بررسی وضعیت بازار خودرو امروز در شورای رقابت

شورای رقابت در نظر دارد در جلسه امروز (شنبه) اقدامات وزارت حراست در خصوص دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری کشور را بررسی کند. با توجه به دستور کار این جلسه، گمانه زنی هایی مبنی بر تصمیم گیری در مورد قیمت خودرو در فضای مجازی وجود دارد، اما نکته حائز اهمیت اینجاست که پس از اصلاحیه ای که در آذرماه سال گذشته انجام شد، تکلیف تصمیم گیری و محاسبه قیمت خودرو با سازمان های حمایتی و ارتباط با وزارت امنیت و شورای رقابت وظیفه نظارت بر پایان را دارد.

به گزارش میجیک، شصت و شصت و یکمین جلسه شورای رقابت امروز (شنبه 9 اردیبهشت) در محل شورا برگزار می شود. بر اساس دستور جلسه ارائه شده از جلسه امروز، این شورا در بخش دوم این جلسه اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص اجرای «دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری» و اصلاحات بعدی را بررسی خواهد کرد. .

بر این اساس حال و هوای چندین سایت و رسانه در فضای مجازی به موضوع این جلسه تبدیل شده است، امکان بررسی قیمت خودرو وجود خواهد داشت؛ با توجه به اینکه اردیبهشت ماه یکی از زمان هایی است که تصمیم برای افزایش و به روز رسانی قیمت خودرو بر اساس آخرین گزارش های مالی خودروسازان و نرخ تورم است، اکنون جلسه امروز شورای رقابت به موضوع خودرو اختصاص دارد، گمانه زنی هایی در این باره وجود دارد. این امکان وجود دارد که امروز، قیمت محصولات دو خودروساز بزرگ در سال جاری تصمیم گیری کنند.

گمانه زنی ها روی میز است، اما نکته مهم این است که به یاد داریم آذرماه سال گذشته شورای رقابت با هدف افزایش انسجام و سرعت تنظیم مقررات، با اکثریت آراء حاضر، بخشنامه 543 را تصویب کرد. تنظیم بازار خودرو با نقش پررنگ‌تری برای وزارت صنعت، معدن و تجارت سیاست‌گذار و تنظیم‌کننده فنی این صنعت است. تصحیح ورزش

به این ترتیب شورای رقابت وزارت صنعت، معدن و تجارت سیاست گذار و تنظیم کننده فنی این صنعت است که معرفی و در واقع اعلام می کند. قیمت ها توسط سازمان حامی محاسبه می شود محاسبات و ابلاغ محاسبات به صورت پسینی به وزارت حریم خصوصی و نظارت شورا محول شد تا در صورت وجود مشکل در مسیر اجرا وارد شود.

بررسی وضعیت فعلی بازار خودرو در شورای رقابت

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا