برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

بهترین خرما برای لاغری

نقش خرما در رژیم لاغری

صحبت از میوه‌ها که می‌شود، خرما را می‌توان به عنوان گزینه‌ای محبوب انتخاب کرد. در واقع، مسلمانان طبق سنت به هنگام افطار کردن خرما می‌خورند. مزه‌ی خرما و محتوای ارزش غذایی بالای آن این میوه‌ را به گزینه‌ای ارزشمند برای خوردن تبدیل می‌کند. از سالیان دور بخاطر خواص خرما برای لاغری و سلامتی به عنوان غذا مصرف می‌شده‌ است. به علاوه، قرن‌ها از آن‌ در خاور میانه به عنوان شیرین کننده (طعم دهنده)‌ استفاده می‌شده است. همچنین، مردم این روزها به طرق مختلفی خرما را مصرف می‌کنند مثلا آن را به همراه ماست یا کره نیز می‌خورند. در واقع، خرما منبع ماده‌ی مغذی آنتی‌ اکسیدانی به نام پلی‌فنول است. به علاوه، این میوه‌ی شیرین منبع خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. همچنین منبع فیبر، کلسیم، آهن، سدیم، منیزیم، روی، ویتامین A، ویتامین B، و ویتامین K است.

آیا خرما می‌تواند بخشی از رژیم لاغری باشد

بله، مصرف خرما در رژیم لاغری توصیه می شود. با این حال، هیچ یک از میوه‌ها و سبزیجات نباید تنها منبع برنامه غذایی شما باشند. انواع متنوعی از میوه‌ها و سبزیجات را برای حداکثر بهره‌مندی از سلامتی، در برنامه غذایی خود بگنجانید. اگر به دنبال مصرف خرما در رژیم لاغری خود هستید، این نکات را به خاطر بسپارید: مانند همه میوه‌های خشک، خرما نیز بهتر است در حد متوسط مصرف شود. خرمای خشک مقدار کمی آب و میزان کربوهیدرات و فیبر بیشتری دارد. اگر در یک روز مقدار زیادی مصرف کنید، ممکن است باعث گرفتگی معده یا سایر مشکلات گوارشی ناخوشایند شود. به مقدار مصرف خرما در رژیم لاغری توجه کنید. خوردن بیش از اندازه خرما می‌تواند مقدار زیادی شکر تامین کند که ممکن است برای برخی از افراد که به دنبال لاغری هستند، مفید نباشد؛ به خصوص اگر به آنها توصیه شده است رژیم کم قندی را دنبال کنند.

  • اگر خرما می‌خورید، آن را با یک منبع چربی و پروتئین سالم برای یک میان وعده متعادل جفت کنید. به عنوان مثال، خرما را با پنیر، ماست ساده، آجیل یا با غذاهای شور ترکیب کنید. در برخی از دستور العمل‌های شیرین نیز می‌توان از خرما به جای شکر استفاده کرد. به عنوان مثال، می‌توان خرما را به جای شیرین کننده‌های دیگر، در پودینگ، نان‌های شیرین یا سایر محصولات پخته شده اضافه کرد. البته توصیه‌های دستورالعمل را دنبال کنید زیرا استفاده از خرما باعث تغییر بافت و محتوای آب می‌شود. با مصرف خرما، پس از انجام تمرینات ورزشی ‌می‌توانید در زمانی کوتاه، انرژی زیادی دریافت کنید. دلایل خوردن خرما برای رژیم لاغری . در اینجا دلایلی وجود دارد که خرما را به عنوان یک غذای فوق العاده برای کاهش وزن تبدیل می کند:
  1. خرما از نظر فیبر در رژیم غذایی اشباع است! فیبر ممکن است به شما کمک می کند احساس سیری بیشتری کنید، چون حجم بیشتر به رژیم غذایی اضافه می کند و روند هضم را به تأخیر می اندازد. بنابراین خوردن خرما به شما کمک می کند تا به میزان کافی فیبر را در بدن خود دریافت کنید.
  2. خرما حاوی مقدار زیادی اسید چرب اشباع نشده است که به کاهش التهاب کمک می کند. التهاب از دیرباز با چاقی، مقاومت به انسولین، دیابت و دیگران مرتبط بوده است. مصرف غذای ناسالم و سبک زندگی بی تحرک می تواند خطر افزایش التهاب را به وجود آورد و از این طریق شانس افزایش وزن را افزایش می دهد.
  3. خرما همچنین منبع غنی پروتئین است. پروتئین ها برای هضم سخت هستند و زمان انتقال آنها در روده بزرگ طولانی تر است و این باعث می شود احساس سیری طولانی تر شود.
  4. خرما می تواند به ارضای هوس های مربوط به شیرینی شما کمک کند. آنها به طور طبیعی شیرین هستند. بنابراین، می توانید از خوردن چند خرما لذت ببرید و غذاهای شیرین را کنار بگذارید تا وزن کمتری داشته باشید. خواص هسته خرما برای لاغری + بهترین زمان مصرف هسته خرما، با داشتن فیبر، ویتامین و املاح زیاد سبب کاهش اشتها، بهبود حرکات روده و احساس سیری برای تایم طولانی تر می شود.

