مطالب عمومی

تأکید امیرعبداللهیان بر همکاری با کوبا برای خنثی‌سازی تحریم‌ها

به گزارش میجیک، امیرعبداللهیان کوبا را شریک استراتژیک خواند و خواستار گسترش همکاری ها در زمینه های مختلف شد. وی همچنین تعمیق همکاری های سیاسی را مورد توجه قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با توجه به اینکه سطح روابط دو کشور در زمینه روابط سیاسی قابل اعتماد و همچنین همکاری چشمگیر در حوزه سلامت به ویژه در زمینه تولید مشترک واکسن است، بر آمادگی سیزدهم تاکید کرد. وی در راستای اجرای همکاری‌های قبلی و تفاهم اسناد و موافقت‌نامه جدید، بر ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی و تجاری با ظرفیت‌های موجود دو طرف تاکید کرد و از دو کشور خواست تمام تلاش خود را برای تحقق ظرفیت‌های اقتصادی به کار گیرند. مشارکت. .

امیر عبداللهیان در این دیدار ضمن محکومیت تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری کوبا، با اشاره به تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه دو کشور، بر لزوم استفاده از تجربیات یکدیگر در زمینه خنثی‌سازی تحریم‌ها تاکید کرد.

ریکاردو کابریساس معاون نخست وزیر و فرستاده ویژه رئیس جمهور کوبا نیز از حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از روابط دو کشور قدردانی کرد و در مواجهه با تحریم های یکجانبه آمریکا علیه کوبا، روابط اقتصادی دو کشور را مورد توجه قرار داد. در راستای روابط راهبردی دو کشور و بر اهمیت استفاده از ظرفیت اقتصادی دو کشور به نفع طرفین تاکید کرد.

311311

دکمه بازگشت به بالا