آیا دیزل ژنراتور انرژی شیمیایی دارد؟

دیزل ژنراتور چیست و چگونه کار می کند؟ دیزل ژنراتورها که از ترکیب موتور دیزل، ژنراتور برق (ژنراتور) و سایر قطعات ساخته شده اند، وسیله ای برای توزیع انرژی الکتریکی در شرایط مختلف هستند. از منبع تغذیه اضطراری در عرض چند دقیقه تا منبع تغذیه ون و قطار. هدف شرکت های فعال در این زمینه ارائه خدمات تخصصی تعمیر، نگهداری و نصب دیزل ژنراتور می باشد.

در تولید برق، ژنراتور ماشینی است که انرژی مکانیکی را از طریق القای الکترومغناطیسی به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. از طرفی انرژی الکتریکی توسط یک موتور الکتریکی به انرژی مکانیکی تبدیل می شود. موتورها و ژنراتورها از بسیاری جهات مشابه هستند. منبع انرژی مکانیکی می تواند یک توربین بخار، توربین آبی، توربین بادی یا موتور احتراقی باشد.

نحوه عملکرد دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور وسیله ای است که سوخت دیزل را به برق تبدیل می کند. این دستگاه مستقل از دو قسمت تشکیل شده است: یک موتور دیزل و یک ژنراتور. یک موتور دیزل سوخت دیزل را برای ایجاد حرکت برای ژنراتور می سوزاند و سپس ژنراتور از طریق نیروی الکترومغناطیسی حرکت را به الکتریسیته تبدیل می کند. این دو جزء (موتور و ژنراتور) توسط یک میل لنگ به هم متصل شده و به این ترتیب حرکت تولید شده توسط موتور دیزل به آهنربای ژنراتور منتقل می شود.

یک موتور دیزل با یک موتور احتراق داخلی کوچک شروع به کار می کند. یک سوپاپ در موتور دیزل تعبیه شده است که سوخت و سرعت موتور دیزل را کنترل می کند. این امر توان خروجی ژنراتور را عادی می کند.

با اتصال یک موتور دیزل به ژنراتور، همزمان میل لنگ می چرخد، شفت اصلی ژنراتور در داخل محفظه دینام می چرخد ​​و این حرکت سریع باعث چرخش آهنربا در سیم پیچ ژنراتور می شود.

سپس با استفاده از قانون القای الکتریکی، الکتریسیته تولید می کند. کلید گاورنر همچنین به موتور این امکان را می دهد که در صورت افزایش مصرف با افزایش سرعت، توان مورد نیاز را تامین کند، در صورت افزایش یا کاهش ناگهانی مصرف، میزان توان خروجی را کنترل کند.

دیزل ژنراتور با تبدیل سوخت دیزل به برق می تواند برق مورد نیاز کارخانه ها، پروژه های ساختمانی، سایت های صنعتی، جاده ها و راه آهن ها، بیمارستان ها، سازمان ها و ادارات، سینماها، ساختمان های ورزشی و پروژه های مختلف ادغام را تامین کند. کاربرد اصلی دیزل ژنراتور در مواقعی است که دسترسی به برق شهری امکان پذیر نیست و گاهی برای کاهش هزینه های مصرف انرژی از آن استفاده می شود.

کاربرد دیزل ژنراتور

امروزه با رشد برق در دنیا، دستیابی مصرف کنندگان به برق سه فاز یا تک فاز آسان است، اما این سیستم پاسخگوی تمام نیازهای مصرف کنندگان نیست و باعث اختلال در کار می شود. سیستم برق یا خارج از محوطه بسته دسترسی را محدود می کند و در چنین مواقعی ژنراتورها کار می کنند و دیزل ژنراتورها یکی از مناسب ترین گزینه ها برای چنین شرایطی هستند.
دیزل ژنراتور
استفاده از دیزل ژنراتور

استفاده از دیزل ژنراتور در منازل، ساختمان ها و ادارات: یکی از زمینه های استفاده از دیزل ژنراتورها می باشد، زیرا به دلیل قطعی مکرر برق و خاموش شدن وسایل برقی در منازل، ساختمان ها و ادارات می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. تامین برق ساختمان ها و ادارات.

