مطالب میجیک

بزرگداشت مقام زن در خراسان جنوبی طی سه هفته متوالی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، فرشته اسدزاده عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری سه هفته متوالی ویژه برنامه بزرگداشت هفته زن در خراسان جنوبی خبر داد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با نشان دادن تقارن هفته فرهنگی خراسان جنوبی و گرامیداشت روز زن گفت: در خراسان جنوبی سه هفته برای ارائه برنامه های بزرگداشت هفته زن و هفته فرهنگ در نظر گرفته شده است. که از 17 ژانویه آغاز می شود.

اسدزاده ادامه داد: این برنامه تا 5 بهمن ادامه خواهد داشت که همایش رشد دختران انقلاب را با هم در 5 شهر خواهیم داشت.

وی افزود: مهم ترین هدف هفته فرهنگی احیای هویت ایرانی- اسلامی فرهنگیان خراسان جنوبی است.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: بسیاری از سنت های قدیمی در این استان نهفته است که اگر از آن چشم پوشی کنیم بسیار پشیمان خواهیم شد.

اسدزاده ادامه می دهد: هم اکنون نیز بخش هایی از این هویت زیبا مانند لهجه ها، گویش ها و آداب و رسوم به فراموشی سپرده شده است و امیدواریم این مورد در این هفته بازگردد.

وی همچنین به سالروز معرفی حجاب اجباری در ایران توسط رضاخان اشاره کرد و گفت: زنان درباری برای اولین بار در سال 1314 در مراسمی ویژه بدون حجاب ظاهر شدند.

مدیرکل خدمات بانوان و خانواده ناحیه خراسان جنوبی به تشریح مقاومت مردم در برابر این دستور رضا خانی پرداخت. او بیان کرد: دلیل این مقاومت در برابر ابداع حجاب اجباری اعتقاد دینی و شرم خانوادگی است. فروتن روحیه زنانه و مردانه.

اسدزاده با تاکید بر اینکه زیبایی و جسارت زنان فقط مختص همسر و محرم است، افزود: اگر ما زنان باید در بیرون و محل کار لباسی مانند خانه بپوشیم، باید درک درستی از واقعیت حلال، حرام، محرم داشته باشیم. ، و نامحرم. ما آن را نمی آوریم

گفت: متأسفانه نتوانست صبح روشی که باید ارزش ها را به کار بگیریم و به کودکان و نوجوانان آموزش دهیم.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: گردهمایی بانوان اساتید دانشگاه، کارگاه آموزشی برای دختران امروز، کارگاه آموزشی روانشناسی “رازها در خانه”، جایزه اربعین. کمیته آموزش و فرهنگ زنان، از جمله برنامه های هفتگی مطرح کرد جایگاه زنان در استان است.

اسدزاده گفت: جشن مبارک باد آه تو برای مادران شهرم جشنواره «گل درسیس»، جشنواره «سختی صبر و مقاومت» با محوریت تجلیل از همسران جانبازان، تجلیل از بانوان استانی و… نیز از جمله برنامه هایی است که برگزار می شود. امروز انجام شد..

دکمه بازگشت به بالا