اظهارنظرخودرویی ها درباره نرخ های جدید/ تولید درست شود، قیمت بازار کاهش می یابد

خودرو

اظهارنظرخودرویی‌ها درباره نرخ‌های جدید/ تولید درست شود، قیمت بازار کاهش می‌یابد

رئیس انجمن قطعه سازان معتقد است که قیمت امروز خودروها گران نیست و این محصول تنها کمی به قیمت اصلی نزدیک شده است!

به گزارش میجیک محمدرضا نجفی منش با بیان اینکه قیمت خودرو واژه اشتباهی است افزود: تولید در کارخانه با ضرر اتفاق می افتد و قیمت خودرو با قیمت تعیین شده در بازار متفاوت است. بحث بر سر قیمت بازار نیست. اما در صورت بهبود شرایط تولید قیمت های بازار نیز کاهش می یابد.

وی با اعتقاد به اینکه صنعت خودرو در حال سرکوب است افزود: قیمت تمام شده یک کارخانه خودروسازی 10 تومان است. اما ما اصرار داریم که محصول نهایی 5 تومن فروخته می شود و نمی دانم چرا!

نجفی منش افزود: بسیاری از مراجع اصرار دارند کارهایی را انجام دهند که راهکارهای ما تولید می کند. اما برخی افراد در واقع مخالف تولید هستند. بحث فعلی تقابل با تولید است. آنها قیمت خودرو را پایین نگه داشته اند و هنوز اندکی این رقم را افزایش می دهند که ما فکر نمی کنیم چیزی باشد.

رئیس انجمن قطعه سازان با بیان اینکه قیمت در بازار تعیین می شود و قیمت خودرو توسط موسسه تعیین نمی شود افزود: همه چیز گران شده است اما قیمت خودرو در این دو سال تغییر نکرده است. .

نجفی منش در گفت و گو با رادیو دیاوگو ادامه داد: اگر قیمت خودرو در بازار افزایش پیدا کند جای بحث دارد; اما الان رانتی ایجاد شده که معادل 500 همات است و مابه التفاوت قیمت کارخانه و بازار را شامل می شود. اکثر افرادی که برای خرید خودرو در صف ایستاده اند نیازی به محصول ندارند و فقط قصد خرید و فروش خودرو در بازار را دارند.

ماشین را از مرگ نجات دادیم!؟

همچنین اسماعیل شجاعی – دبیر سابق اتحادیه واردکنندگان خودرو و کارشناس اقتصادی خودرو – اظهار داشت: وقتی صحبت از افزایش قیمت می شود به این معناست که نرخ تعیین شده بالاتر از قیمت تعادلی است. اما مشکل ما در صنعت خودرو این نیست. با این حال ما گرفتار سیستم حکومتی هستیم که اقتصاد را مختل می کند. تا زمانی که دخالت های غیرضروری غیرحرفه ای و رانت جویانه در نظام اقتصادی و به ویژه خودروها حفظ شود از این وضعیت در امان نخواهیم بود.

شجاعی افزود: امروز قطعه سازان خودروسازان و مردم حال و روز خوشی ندارند و فقط دلالان راضی هستند. زمانی که حاکمیت در بخش خودرو فقط برای فروشندگان کار می کند و وقتی سیستم یکپارچه خودرو را طراحی می کنیم در فروش و تولید اختلال ایجاد می شود.

دبیر اسبق اتحادیه واردکنندگان خودرو رسانه ها را عامل دیگر مشکلات دانست و افزود: خودروسازان را قلع ساز می دانیم. اما دولت از انتقاد مصون است. بنابراین باید به خاطر داشت که شعار سال مبتنی بر جهش در تولید است. اما مجلس حتی یک قدم هم برای رفع موانع تولید برنداشته است. بنابراین بحث صنعت خودرو درست نیست و خودروسازی که در حال نابودی است باید با تزریق مالی مواجه شود تا به مرگ کشیده نشود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا