مطالب میجیک

تاثیر جنگ بر سلامت میلیون ها زن و کودک – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از Medical News Today ، محققان پیش بینی می کنند که در سال 2017 ، درگیری مسلحانه حداقل 630 میلیون زن و کودک را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار دهد. وی همچنین گفت که طی 20 سال گذشته ، در این جنگ بیش از 10 میلیون کودک تا پنج سالگی کشته شده اند ، از جمله بین 6.7 تا 7.5 میلیون نوزاد.

دکتر گفت: “امروز بیش از نیمی از زنان و کودکان جهان در کشورهای جنگ زده و درگیر زندگی می کنند.” ذوالفقار بوتا ، رئیس تیم تحقیقاتی. جامعه بین الملل نمی تواند اوضاع و احوال آن را نادیده بگیرد.

“برآوردهای جدید شواهد مهمی از خسارت مستقیم جنگ مدرن را نشان می دهد ، که به طور غیر مستقیم منجر به بیماری های عفونی قابل پیشگیری ، سوnut تغذیه ، خشونت جنسی و بهداشت روانی ضعیف و همچنین آسیب به خدمات بهداشتی اساسی مانند تأسیسات آب می شود.” و امکانات پزشکی.

براساس این مطالعه ، در سال 2019 ، 54 درگیری مسلحانه در آن کشورها رخ داده است که 20 سال یا بیشتر ادامه داشته و در 35 کشور رخ داده است.

به نظر نمی رسد حقوق بین الملل بشردوستانه توجه زیادی به درگیری های معاصر داشته باشد. از سلاح های شیمیایی و مواد منفجره اغلب در مناطق شهری استفاده می شود و خشونت جنسی گسترده وجود دارد. این جنگنده ها همچنین در جنگ های ترکیبی مختلفی از جمله حملات سایبری که زندگی جوامع محلی را مختل می کرد شرکت کردند.

در سال 2017 ، از هر 10 زن 1 و از هر 6 کودک 1 در جهان در 50 کیلومتری یک درگیری مسلحانه زندگی می کنند یا مجبور به اجبار می شوند.

دکمه بازگشت به بالا