اقتصادی

درآمد دولت از حقوق ورودی خودروها کاهش پیدا می‌کند

پس از انتشار جزییات قسمت دوم لایحه بودجه سال جاری، برآورد دولت از درآمد حاصل از عوارض واردات خودرو تقریباً ۲۹۴۲ میلیارد تومان است که کمتر از هفت درصد از ۳۱۹۷ میلیارد تومان برآورد شده در سال ۱۴۰۲ است.

به گزارش میجیک، عصر امروز (شنبه 4 فروردین) جزئیات قسمت دوم لایحه بودجه سال جاری که از فردا در کمیسیون تلفیق بررسی می شود، منتشر شد.

لازم به ذکر است دولت بودجه سال جاری را در دو بخش تقدیم مجلس کرد. بخش اول شامل یک ماده شامل احکام لازم برای اجرای بودجه کشور، سقف منابع بودجه عمومی دولت با تفکیک سود و نقل و انتقالات سرمایه و دارایی‌های مالی و اجزای اصلی، تراز عملیاتی، سرمایه و مالی است. بودجه کلی دولت و فرض منابع و مصارف بودجه ای است که در اوایل آذرماه سال گذشته به مجلس ارائه شد اما جهات کلی آن در جلسه علنی روز 30 آذرماه بررسی و رد شد. 1402. لذا دولت مجدداً اصول کلی لایحه بودجه را اصلاح کرد که پس از بررسی مجدد در جلسه نهم آذرماه در نهایت به تصویب رسید.

اما عاقبت بررسی سایر قسمت های لایحه بودجه 1403 چیست او به سال 1402 نرسید; بنابراین مجلس طبق موافقت قسمت اول به دولت اجازه داد قسمت دوم بودجه معطل نشود و امکان دریافت و پرداخت به صورت علی الحساب داشته باشد.

قسمت دوم لایحه بودجه 1403 شامل جدول تفصیلی ارقام بودجه جلسه یکشنبه گذشته (19 فرودین) است. اعلام وصول و جلسات کمیسیون تلفیق برای بررسی قسمت دوم لایحه بودجه 1403 از فردا (یکشنبه 6 فروردین) آغاز می شود.

من باید بگویم؛ در لایحه مصوب 1403، منابع عمومی دولت در APBN با افزایش 18.2 درصدی، 2462 هزار میلیارد تومان و درآمد پایدار نیز با رشد 41.9 درصدی به 1495 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. همچنین در نتایج پایدار دولت، مالیات بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است که با رشد 49.8 درصدی نسبت به سال گذشته 1122 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است. درآمد ورودیه در رتبه بعدی 140 هزار میلیارد تومان است که 3.8 درصد منفی است.

مطالعه قسمت دوم لایحه بودجه کشور شامل جدول تفصیلی شامل ارقام بودجه می باشد اینجا کلیک.

درآمد دولت ۲۹۴۲ میلیارد تومان از عوارض واردات خودرو است

بر اساس بخش دوم لایحه بودجه سال جاری، برآورد دولت از درآمد حاصل از واردات 14.7 هزار میلیارد تومان است که نزدیک به 3000 میلیارد تومان (29 هزار و 422 میلیارد ریال) مالیات است. از ماشین

زمانی که بر اساس لایحه بودجه 1402، دولت سیزدهم درآمد 3197 میلیارد تومانی (31 هزار و 977 میلیارد ریال) را برای عوارض واردات خودرو در نظر گرفته است، بر این اساس مالیات یا درآمد حاصل از حقوق واردات خودرو. نسبت به سال گذشته هفت درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا