مطالب میجیک

ترس از تنهایی و نیاز به فرزند آوری حتی در جوامع مدرن هم وجود دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، اردبیل در برنامه “بدون توقف” در اردبیل بیان می کند که کشور ما طی دو دهه تحت تعرفه های جایگزین قرار گرفته است: این بدان معنی است که زن و شوهر نمی توانند به جای خود آنها را تغییر دهند. بگذارید برای حفظ تعادل جمعیت در جامعه باقی بماند ، برای چهار سال متوالی ، 80،000 تولد ما در سال کاهش می یابد ، نرخ باروری در حال حاضر حدود 1.7 است ، و از سال گذشته ما به جمعیت کمتر از یک درصد رسیده ایم ، به این معنی که حتی اگر ما پنجره میانی جمعیت کشور ما ، و بسیاری از زوجین قادر به داشتن فرزند هستند تا یکی از سناریوهای متوسط ​​تر بودن جمعیت را حفظ کنند و بازی جوان و پویایی را حفظ کنند ، اما نرخ باروری در یک بحران باعث ایجاد مردم می شود زیرا این تعداد باید 1/7 در بالاتر از نرخ جایگزینی 1.2 ، برای درک بهتر آینده کشور.

وی ادامه داد: اکنون کشور ما به عنوان یکی از کشورهایی که دارای سطح ناباروری هستند در سازمان ملل ثبت شده است و این بر تعداد جمعیت سالهای قبل تأثیر خواهد گذاشت و این مهمتر از این است که کیفیت ، کیفیت زندگی مردم ایران به ما و حکمت ارائه شده توسط رئیس معظم رهبری به عنوان اولویت اصلی ، زیرا ما می خواهیم اهرام سنی را از ایرانی گرفته تا پیرمرد و زندگی جوان متعادل تر و بهتر داشته باشیم ، و اکنون نگرانیم که این اتفاق نیفتد و این را سرد کنید. 20 سال از پایان فرصت فرصت های جمعیتی گذشته است ، یعنی شانس این ، ما باید از باروری استفاده کنیم که بارور باشد. البته ، برخی از مردم این شعار را باور ندارند که فرزندانشان کمتر ، زندگی بهتر و در آغاز ازدواج می خواهید بیش از دو فرزند داشته باشید ، اما مشکل این است که پیچیدگی مراقبت از کودک ، ناباروری ، شرایط اقتصادی و اوج یونیسم ، ترس و موقعیتی که با آن روبرو هستند این باعث می شود که آنها در زندگی از کودک راضی نباشند ، یعنی نه تنها ذهنیت کودک کم است و گاهی اوقات زوجین مجبور به قبول این مسئله می شوند.

وی گفت: “یکی از اصلی ترین مشکلات این است که زنان ما هنوز معنایی در زندگی پیدا نکرده اند.” “شرایط ایده آل خانواده و جامعه داشتن زنی با نشاط است ، زیرا زنان قلب خانواده و جامعه هستند که آن را می زنند.” ، یک زن با نشاط و با انگیزه ، او را زنده می کند ، این زن در واقع یک مادر خوب است و هیچ ارتباطی با کار و تحصیل ندارد ، اما اکنون ، متأسفانه ، ما یک زن خشک داریم ، معمولاً اگر زنان جامعه ما معنای زندگی او را پیدا کنند ، همه آنچه مهم است در حال انجام ، از تحصیل ، اشتغال ، ازدواج و بچه دار شدن ، آنها معنای زندگی را می بینند ، در واقع مشکلی در رابطه با رویکرد و مشاهده یکدیگر وجود دارد ، آموزش دختران و پسران باید بر اساس چگونگی ابتدا ، برای یافتن معنا و مفهوم باشد. دسترسی و چگونگی اعطا در زندگی ، و نه فقط برای تأمین نیازهای درخت زندگی ، من معتقدم که مادر می خواهد زندگی خانوادگی را شکوفا و غنی کند ، این فقط توسط تعدادی از کودکان انجام می شود.

اردبیلی با بیان اینکه ما هنوز از نظر آموزش عالی ، آموزش و تحصیلات عالیه چیزی در مورد زندگی تدریس نکرده ایم ، گفت: “اما متأسفانه زندگی روتین و تفکیک وظایفی که توسط نسل های قبلی تعیین شده بود مختل شده است.” نسل جدید نه منعکس کننده نسل قبلی است و نه نحوه زندگی در یک ساختار مدرن را آموزش می دهد. بنابراین یکی از گره ها این است که مادران ما وقتی مادر هستند بخشی از معنای زندگی را پیدا نمی کنند و معمولاً نمی خواهند این تجربه را تکرار کنند ، بنابراین ما باید راهی پیدا کنیم تا مادران را از این وضعیت و این چرخه شیطانی خارج کنیم و بر آن غلبه کنیم. این مشکل به روزهای اول تولد پسران و دختران ما برمی گردد ، که به ما آموختند که شما باید مادر یا پدر آینده باشید.

کارشناسان مطالعات زنان و خانواده وی همچنین بیان می کنند: در حقیقت ، یکی از راه های شاد ماندن افراد و ایجاد مشکل در این زمینه داشتن خانواده ای مستحکم ، ثروتمند ، گرم و صمیمی با انواع روابط عاطفی است که همه اعضای خانواده مطابق بخشنامه ، ما محافل عاطفی و معنوی پیرامون خود که ما برای اولین بار چالش را زنده برنمی داریم ، باید مانند الگوی سنتی 100 سال پیش ، همه افراد در خانه و زندگی مشترک با هم تولید کنیم ، این به معنای تعیین کننده تر زندگی جدید و مدرن است. به عنوان مثال ، یک الگوی منظم قرار گرفتن در معرض خانواده کرونا یک الگوی خانوادگی است ، که به طور کلی در هنگام بیمار بودن در قرنطینه ، از حمایت خانواده وی برخوردار است ، اما حمایت برای هیچ فردی وجود ندارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه در جامعه مدرن مفهوم یا فایده داشتن فرزندان تغییر کرده است اظهار داشت: در گذشته پدر سعی در افزایش تعداد فرزندان در نیروی کار و همچنین امنیت خانواده و اعتبار و کنترل او داشت ، اما اکنون این مفهوم تغییر یافته است ، جهت گیری خانواده در جامعه پایین آمده است ، لذت طلبی ، فردگرایی و همه اینها برای جایگزینی مفهوم گذشته است ، اما بازیگر ترس مدرن از تنهایی در آینده ، و این مفهوم همچنین می تواند دلیلی برای داشتن فرزند باشد ، زیرا مردم و فرهنگ خانواده ما عملکرد خود را از دست ندادند.

دکمه بازگشت به بالا