مطالب میجیک

برای زن تراز انقلاب اسلامی، شاخص مشخص نشده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، زهرا شیخی نماینده شورای اسلامی در نشست زنان، هویت و رسانه با اشاره به شکل گیری هویت رسانه ای در جهان گفت: آنچه اکنون نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان در حال رخ دادن است. “نظم نوین جهانی”. است؛ ابزار تکنولوژی است و هزینه زیادی برای آن خرج شده است. حتی در ایران نیز نهادهای مختلفی تشکیل شده و فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: زنان ایرانی نباید قدرت خود را دست کم بگیرند و خود را در مقابل پول و هزینه هایی که این نهادها می کنند ببازند. بنیاد برانداز رسما می گوید برای ایجاد تغییرات اجتماعی به قدرت زنان نیاز است و باید بر آن تکیه کرد.

شیخی افزود: شاهد یک سریال 400 قسمتی هستیم که خانواده آن را تماشا می کنند و هدف اصلی سریال چیزی جز حل مشکلات دنیوی نیست و در آخر این ذهنیت در دختر به وجود می آید که چه بپوشد و چگونه بپوشد. آی تی. خودت را نشان بده دیگر ارزش‌های مادری فراموش شده و زنان به کالایی برای مردان تبدیل شده‌اند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در اسلام مفهوم بسیار خوبی برای زن داریم که بهتر از غرب است. اما هیچکس الگو را به زنان جامعه نمی گوید.

شاخصی برای سطح زنان انقلاب اسلامی تعیین نشده است

او توضیح می دهد: برنامه مبارزه با مردم است. آنها معتقدند زنان قدرتمند هستند و با کنار گذاشتن نقش مادری و دوری از دین می توان از آنها برای براندازی استفاده کرد.

شیخی افزود: گروه های مختلفی با شعارهای درست و به جا شکل گرفته اند که اتفاقا ما هم قبول داریم. به این معنا که اما هدف اشتباهی پشت این شعارهاست و به دنبال انحراف زنان هستند.

فعالان حوزه زنان و خانواده گفتند: مقام معظم رهبری بارها به سطح زنان انقلاب اسلامی اشاره کرده اند. به این معنا که در نتیجه مسئولان کمتر به این موضوع می پردازند و کار جدی در این زمینه انجام نمی شود و بودجه ای هم وجود ندارد. باید بگوییم که هیچ شاخصی برای سطح زنان در انقلاب اسلامی تعریف نشده است.

شیخی گفت: دنیای غرب از حضور زنان در کشور و پست های دولتی در دولت و مجلس سوء استفاده می کند و علیه زنان تبلیغ می کند.

وی در خصوص نقش زن در ایران گفت: پیروزی دفاع مقدس مرهون مادرانی است که فرزندان متدین خود را تربیت می کنند. اگر آهنگ پیشواز فرمانده در مورد حضرت حجت است فرزند پسر آن حسن است در نظر گرفتن بگذریم، فقط به دلیل اینکه یک کلمه «سیدعلی» در آن وجود دارد، تبلیغات گسترده و واکنش شدیدی نسبت به آن صورت می گیرد و این مشکل را فقط مادر در خانواده می تواند پاسخ دهد.

شیخی افزود: جنگ نرم و دورگه هایی که بودجه های کلانی در نظر گرفته اند به این معنا کهتغییر ارزش ها و هویت اصلی زنان بسیار کند است. باید بگویم که سند 2030 فقط مربوط به آموزش نیست و برنامه هایی در حوزه زنان، امنیت غذایی و سایر حوزه ها دارد. متاسفانه این سند به درستی توضیح داده نشده است. به طوری که کلمه توسعه پایدار در این سند عامل برنامه است کم اهمیت و تخصیص بودجه از نهادهای مختلف دولتی انجام شده است.

دکمه بازگشت به بالا