اقتصادی

از راه‌اندازی لیست انتظار در مسیرهای پرتقاضا تا افزایش قیمت بلیت اتوبوس

راه اندازی لیست انتظار ناوگان جاده ای در مسیر مورد نظر، تامین اعتبار برای اصلاح نقاط حادثه خیز و افزایش 25 درصدی قیمت بلیت اتوبوس با وجود تایید وزیر راه مبنی بر ثابت ماندن تمامی قیمت ها در نوروز یکی از مهمترین موارد است. رویدادهای مهم. در زمینه حمل و نقل جاده ای در سال 1401.

به گزارش میجیک، حوزه حمل و نقل جاده ای سال گذشته خبرهای خاص خود را داشت. یکی از این اخبار اختصاص بخش بزرگی از زائران اربعین به جاده است. در حالی که در سال های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا سفر به کربلا محدود بود، در سال 1401 و با کاهش شیوع ویروس کرونا، زائران زیادی دوباره به کربلا رفتند و بخش زیادی از این جمعیت، روش زمینی را برای این مسیر انتخاب کردند. برخی از این سفرها با وسایل نقلیه عمومی و برخی با خودروی شخصی انجام می شود.

بنابراین برای روز اربعین 1401، الزام اعزام پنج میلیون زائر پیش بینی شده است که به گفته رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، 35 درصد زائران با وسایل نقلیه عمومی راهی عتبات خواهند شد.

مصمم به تصحیح نقاط حادثه خیز

علاوه بر این، یکی دیگر از موارد مرتبط با حمل و نقل جاده ای، نقطه حادثه خیز حادثه ساز است، بنابراین در لایحه بودجه 1402 اعتبار جرایم رانندگی به 500 میلیارد افزایش یافت که 150 میلیارد تومان آن در اختیار وزارت راه قرار می گیرد. و برنامه ریزی شهری برای بهسازی راه ها و راه های روستایی در نقاط حادثه خیز شهرها و روستاهای مناطق مرزی.

البته به نظر می رسد برای اصلاح نقطه حادثه خیز اعتبار بیشتری لازم است; مجید صباغ زاده – مدیرکل دفتر توسعه علائم، تجهیزات و ایمنی راه های سازمان حمل و نقل جاده ای – گفت: برای این کار تا سال 1400 5000 میلیارد بودجه نیاز است که با توجه به تورم و افزایش قیمت ها، این مبلغ برای امسال. و بیشتر 1402. و می تواند به 10 هزار میلیارد تومان برسد. بنابراین رقم در نظر گرفته شده در بودجه نکاتی را پوشش می دهد اما اعتبار بیشتری لازم است.

لیست انتظار ناوگان جاده ای ایجاد کنید

یکی از اقدامات سازمان حمل و نقل جاده ای در سال گذشته ایجاد لیست انتظار برای ناوگان جاده ای در مسیرهای پر تقاضا بود تا با ثبت نام در این سامانه در صورت نبود اتوبوس، برادر در اولویت قرار گیرد. سفر با خدمات استثنایی

در این میان نبود بلیت اتوبوس در مقاطع مختلف نیز انتقاداتی را در پی داشته است; یکی از دوره های کمبود اتوبوس مربوط به عملیات اربعین و سفرهای تابستانی است که بلیت اتوبوس های بین شهری را کمیاب می کند و در عین حال با توجه به سفرهای نوروزی در روزهای پایانی سال، کمبود بلیت آشکار می شود. از نو.

افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیت اتوبوس

در عین حال اگرچه مهرداد بذرپاش – وزیر راه و شهرسازی – تاکید کرده است که قیمت هیچ حمل و نقلی برای نوروز 1402 افزایش نمی یابد اما در نهایت در آخرین روز اسفند اتحادیه تعاونی مسافربری. این شرکت با اطلاع از عدم تحقق وعده های وزارت راه و سازمان راهداری از افزایش 25 درصدی قیمت بلیت اتوبوس خبر داد.

احمدرضا عامری – رئیس اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری – این تصمیم را اینگونه توضیح داد: تعمیرات اتوبوس افزایش یافته و قطعات اتوبوس نیز هزینه ارزی دارد و قیمت ارز در ماه های اخیر افزایش یافته و این هزینه ها افزایش یافته است. به قیمت بلیط نمی ارزد با وجود این طبقه، افزایش بلیت اتوبوس 25 درصد است که حتی در صورت خالی بودن آن نیز اعمال می شود. در ایام نوروز همیشه برای اتوبوس های سرخالی 25 درصد افزایش می دهیم و این موضوع تازه ای نیست حتی در شرایط تورم و قیمت ها اینگونه نیست.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا