بهبود بازار مسکن با زمینه سازی جهت گسترش استفاده از سامانه هوشمند خودنویس

بازار مس | بازار مسکن

مشاوران املاک به سامانه خودنویس کوچ می‌کنند

نماینده بابل در مجلس گفت: برای استفاده از خود سامانه تحریر و گسترش آن باید همه زیرساخت ها فراهم شود و در مقابل مقاومت مشاوران املاک عقب ننشینیم. در صورت نیاز به قوانین و توافقات جدید مجلس آمادگی همکاری با دولت را دارد. سامانه خودامضا با کارمزد رایگان برای امضای قراردادها به بهبود بازار مسکن و ایجاد شفافیت در بازار مسکن کمک می کند.

به گزارش میجیک شاهد نوعی اغتشاش در حوزه مسکن هستیم. زمانی که اقشار مختلف کشور برای داشتن یک خانه مناسب با مشکلات جدی مواجه هستند افراد زیادی در این بخش به گمانه زنی می پردازند و بر این مشکل می افزایند. خانه ها سرمایه خوبی هستند و در معرض معاملات مکرر هستند.

بسیاری از افراد به عنوان مشاور املاک و مشاغل خانگی کار می کنند. جالب اینجاست که تعداد مشاوران املاک در کشور روز به روز در حال افزایش و تعداد آنها بیشتر می شود. به طور کلی یکی از مشکلات فعلی در حوزه مسکن این است که تعداد واسطه ها بدون محدودیت افزایش یافته است. به عقیده بسیاری کوتاه کردن دست دلالان از بخش مسکن می تواند به حل بسیاری از مشکلات کمک کند.

سامانه خودامضا به عنوان بستری برای مدیریت امور در بخش مسکن و کاهش نقش واسطه ها در این بخش و کاهش هزینه های عمومی ایجاد شده است. این سیستم رابط کاربری ساده ای دارد و افراد به راحتی می توانند قرارداد را تنظیم کنند. قراردادهای تنظیم شده در این سامانه دارای اعتبار قانونی و قابل استناد در دادگاه هستند.

با وجود مزایای داشتن سیستم خود امضا برای مردم شاهد مقاومت مشاوران املاک در برابر این سیستم هستیم. از دولت انتظار می رود در مقابل منافع اتحادیه های صنفی اقلیت کوچک کوتاهی نکند و گسترش استفاده از سامانه خود ثبت نام را به طور جدی در دستور کار قرار دهد.

در ادامه اظهارات احمد فاطمی نماینده بابل در مجلس را در خصوص لزوم گسترش سامانه خود ثبت نام و مقابله با سفته بازی در حوزه مسکن می خوانید.

فاطمی با اشاره به اینکه نیاز به استفاده از فناوری جدید و استفاده از آن برای مدیریت امور در حوزه های مختلف از جمله در حوزه مسکن داریم تصریح کرد: استفاده از سامانه خودنویس برای مدیریت امور در حوزه مسکن یکی از گام های مثبتی است که داریم. در کشور شروع شده و می تواند نتایج خوبی برای ما به ارمغان بیاورد.

اتصال: در شرایط فعلی از نظر مسکن و به خصوص در بخش اجاره شاهد افزایش هزینه های مردم هستیم. همانطور که می توانیم در این زمینه کارها را سامان دهیم و دست واسطه ها را کوتاه کنیم برایمان مفید خواهد بود.

این نماینده مجلس گفت: دولت باید بستر لازم را ایجاد کند تا از سیستم نوشتاری خود استفاده کند و گسترش را در دستور کار داشته باشد. در دسترس بودن اینترنت پرسرعت و کم هزینه و حل مشکلات فیلترینگ می تواند مفید باشد.

فاطمی بیان کرد: استفاده از سامانه همیشه برای ما مفید است و به رفع مشکلات در زمینه های مختلف کمک می کند. باید زیرساخت های لازم از جمله اینترنت ارزان و پرسرعت را فراهم کرد تا همگان بیشترین بهره را از سیستم ببرند.

وی ادامه داد: در جنبه های مثبت خود سیستم نوشتاری تردیدی نیست. این یک واقعیت است که این سیستم منجر به افزایش کیفیت خدمات مشاوران املاک و کاهش سفته بازی در حوزه مسکن می شود.

این نماینده مجلس گفت: استفاده از سامانه خودتألیف به کاهش بسیاری از مشکلات حقوقی که اکنون در حوزه مسکن به وجود آمده کمک می کند و شاهد کاهش پرونده های حقوقی در دادسراها خواهیم بود. در یک سیستم خود امضا طرفین معامله مستقیماً به هم متصل می شوند و بستر میانجیگری حذف می شود.

وی ادامه داد: وکالت اجباری نیز می تواند بسیار کمک کننده باشد. همانطور که مردم به پزشک خانواده نیاز دارند به وکیل خانواده نیز نیاز دارند. البته این امر مستلزم حمایت دولت است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: باید در رابطه سنتی مشتریان و خریداران در حوزه مسکن تجدید نظر کنیم. ما باید این واقعیت را بپذیریم که مشاوران املاک این روزها با استانداردهای قدیمی کار نمی کنند. ما باید به سمت سازوکارهای جدید برویم و از فناوری و علم در این بخش استفاده کنیم.

فاطمی گفت: متاسفانه برخی مشاغل خدماتی کاذب است و به درد جامعه نمی خورد. سیاست های دولت باید مردم را به جای خرید و فروش خودرو یا املاک به سمت فعالیت های تولیدی سوق دهد.

وی ادامه داد: با افزایش مشاوران املاک در کشور اجاره و مزایا دریافت می کنند. طبیعی است که آنها سیاست های اصلاحی مانند استفاده از سیستم های نوشتاری خودکار را رد می کنند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: برای استفاده از سامانه خود امضا و گسترش آن باید همه زیرساخت ها فراهم شود و در مقابل مقاومت مشاوران املاک عقب ننشینیم. در صورت نیاز به قوانین و توافقات جدید مجلس آمادگی همکاری با دولت را دارد. سامانه خودامضا با کارمزد رایگان برای امضای قراردادها به بهبود بازار مسکن و ایجاد شفافیت در بازار مسکن کمک می کند.

فاطمی در پایان تاکید کرد: مردم نگران قانونی بودن قراردادهایی که در سامانه خود امضا می بندند نباشند. هر قراردادی که در این سامانه تنظیم شود دارای اعتبار قانونی و دارای اسناد می باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا