مطالب میجیک

امکان فعالیت همه رشته‌های ورزشی در قم برای بانوان وجود ندارد

میجیک/ قم معاون بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به اینکه 48 رشته ورزشی داریم که بانوان در 46 مکان در آن فعالیت دارند، گفت: جایگاه استان قم باید مورد توجه قرار گیرد نه هر رشته ای که هست. فعال در کشور می تواند در قم فعال باشد.

سید لیلا عنبری، معاون بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم در گفت وگو با میجیک، اظهار کرد: ورزشگاه بانوان بزرگترین اقدامی است که در دو سال اخیر جدی گرفته شده است.

وی با توجه به اینکه طی دو سال گذشته نامه‌های متعددی برای راه‌اندازی این ورزشگاه ارسال شده است، گفت: در سفر رئیس‌جمهور و هیئت همراه به قم، معاون امور بانوان رئیس‌جمهور و نمایندگانی از وزارت ورزش و جوانان حضور داشتند. مجموعه ورزشی تختی تایید و صادر شد و 20 میلیارد اعتبار برای این ورزشگاه اختصاص یافت.

وی افزود: این مبلغ برای بازسازی کامل ورزشگاه کافی نیست، اما با این بودجه اقدامات اولیه از جمله پوشش ورزشگاه و تعمیر زمین چمن تصمیم گرفته شده و در نهایت سالن های چند منظوره، خوابگاه ها اضافه می شود. ، سالن های فوتبال و … .

وی گفت: اکنون یک خانم برای بسیاری از ورزش ها مانند دویدن، دوچرخه سواری و… که رفت و آمد برای خانم ها بسیار سخت است، باید به ورزشگاه یادگار امام (ره) برود و بیرون رفتن از شهر دغدغه بزرگی است؛ زیرا می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند.

عنبری بابیان اینکه تامین ورزشگاه تختی برای بانوان به دلیل قرار گرفتن در مرکز شهر بسیاری از این مشکلات را برطرف می کند، ادامه داد: بانوان نیازمند مجموعه ای در شهر هستند و امیدواریم با کمک همگان این طرح به نتیجه برسد. “

وی گفت: برای حفظ امور شهر امکان دوچرخه سواری برای زن در شهر وجود ندارد، بنابراین باید مکانی را ایجاد کرد که بتواند با خیالی آسوده راه برود و دوچرخه سواری کند. نوجوانان و جوانان می توانند. برای کاهش صدمات به آنجا هدایت شد.»

معاون بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به اینکه 48 رشته ورزشی داریم که بانوان در 46 مکان در آن فعالیت دارند، گفت: جایگاه استان قم باید مورد توجه قرار گیرد نه هر رشته ای که هست. فعال در کشور می تواند در قم فعال باشد. همچنین بهتر است در رشته های موجود خوب عمل کنیم تا اینکه تعداد رشته های ورزشی را گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه شهر ما شهر فرهنگی است و نمی توان روی همه رشته ها کار کرد، گفت: افزایش تعداد هیئت های ورزشی فایده ای ندارد بنابراین سعی می کنیم در رشته های موجود خوب کار کنیم و به مرور زمان رشته های بیشتری را اضافه کنیم. “

عنبری در خصوص بدنسازی بانوان نیز گفت: فعالیت در رشته پرورش اندام در قم از هم اکنون آغاز شده است اما قطعیت آن باید به تایید وزارت ورزش برسد.

وی درباره ساعات محدود سالن های ورزشی بانوان گفت: 56 سالن ورزشی برای بانوان در سطح شهرستان داریم که امکانات کامل در اختیار بانوان است.

معاون بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به اینکه از راه اندازی باشگاه اختصاصی ورزش بانوان نیز حمایت می کنیم، گفت: بدهیم.

وی ادامه داد: پیش از این جلسات عصرانه برای بانوان در نظر گرفته شده بود، به عنوان مثال ورزشگاه حیدریان تا عصر برای بانوان در نظر گرفته شده بود اما استقبال خوبی از آن نشد اما باز هم این آمادگی وجود داشت که برای بانوان تامین شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا