اقتصادی

آغاز بررسی ایرادات شورای نگهبان درباره لایحه برنامه هفتم در کمیسیون تلفیق

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم از آغاز بررسی ایرادات هیات امنا در این جلسه کمیسیون خبر داد.

به گزارش میجیک، محسن زنگنه با اشاره به جلسه امروز کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، اظهار کرد: در این جلسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم به بررسی ایرادات هیات امنا در لایحه برنامه هفتم پرداخت که اکثر ایرادات مطرح شده در لایحه برنامه هفتم بود. همچنین به تناقضات با سیاست مربوط می شود.

وی تصریح کرد: کمیسیون تلفیق در مرحله اول ایرادات هیأت امنا در موضوع آموزش و پرورش و آموزش عالی را بررسی می کند. در آموزش و پرورش مغایرتی با اصل 75 قانون اساسی نمی بینیم و هیئت نگهبان حداقل به این اصل ایراد می گیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم درباره ایراد هیات امنا گفت: در جلسات تفصیلی با هیات امنا هزینه های انجام شده برای دولت با تصویب مجلس را به همراه بند درآمد ارائه کردیم. بین منابع و کاربردها وجود دارد.

وی درباره زمان اتمام رسیدگی به اعتراض هیات امنا گفت: پیش بینی می شود تا یک هفته دیگر گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه درباره اعتراض هیات امنا آماده شود. همچنین جلسه ای با مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص عدم انطباق ماده 7 برنامه توسعه با این سیاست برگزار خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در پایان درباره ایرادات هیأت امنا اظهار داشت: با توجه به تعدد ایرادات و زمان کم برای بررسی، اعضای کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه این را دادند. موافقت رئیس کمیسیون و اعضای کمیته برای رفع ایرادات با استفاده از اختیارات خود.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا