مطالب میجیک

آندومتریوز خطر ابتلا به روماتیسم مفصلی را افزایش می دهد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

مدت هاست که محققان بر این باورند که بین آندومتریوز و افزایش خطر ابتلا به سایر بیماری های خود ایمنی مانند ام اس ، لوپوس و بیماری التهابی روده ارتباط وجود دارد.

آندومتریوز وضعیتی است که در آن بافتهایی مانند آندومتر در خارج از رحم در سایر اندامها مانند تخمدان ها ، لوله های رحمی ، روده ها و دیواره های خارجی رحم رشد می کنند.

در یک مطالعه جدید ، محققان تایوانی دریافتند که زنان مبتلا به آندومتریوز میزان آرتریت روماتوئید و سایر بیماری های خودایمن را دارند.

محققان داده های 14،463 زن را با میانگین سنی 38.7 سال بررسی کردند. با گذشت زمان ، خطر آرتریت روماتوئید در گروه آندومتریوز بیشتر از زنان بدون آندومتریوز است. همچنین هنگام معاینه بیماران مبتلا به آندومتریوز و سایر بیماری های خودایمن ، خطر بیشتری برای آرتریت روماتوئید دارند.

جیمز چنگ چانگوی ، رئیس تیم تحقیقاتی در دانشگاه پزشکی چانگشان ، تایوان ، گفت: “ما مکانیسم دقیق این ارتباط را نمی دانیم.” اما فرضیه ما این است که آندومتریوز می تواند منجر به التهاب مزمن شود و اختلالات سیستم ایمنی بدن می تواند منجر به آرتریت روماتوئید شود. “دلیل دیگر این است که خود ایمنی می تواند یکی از دلایل آندومتریوز باشد.”

با ایجاد ضایعات آندومتر ، التهاب و واکنش های ایمنی بدن افزایش می یابد. محققان فرض می کنند که التهاب سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند ، سپس به سایر بافتهای هدف مانند مفاصل و روده حمله می کند. التهاب زمینه بسیاری از بیماری ها است.

زنان مبتلا به آندومتریوز باید مراقب آرتریت روماتوئید و علائم آن باشند. برای هر دو بیماری ، تشخیص و درمان به موقع مهم است ، به ویژه برای آندومتریوز ، که بین سنین 4 تا 11 سال پس از شروع علائم تشخیص داده می شود.

دکمه بازگشت به بالا