اقتصادی

برنامه‌ای برای افزایش قیمت کودهای یارانه‌ای در سال آینده نداریم

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اعلام کرد: برنامه ای برای افزایش قیمت کودهای یارانه ای در سال 1402 نداریم.

به گزارش میجیک، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حمید رسولی گفت: امسال نه تنها قیمت کودهای یارانه ای افزایش پیدا نکرد، بلکه به طور میانگین 45 درصد کاهش قیمت داشت.

وی افزود: کاهش قیمت کودهای یارانه ای تا ابتدای مهرماه امسال ادامه داشت و با توجه به محدودیت بودجه، قیمت به سال قبل بازگشت.

رسولی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی با اجرای طرح هایی مانند کاشت قراردادی و کاشت نمونه در تلاش است تا از فشار بر کشاورزان بکاهد.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته چهار طرح کشت قراردادی از سوی وزارت جهاد کشاورزی و تامین کود برای نباتات آغاز شده است، تصریح کرد: اولین طرح کشت قراردادی گندم در سال گذشته با اجرا اجرا شد. از شرکت بازرگانی دولتی ایران در سطح 250 هزار هکتار و 100 درصد کودهای فسفاته و پتاس مورد نیاز پروژه را به میزان 70 هزار تن تامین می کنیم.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ادامه داد: در دومین طرح کشت قراردادی گندم با سازمان مرکزی تعاون روستایی، تمامی نیاز کودهای نیتروژن، فسفات و پتاس به میزان 12 هزار تن توسط این شرکت تامین شد.

وی با اشاره به قرارداد کشت برنج گفت: در این طرح علاوه بر تامین کودهای ضروری، نهاده های دیگری مانند بذر و سموم داخلی را تامین کرده و در اختیار کشاورزان قرار می دهیم.

رسولی به چهارمین طرح کشت قراردادی گندم در سال جاری در سطح دو میلیون هکتار اراضی آبی اشاره کرد و گفت: این طرح در حال انجام است و در حال تامین کود مورد نیاز این طرح هستیم.

وی با بیان اینکه مواد اولیه 27 کارخانه تولید کود توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی وارد و تامین شده است، تصریح کرد: واردات مواد اولیه تولید کود با ارز نیمایی انجام می شود.

در همین حال مدیر طرح خودکفایی کود کشاورزی افزود: اگر بخش خصوصی در تامین مواد اولیه تولید کود مشکل داشته باشد، این کار را انجام می دهیم.

وی بیان کرد: این شرکت وظیفه حاکمیتی تامین غذای مردم را بر عهده دارد، بنابراین نقش عمده ای در تامین کودهای مناسب کشاورزی داریم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا