخش است.

به گفته دبیر علمی جشنواره ، رباعی در کتابی با عنوان “ارانه های باران »منتشر شده است.

در پایان این مراسم ، برگزیدگان جشنواره شعر به همراه پروانه ها معرفی شدند که مجتبی صادقی مقام اول ، مهدی کریمی دوم و زهره داوودی سوم شدند.

دکمه بازگشت به بالا