استفاده از دیزل ژنراتورها در بیمارستان ها و مراکز حساس: تامین برق اضطراری بیمارستان ها و مراکز داده از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا در صورت قطعی برق و کمبود برق می توان صدمات جبران ناپذیری به بار آورد و از این رو وجود چندین مولد برق وجود دارد. . برای این مراکز به طور همزمان توصیه می شود.

استفاده از دیزل ژنراتور در صنایع غذایی: وجود دیزل ژنراتورها در صنایع غذایی به دلیل تامین برق یخچال، فریزر و ظروف نگهداری مواد غذایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

استفاده از گازوئیل در کشاورزی: ​​به دلیل دوری از شهرها، نیروی مورد نیاز کشاورزی را می توان توسط دیزل ژنراتورها و تجهیزاتی مانند پمپ های آبیاری، تراکتور و چمن زنی تامین کرد.

کاربردهای دیزل ژنراتور در صنعت معدن: یکی دیگر از کاربردهای دیزل ژنراتورها تامین برق معادن برای استخراج مواد معدنی و منابع طبیعی است. چگونه باتری دیزل ژنراتور را در صورت لزوم تعویض کنیم؟

برای تعویض باتری دیزل ژنراتور مراحل زیر را دنبال کنید:

1. مطمئن شوید که ژنراتور خاموش است و اتصال الکتریکی وجود ندارد. این امنیت شما را تضمین می کند.

2. برق را قطع کنید: مطمئن شوید که دوشاخه یا کلید ژنراتور قطع شده است تا جریان الکتریکی در دستگاه وجود نداشته باشد.

3. محل باتری: محل باتری در دیزل ژنراتور معمولا در نزدیکی موتور یا پشت ژنراتور قرار دارد. باتری را پیدا کنید و مطمئن شوید که به آن دسترسی دارید.

4. حفاظت شخصی: قبل از انجام هر کاری، دستکش محافظ یا عینک ایمنی بپوشید تا از آسیب اسید باتری محافظت کنید.

5. قطع: قبل از تعویض باتری، اتصال برق را از باتری جدا کنید. ابتدا، قطب مثبت (+) را با یک حلقه یا ابزار قابل دسترسی مشابه باز کنید. سپس قطب منفی (-) را باز کنید. با این کار باتری از سیستم الکتریکی جدا می شود.

6. تعویض باتری: باتری قدیمی را با یک باتری جدید جایگزین کنید. ابتدا باتری جدید را وارد کنید و سپس قطب منفی (-) را وصل کنید. سپس قطب مثبت (+) را در جای خود وصل کنید. اطمینان حاصل کنید که اتصالات محکم و صحیح هستند.

7. وصل مجدد: پس از تعویض باتری، اتصالات الکتریکی را دوباره وصل کنید. ابتدا ترمینال منفی (-) و سپس قطب مثبت (+) را به باتری وصل کنید. مطمئن شوید که اتصالات محکم هستند.

8. بررسی عملکرد: پس از تعویض باتری، ژنراتور را روشن کرده و عملکرد را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که برق به درستی تامین شده و ژنراتور به طور عادی کار می کند.

توجه: توصیه می شود قبل از تعویض باتری دستگاه، بهتر است دستورالعمل ها و دستورالعمل های سازنده خود را مطالعه کنید، زیرا قسمت ویژه ای برای تعویض باتری در دستگاه وجود دارد. همچنین اگر تجربه یا دانش زیادی در این زمینه ندارید، بهتر است تعویض باتری را به یک تکنسین حرفه ای یا با تجربه بسپارید.

دکمه بازگشت به بالا