اقتصادی

اقدامات اروپا برای کاهش ریسک انتخاباتی در ایکس، تیک‌تاک و فیس‌بوک

مقامات کمیسیون اروپا روز چهارشنبه گفتند انتظار می رود X، TikTok، فیس بوک و سایر پلتفرم های بزرگ آنلاین اقداماتی را برای کاهش خطرات انتخاباتی خود انجام دهند یا طبق دستورالعمل اتحادیه اروپا که هفته آینده تصویب می شود، با جریمه مواجه شوند.

به گزارش میجیک، در ماه فوریه، کمیسیون اروپا پیش نویس دستورالعمل هایی را که بخشی از قانون خدمات دیجیتال است، اعلام کرد. این مقررات شرکت‌های بزرگ فناوری را ملزم می‌کند تا برای مبارزه با محتوای غیرقانونی و مضر در پلت‌فرم‌های خود تلاش بیشتری انجام دهند.

نگرانی ها در مورد مداخله در انتخابات و محتوای گمراه کننده ایجاد شده توسط هوش مصنوعی در آستانه انتخابات پارلمان اروپا در ژوئن افزایش یافته است.

یک مقام کمیسیون گفت: کمیسیون از این دستورالعمل به عنوان یک چک لیست استفاده خواهد کرد. آنها روی پلت فرم معتبر نیستند. شرکت ها در انتخاب نحوه کاهش ریسک آزادند. اگر پلتفرم‌ها به این خطرات رسیدگی نکنند، می‌توانند طبق قانون خدمات دیجیتال جریمه شوند.

سخنگوی کمیسیون گفت که از آنجایی که شرکت های بزرگ فناوری و موتورهای جستجو نقش بزرگی در شکل دادن به افکار عمومی و رفتار رأی دهندگان دارند، اتخاذ تدابیر مؤثر برای کاهش خطرات مرتبط با روند انتخابات مهم است. دستورالعمل‌های کمیسیون، اقدامات کاهش خطر و بهترین شیوه‌ها، به ویژه در رابطه با محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی را بیشتر تعریف می‌کند.

شرکت هایی که قانون خدمات دیجیتال را نقض کنند تا شش درصد از گردش مالی سالانه جهانی خود جریمه خواهند شد.

بر اساس گزارش رویترز، متا، گوگل و تیک تاک در هفته های اخیر اقدامات مختلفی از جمله تشکیل تیمی برای مقابله با اطلاعات نادرست، سوء استفاده از هوش مصنوعی و نفوذ مخفی مربوط به انتخابات پارلمان اروپا را اعلام کرده اند.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا