بیمه اجتماعی زنان روستایی برای اولین بار انجام شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

بیمه

بیمه اجتماعی زنان روستایی برای اولین بار انجام شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، انسیه خزعلی در این دیدار ضمن عرض خیر مقدم به حضور پر شور اشراف ایرانی در انتخابات ریاست جمهوری و تبریک به رئیس جمهور جدید و منتخب، گفت: امیدوارم مسیر توسعه و رشد کشور ادامه داشته باشد. هر روز در دست رئیس جمهور منتخب مردم است.» ابتدا باید این کار انجام شود و نگاه حمایتی و تشویقی برای زنان و خانواده ها به صورت ویژه وجود داشته باشد.

وی افزود: در گذشته اگرچه حرکت های کوتاه مدت و خوبی برای زنان انجام شد اما در حکومت مردمی خانواده یکی از چهار محور اصلی در سند تحول است و در بسیاری از قوانین تاکید شده است که موضوع خانواده و زنان باید در نظر گرفته شود.

خزعلی ادامه داد: در ماه اول دولت مشکل ارتقای سمت مستشاری و همسویی با معاونت وزیر یا وابسته به سازمان تشخیص داده شد و همچنین مصوب شد که مشاور در شورای اصلی قرار گیرد بنابراین. ما می خواهیم از سازمان الحمدلله گزارش دهیم، این مشکل در بسیاری از دستگاه ها اتفاق می افتد.

وی افزود: یک درصد مصوب، یک درصد بودجه مؤسسه الزامی است و همین موضوع راه را برای ورود مشاوران و مدیران کل بانوان استان به مرحله عملیاتی و اجرای بسیاری از طرح ها و درخواست ها هموار می کند. گر تبدیل شود

معاون رئیس جمهور افزود: یکی دیگر از کارهایی که ابتدا برای زنان انجام شد بیمه اجتماعی زنان روستایی بود چرا که تسهیلاتی که برای زنان در روستاها در نظر گرفته شد باعث شد برخی از زنان از شهر به روستا مهاجرت کنند. از جمله تسهیلات کارآفرینی خانگی برای تسهیلات ویژه و مجوزهای سال گذشته دو میلیون و 600 شغل ایجاد شده در دولت شهید رئیسی، 41 درصد متعلق به زنان است.

وی ادامه داد: همچنین در سفر استانی برای اولین بار موافقت بانوان و خانواده ها برای آموزش زنان برای ارتقای جایگاه زنان در محیط های مختلف و توانمندسازی زنان در اشتغال و کارآفرینی، بیمه ناباروری زوجین، بیمه زنان باردار تا پایان دوران شیردهی، بیمه کودکان تا سن ۷ سال و سبد غذایی برای دهک پایین.

دکمه بازگشت به بالا