خواص هسته خرما برای لاغری + بهترین زمان مصرف

استفاده از دمنوش لاغری بسته 120 تی بگ دکتر بیز فواید زیادی از جمله جلوگیری از ریزش مو، تامین ویتامین های مختلف A ،E ،K، درمان چین و چروک پوست دارد. یکی از مهم ترین خواصی که افراد را به مصرف آرد هسته خرما ترغیب می کند، کاهش وزن بدن است. این محصول با کم کردن اشتها، افزایش متابولیسم و بهبود فرایند هضم غذا، به لاغر شدن شما کمک می کند. از دیگر خواص هسته خرما برای لاغری می تواند به کنترل چربی و قند خون، کاهش کلسترول مضر بدن و درمان پرخوری عصبی اشاره کرد.  خواص هسته خرما برای لاغری در طب سنتی در طب سنتی و رژیم های لاغری، افراد زیادی هستند که از خواص هسته خرما برای لاغری سخن گفته اند. هسته خرما با داشتن فیبر، روده ها را پاکسازی کرده و به کاهش وزن کمک می کند.

همچنین به دلیل وجود آهن، منیزیم، پتاسیم و ریز مغذی ها، اشتها را کاهش می دهد. قیمت خرما بار دکتر بیز بسیار مناسب است و با تهیه آن می توان همراه با غذا، نوشیدنی، در پخت انواع شیرینی، نان، شکلات یا حتی به صورت دمنوش استفاده کرد. نوشیدن سه فنجان دمنوش هسته خرما، به خصوص در ترکیب با زنجبیل، دارچین و فلفل سیاه، سرعت چربی سوزی را بسیار افزایش می دهد. موضوع مورد اهمیت برای کاهش وزن با هسته خرما، افزایش تدریجی و تداوم مصرف آن برای رسیدن به نتیجه مطلوب می باشد. از دیگر فواید هسته خرما در لاغری می توان به موارد زیر اشاره کرد: با بهبود هضم غذا و حرکات روده، به حفظ وزن سالم کمک می کند. با افزایش متابولیسم بدن، باعث سوخت و ساز بیشتر و لاغری می شود. دمنوش گیاهی قاشقی را میتوان بعد از وعده های غذایی مصرف کرد .

دانه خرما کاهش اشتها و کم خوردن بین وعده های غذایی را به همراه دارد. رژیم غذایی یکی از موارد مهم در کنترل وزن و تناسب اندام می باشد و باید و نبایدهای زیادی در این زمینه وجود دارد. اگر از جمله افرادی هستید که قصد کاهش وزن دارید آیا تا به حال به این فکر کرده اید که خوردن خرما چه تاثیری روی وزن شما می گذارد؟ خرما یکی از میوه های شیرین و خوشمزه است که محبوبیت زیادی میان مردم دارد و همه ما می دانیم سرشار از قند و کالری می باشد اما نکته ای که بسیاری از افراد ممکن است به آن توجه نکرده باشند این است که خرما با مهار گرسنگی و کاهش اشتها می تواند تاثیر خوبی روی کاهش وزن داشته باشد.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا