مطالب میجیک

با انقلاب اسلامی مردم مذهبی، هویت پیدا کردند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، ندا البدران ، استاد دانشگاه و فعال حوزه زنان در لبنان ، با عاطفه سعیدی نژاد مدیرکل فرهنگ و تبلیغات زنان سازمان تبلیغات جهانی دیدار و گفتگو کرد و در مورد موضوعات مربوط به زنان به ویژه عفاف و حجاب گفتگو کرد.

در ابتدا سعیدی نژاد در مورد مسئله زنان و خانواده بحث کرد و گفت: براساس الگوی سوم زنان که پس از انقلاب اسلامی و توسط مقام معظم رهبری (مدظله) پیشنهاد شده است ، زنان باید در خانه و در جامعه در همان زمان و با این روش مؤثر باشند. ،

وی افزود: ما می توانیم در زمینه های مختلف در این کشور پیشرفت های خوب و چشمگیری داشته باشیم ، اما هنوز نتوانسته ایم روی آنچه مهم است مانند خانواده عمل کنیم.

سعیدی نژاد ادامه داد: “برداشت ما از این است که شخصیت زنان ایرانی بالاتر از حد متوسط ​​و معیار زنان در این دنیا است. البته امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدزاله) با این معیارها معیارهایی را برای زنان مسلمان ایرانی تنظیم کرده اند.” ما هنوز آرزو داریم.

سعیدی نژاد ادامه داد: ما تعجب می كنیم كه تصویر ایران در سایر كشورها چیست و انتظارات زنان ایرانی چیست.

وی خاطرنشان کرد: در همه مناطق زن وجود داشته است: “در طول جنگ دشمنان شناخته شده بودند و زنان کار خود را انجام می دادند اما اکنون باید بدانیم که دشمن از بسیاری از مناطق به کشور حمله می کند.”

مدیرکل فرهنگ و تبلیغات زنان سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: “مسئله مهم امروز این است که ما باید بتوانیم دنیای جدیدی از زندگی را در یک تمدن الهی ارائه دهیم.

سعیدی نژاد به موضوع حجاب و عفاف در ایران اشاره کرد و گفت: زنان محجبه در ایران حجاب را انتخاب می کنند و اجبار وجود ندارد. زنان متهم به تأثیرگذارترین گروه زنان در ایران هستند و تأثیر موثری بر خانواده و محیط خانواده دارند. با یک نگاه ساده به کشور ، می توان دریافت که بسیاری از روشنفکران و زنان تحصیل کرده در حال حاضر حجاب را انتخاب می کنند ، 4 از 5 دانشجوی دکترای زن در حجاب کامل اسلامی قرار دارند که این انتخاب آنها است.

مسلمانان با انقلاب اسلامی هویت خود را در این جهان پیدا کردند

ندا البدران ، زنان فعال در لبنان ، از این جلسه رضایت بخشید و گفت: “اگر او از من سؤال كند كه چرا من شخص دیگری شدم و حجاب را انتخاب كردم ، می گفتم دلیل آن انقلاب اسلامی ایران است.” ،

وی همچنین وضعیت زنان ایرانی که قبل از انقلاب حجاب داشته اند را مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی ، وضعیت زنانی که حجاب دارند تقریباً شبیه زنان غربی بود و وضعیت بدی داشت.

البدران اظهار داشت: با انقلاب اسلامی ، جامعه مذهبی هویت خود را پیدا کرد. من در طول انقلاب 19 ساله بودم و با تماشای تلویزیون ، می پرسیدم که چرا زنان در خیابان آمده اند. این رویداد آغازی برای آشنایی با دولت اسلامی و امام خمینی (ره) بود.

وی ادامه داد: “پس از انقلاب اسلامی ایران ، بسیاری از زنان لبنانی نقش ویژه زنان در جامعه را تغییر دادند و متوجه شدند.”

فعالان زن با اشاره به نقش زنان لبنانی در روسری های لبنان خاطرنشان کردند: در لبنان اختلاف بین زن و زن شیعه حزب الله وجود دارد و همه آنها درباره حجاب قوانین خود را دارند.

وی افزود: سؤالی که در اینجا مطرح می شود این است که زنان مذهبی چگونه می توانند در چنین جامعه ای رشد کنند ، حتی اگر در فرهنگ جامعه مرزهای زیادی وجود داشته باشد.

آل بدران به مشکلات اخلاقی زنان در حوزه تبلیغات اشاره کرد و گفت: مسئله مهمترین چیزی است که زنان باید به گسترش دین توجه کنند و اخلاق باید با دیگران خوب رفتار شود و به این ترتیب پایه و اساس مربوط به یک بخش مختلف جامعه شد. ،

وی اذعان می کند: “یک زن با اخلاق می تواند الگوی خوبی برای زنان دیگر باشد ، در غیر این صورت نمی تواند الگوی نقش خوبی برای زنان جامعه باشد.”

ندا البدران هشدار می دهد: “اگر به مسئله حجاب در ایران نگاه كنیم ، می بینیم كه اوضاع بهتر از گذشته است و متأسفانه این مسئله در لبنان نیز قابل مشاهده است.”

البدران ادامه داد: حجاب در هر ایالت تعاریف دارد ، به عنوان مثال در عمان ، زنان تعهد پوشیدن را ندارند ، اما باید در مقابل سایر افراد حجاب کامل انجام دهند.

وی اظهار می کند: به دنبال یک زن بدون پوشیدن حجاب یا حجاب بد ، اینگونه نیست ، اگر ما او را دشمن بدانیم بلکه باید او را از نظر اخلاقی متقاعد کنیم.

الدران در پایان این گفتگو ، به هفته پاکی و حجاب اشاره می کند و تأکید می کند: در ایران ، یک هفته به نام خلوص و حجاب خوانده می شود و این هفته نباید فقط به موضوع لباس محدود شود ، بلکه خلوص به معنای اعمال و اخلاق زنان و این است ،

فعالان زن گفتند: “همه مردم دنیا با غرور و ایران می خواهند قانون و فرهنگ کشور را حفظ کنند.”

دکمه بازگشت به بالا