تحت هیچ شرایطی صادرات دام زنده نخواهیم داشت

صادرات

تحت هیچ شرایطی صادرات دام زنده نخواهیم داشت

میجیک/ خراسان رضوی سرپرست وزیر جهاد کشاورزی گفت: تا زمانی که بازار داخلی تثبیت نشود تحت هیچ شرایطی صادرات دام نداریم.

سید محمد آقامیری امروز 4 اردیبهشت ماه در جمع بندی دومین نشست تخصصی مدیران کشتارگاه های منطقه 3 که در سالن اجتماعات شهید قاسم سلیمانی مناره سپید مشهد برگزار شد، اظهار داشت: جایگزینی دولت را قبول ندارم. بخش خصوصی و از نظر این از صفر تا 100، مقررات و مقررات بازار مرغ و تخم مرغ برای اتحادیه صنفی به ما سپرده شده است.

وی افزود: ما در بحث تعیین قیمت مرغ دخالتی نداریم. اتحادیه قیمت را اعلام کرد و این قیمت هم منطقی است زیرا پارسال قیمت همین مرغ 44 هزار تومان تعیین شده بود و 2 میلیون و 600 هزار تن مرغ همزمان تولید شد.

سرپرست وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در مقطعی انجمن به دلیل پایین بودن قیمت مرغ تصمیم به تولید مرغ گرفت و این مشکل در بازار خللی ایجاد کرد و میزان تولید مرغ به نصف ظرفیت تولید کاهش یافت. .

وی افزود: تعیین قیمت ها را در دو موقعیت به اصناف واگذار می کنیم. اولاً این عدد باید تا 31 فروردین 1403 باقی بماند و ثانیاً در صورت تغییر قیمت نهاده به جز افزایش بیش از 7 درصدی، این قیمت ثابت می ماند.

سرپرست وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: پس از واگذاری تعیین قیمت به اتحادیه، قیمت به 85 هزار تومان افزایش یافت که پس از آن با ابزار نظارتی وارد این مشکل شدیم. امروز با انجمن مرغ توافق کردیم و قیمت را 15900 تا 16900 اعلام کردند اما مرغ از فردای آن روز به 32000 تومان افزایش یافت.

آقامیری ادامه داد: پس از تخلف چند کارخانه جوجه کشی اعلام کردیم در صورت پایان گران فروشی، شرکت های متخلف با توجه به ظرفیت تولید خود جریمه می شوند. بنابراین یکی از این شرکت ها 324 میلیارد تومان جریمه شد و این روش همچنان ادامه دارد.

وی گفت: در کشور ما حدود دو هفته کمبود جوجه وجود داشت و اکنون این مشکل برطرف شده و کمبود جوجه نداریم. سوال من از پرورش دهندگان، کشتارکنندگان و مرغداران این است که در این مدت کوتاه که قیمت مرغ بین 30 تا 40 درصد افزایش یافت، چه اتفاقی افتاد؟ این زمانی است که قیمت نهاده ها کاهش یافته و دستمزدها در نهایت 27 درصد افزایش یافته است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه صادرات دام ممنوع است، گفت: تا زمانی که بازار داخلی ثبات نداشته باشد، به هیچ عنوان صادرات دام نداریم. اگر هر استانی ادعای دام مازاد داشته باشد خریدار شرکت پشتیبانی امور دام می باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا