احتمال واریز عیدی کارمندان تا پایان هفته بعد/ امسال بیش از ۹۰ درصد درآمدهای مالیاتی تحقق یافت

مالیات

سامانه سنجش رضایت مردم از خدمات هر کارمند راه‌اندازی شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تلاش می کنیم تعطیلات آخر هفته آینده را پرداخت کنیم. تعداد عیدی کارکنان دولت هنوز مشخص نیست متعاقبا اعلام خواهد شد.

به گزارش میجیک، «داود منظور» تحقق درآمد مالیاتی بر اساس پیش بینی قانون بودجه سال جاری را بیش از 95 درصد اعلام کرد.

وی در یک برنامه تلویزیونی گفت: در بودجه 1403 دولت سود را واقعی و شفاف دیده است و سهم درآمد نفتی را در سال آینده نسبت به بودجه امسال کاهش داده ایم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: تحقق درآمدهای دولت در 10 ماهه نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش یافت.

منظور همچنین توضیح داد: حساب ارزی طبق ضوابط با همکاری بانک مرکزی اداره می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: بودجه کشور ریالی است و حساب ارزی دستگاه توسط بانک مرکزی ایجاد می شود.

به گفته وی، این حساب با همکاری بانک مرکزی برای دستگاه هایی که تراکنش های بین المللی و خرید ارز دارند ایجاد می شود.

منظور همچنین هشدار داد: امسال بیش از 90 درصد درآمد مالیاتی محقق شده است. تحقق درآمد مالیاتی بر اساس پیش بینی بودجه امسال بیش از 95 درصد بوده است.

وی ادامه داد: تحقق درآمد دولت در حقوق مالکیت معادن حدود 60 درصد و در گمرک 48 درصد است.

منظور ضمن تاکید بر اینکه سود باید در بودجه واقعی منعکس شود، گفت: دولت در صدد تعادل در بودجه و تعادل در هزینه ها و منابع است.

وی افزود: سعی می کنیم منابع را بر اساس تعداد تحقق ها برآورد و سپس هزینه ها را پرداخت کنیم. یعنی اولویت دادن به درآمد بر هزینه ها.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: درآمدها باید در بودجه واقعی دیده شود نه اینکه زیاده روی شود. زیرا اگر محقق نشود کسری بودجه خواهد بود.

وی گفت: در برنامه 1403 دولت شاهد ثروت های واقعی و شفاف بوده و سهم درآمد نفتی در سال آینده را نسبت به بودجه امسال کاهش داده است.

منظور با بیان اینکه درآمدهای نفتی نسل آینده است، افزود: دولت در تلاش است همانطور که مقام معظم رهبری در تدوین لایحه بودجه 1403 انجام داده اند، در راستای عملیاتی شدن اصلاح ساختار بودجه گام بردارد.

وی بیان کرد: اتکای بودجه به منابع پایدار و تفکیک تدریجی آن از درآمدهای نفتی مهمترین بخش اصلاحات ساختاری در بودجه است. مولد است ما می توانیم منابع خوبی برای آینده فراهم کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه منظور هشدار داد: هزینه ها باید متناسب با درآمد و منابع باشد در غیر این صورت سال آینده کسری بودجه وجود دارد. مجلس در بودجه 1403 هزینه های دولت را افزایش داد که محقق نشد.

وی ادامه داد: برآوردها نشان می دهد مجلس حداقل 400 هزار میلیارد تومان هزینه جدید را تصویب کرده و مجلس منابع و درآمد جدیدی را تعیین نکرده است.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا