مطالب میجیک

جایگاه فاخر و متعالی زن در گفتمان انقلاب اسلامی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، امروز دوشنبه کارگاه آموزشی «الگوی سوم زنان از دیدگاه انقلاب اسلامی» با حضور اعضای هیئت علمی و معاونان علمی زن دانشگاه لرستان برگزار شد.

ویژگی های زنان در بستر انقلاب اسلامی را توضیح دهید

میثاق حیدری مشاور رئیس دانشگاه لرستان در امور بانوان به تبیین برخی از ویژگی های زنان از منظر اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: جایگاه زن در گفتمان انقلاب اسلامی والا است. و مقام بالا

در ادامه: نگاه به انقلاب اسلامی و مکتب ائمه انقلاب اسلامی گواه بر این است که جایگاه زن جایگاه ارزشمند و ارجمندی است.

جایگاه والا و والای زن در گفتمان انقلاب اسلامی

رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان افزود: انقلاب اسلامی گفت برای رسیدن به هدف والای کمال به انسان های انقلابی نیاز داریم، افرادی همسان با انقلاب اسلامی فارغ از اینکه مرد باشند یا زن. فردی است که طبق تعریف اسلام اگر به جامعه معرفی شده باشد افراد زیادی به این شخص علاقه مند می شوند و در مسیر حرکت می کنند.

حیدری ادامه می دهد: از منظر نگاه متعالی به انقلاب اسلامی، مردم از الگوهای غربی و شرقی پیروی نمی کنند. اما او فردی موحد و خدامحور بود.

وی بیان می کند: در گفتمان متعالی انقلاب اسلامی و امام انقلاب، الگوی زن نه غربی است و نه شرقی.

مشاور رئیس دانشگاه لرستان در امور بانوان تصریح کرد: بر اساس رهنمودهای ائمه اطهار انقلاب اسلامی، زنان برابر انقلاب اسلامی، زنانی عفیف، محجبه و شریف هستند که محور توسعه جهان هستند. بر اساس الگوی انقلاب سوم اسلامی، زنان زنانی هستند که فارغ از پوشش کامل یا جزئی، دارای ویژگی های خودکنترلی و همچنین حجاب و ولایت هستند و منظور سیاریف این است که زنان در گفتمان اسلامی انقلاب شرف و عزت دارد.

حیدری بیان کرد: امروز شاهد هستیم دولت هایی مانند عربستان سعودی از طریق تلویزیون بین الملل برای زنان ایرانی نسخه پیدا می کنند در حالی که خودشان ساده ترین حقوق زنان را زیر پا می گذارند و بی احترامی می کنند. در مدل غربی زنان نیز شاهد هستیم که آمار تجاوز، خیانت و خشونت علیه زنان سر به فلک کشیده است.

خانواده از دیدگاه اسلام

حجت الاسلام دکتر. حبیب حاتمی کنکبود، رئیس دفتر مقام معظم رهبری دانشگاه لرستان نیز در این جلسه در سخنانی گفت: نگاه اسلام به خانواده، محیط خانواده به ویژه رابطه زن و شوهر است. رابطه صمیمی.

جایگاه والای زن در گفتمان انقلاب اسلامی

وی افزود: محیط خانواده از دیدگاه اسلام محیطی تربیتی و عاطفی همراه با نشاط و معنویت است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان تصریح کرد: برگزاری کارگاه با رویکرد گفتمان محوری گامی مفید برای تقویت تفکر سازنده است.

در گفتمان انقلاب، زنان در تاریخ سازی و تمدن سازی نقش دارند

حجت الاسلام مصطفی مهدوی معاون پرورشی و تربیتی سپاه حضرت ابوالفضل(ع)آ) استان لرستان نیز در این دیدار در سخنانی اظهار داشت: الگوهای زن در اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی، شخصیت های تاریخی همچون حضرت خدیجه (س)س)حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام و حضرت زینب کبری علیها السلام.

وی تصریح کرد: در الگوی سوم که بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام (ره) و مقام معظم رهبری شکل گرفت، زنان ارکان خانواده هستند و در عرصه های سیاسی مشارکت موثر و فعال دارند. حوزه های اجتماعی و دولتی

نماینده تعلیم و تربیت حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان افزود: سومین الگوی زن، الگوی فارغ از الگوهای غربی و شرقی است؛ در حالی که این الگوی زنانه، نمونه ای از الگوهای زنانه است. بر اساس الگوی زن سوم و گفتمان انقلاب اسلامی، نقش زن، نقش تاریخ‌آفرینی و تمدن‌آفرینی است.

جایگاه والای زن در گفتمان انقلاب اسلامی

حجت الاسلام مهدوی توضیح می دهد: زنان در الگوی سوم برخلاف الگوی زنان غربی، توحیدی هستند و تمدن سازند.

وی تصریح کرد: شاهد هستیم که دشمن با جنگ مشترک و سایبری سعی در برهم زدن ادراک شناختی جامعه دارد تا الگوی زنان را تغییر دهد.

معاون آموزشی و تربیتی سپاه حضرت ابوالفضل (ع).آ) استان لرستان تصریح کرد: باید در جنگ مشترک بیشتر تلاش کنیم و در این زمینه به اندازه کافی تلاش نکرده ایم.

دکمه بازگشت به بالا