اقتصادیبرترین های کسب و کار مجیک

تعمیر گیربکس های اتوماتیک غرب تهران

مراجعه به تعمیرکار ماهر و حرفه‌ای برای تعمیر گیربکس اتوماتیک ماشین، به اندازه مراجع به موقع اهمیت دارد؛ چرا که گیربکس قطعه بسیار حساسی است و کوچک‌ترین اشتباه در تعمیر آن می‌تواند باعث ایجاد خسارت شود. این مقاله به منظور معرفی بهترین تعمیرکار گیربکس اتوماتیک در غرب تهران تهیه شده است. ساکنان منطقه غرب تهران می‌توانند برای رفع مشکل گیربکس خود به تعمیرگاه‌های معرفی شده در این مقاله مراجعه کنند.

بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران | بهترین تعمیرگاه گیربکس در غرب تهران

گیربکس چیست و چه وظایفی دارد؟

گیربکس یا جعبه دنده خودرو، قطعه‌ای است که وظیفه دارد قدرتی که از موتور به چرخ­ها منتقل می­شود را کنترل کند. منظور از کنترل قدرت، اختیاری است که توسط گیربکس و به منظور تنظیم سرعت خودرو در اختیار راننده قرار داده می‌شود. موتور خودرو‌های مختلف توانایی تولید میزان مشخصی از توان و گشتاور را دارند. گیربکس قطعه‌ای است که به راننده اجازه می‌دهد بدون بالا بردن دور موتور، سرعت را تا حد مورد نظر افزایش دهد. این توانایی از دلایل اصلی اهمیت گیربکس ماشین است. علاوه بر این گیربکس وظایف دیگری نیز برعهده دارد که باعث افزایش اهمیت دو چندان این قطعه می‌شود. از امکانات ایجاد شده توسط گیربکس خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ممانعت از سرعت‌گیری غیر ارادی: بعضی از مسیر‌ها به دلیل شرایط خاصی که دارند می‌توانند کنترل سرعت را از دست راننده خارج کنند. این مشکل معمولاً در سراشیبی‌ها به وجود می‌آید. در چنین حالت‌هایی راننده می‌تواند به کمک گیربکس سرعت را کاملاً کنترل کند.
  • تنظیم کردن جهت حرکت خودرو: امکان کنترل حرکت به عقب و جلو توسط گیربکس ایجاد می‌شود. ایجاد توانایی حرکت معکوس نیز از وظایف گیربکس است.
  • فعال نگه داشتن موتور بدون حرکت خودرو: گیربکس امکان استفاده از موتور بدون حرکت خودرو را ایجاد می‌کند.

جعبه دنده از قطعات قدیمی است که در ابتدا با طراحی و عملکردی ساده تولید می‌شد. با گذشت زمان و پیشرفته‌تر شدن صنعت ماشین‌سازی، گیربکس‌ها نیز ارتقاء یافتند. با تغییر ساختار جعبه دنده‌ها به ویژگی‌ها و امکانات آن‌ها نیز اضافه شد. به طوری که اکنون گیربکس‌ها دارای انواع مختلفی هستند که هر یک ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. در ادامه انواع گیربکس‌های موجود در بازار را معرفی خواهیم کرد.

  • گیربکس‌های دستی
  • گیربکس‌های اتوماتیک یا خودکار
  • گیربکس‌ها نیمه خودکار

اگر گیربکس اتوماتیک خودرو شما دچار مشکل شده است یا نیاز به تعمیر دارد، با تیم حرفه ای مجموعه ما در تماس باشید.

تماس با متخخصین گیربکس سان:

گیربکس سان، همیشه در کنار شما تا مطمئن سفر کنید…

گیربکس اتوماتیک خراب چه علائمی دارد؟

خرابی قطعات خودرو معمولاً با نشانه‌ها و علائم خاصی همراه‌اند. وجود این علائم به تشخیص مشکل ایجاد شده در خودرو کمک می‌کند. در ادامه به رایج‌ترین علائمی که نشان از خرابی گیربکس دارد اشاره خواهیم کرد:

  1. روشن شدن چراغ چک موتور
  2. نشت روغن گیربکس
  3. لغزش چرخ‌دنده‌ها
  4. سروصدای ماشین در حین حرکت
  5. ایجاد سروصدا از گیربکس در حالت خلاص
  6. بلند شدن بوی سوختگی از ماشین
  7. عملکرد تأخیری و نادرست گیربکس
  8. کار نکردن پدال کلاچ
  9. حرکت نکردن خودرو در دنده
  10. قدرت نداشتن خودرو
  11. لرزش خودرو و بالا رفتن دور موتور

چه زمانی باید برای تعمیر گیربکس اقدام کنیم؟

زمان مراجعه به تعمیرگاه بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید مهم است. چنانچه گیربکس آسیب دیده در زمان مناسب تعمیر شود از صرف هزینه‌های زیادی جلوگیری خواهد شد. از آنجایی که گیربکس نقش اساسی در ساز و کار خودرو دارد، خرابی آن می‌تواند باعث ایجاد اختلال در عملکرد سایر قطعات شود. به همین منظور بهتر است وقت و هزینه خود را صرف تعمیر جزئی گیربکس خراب در مراحل اولیه کنید. تأخیر در مراجعه به تعمیرگاه هزینه تعویض گیربکس و تعمیر سایر قطعات خودرو را به همراه خواهد داشت. در نتیجه به محض اینکه هریک از علائم خرابی گیربکس را مشاهده کردید برای آن اقدام کنید.

بهترین تعمیرکار گیربکس چه ویژگی‌هایی دارد؟

در این مقاله روی مسأله اهمیت تعمیرکار گیربکس تأکید شد؛ چراکه تعمیرکار ماهر مثل یک پزشک خوب است. مهارت تشخیص دقیق و تعمیر صحیح گیربکس به رفع سریع مشکل جعبه دنده اتوماتیک کمک می‌کند. در ادامه با ذکر ویژگی‌های بهترین تعمیرکار شما را در امر انتخاب تعمیرکار کمک خواهیم کرد.

  • توانایی تشخیص سریع مشکل
  • دارای مهارت فنی بالا
  • مدیریت کردن صحیح
  • آشنایی با تکنولوژی روز
  • تمیز بودن محیط کاری
  • تجربه کاری
  • تضمین و ضمانت کار

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا