برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

آشنایی با دو مدل معروف ساعت جی شاک

سری جی شاک از برند معتبر، خوش‌نام و ژاپنی کاسیو به معنی واقعی کلمه نیازی به معرفی ندارد، چراکه سال‌هاست کاسیو محصولاتی بادوام و در عین حال شیک را تولید می‌کند که حدودا چهل سال است بازار ساعت‌های مچی زنانه و مردانه را احاطه کرده‌اند. هر چه کاسیو مدل‌های بیشتری را به بازار عرضه می‌کند، محبوبیت ساعت‌های این برند بیشتر می‌شود. مدل‌های مختلف جی شاک از نظر طراحی ظاهری و قابلیت‌ها با یکدیگر بسیار متفاوت هستند و به همین دلیل بسیار ترجیح می‌دهند به جای خرید چند ساعت از برندهای مختلف خرید ساعت جی شاک را از فروشگاه های معتبر انجام دهند، تعصب خریداران به این محصول هم در نوع خود جالب توجه است.

معرفی انواع ساعت جی شاک - وومگ

۱. Casio G-Shock GA-2100

ساعت مچی عقربه‌ای مردانه کاسیو مدل جی شاک کد GA-2100-1ADR از آن ساعت‌هایی بود که با عرضه‌ی اولیه خیلی زود به موفقیت آنی رسید. در واقع آنچه محبوبیت این کالا را ثابت می‌کند این واقعیت است که این مدل پرفروش‌ترین مدل G-Shock در کل اروپا بوده است.

به طور کلی این ساعت جی شاک اصل عمدتاً به این دلیل محبوب است که طراحی رتروی آن چشم بیننده را می‌گیرد و در عین حفظ ظاهر کلاسیک، یک ساعت آنالوگ-دیجیتال است. از جمله دیگر عوامل مهم در محبوبیت این نوع ساعت مچی، ابعاد متنوع آن برای خانم‌ها و آقایان است و عملا در بین ساعت‌های نازک جی شاک با وزن کم ۵۱ گرم (ساعت زنانه) دسته‌بندی می‌شود.

از بحث ویژگی‌های ظاهری «Casio G-Shock GA-2100» که بگذریم، وقتی صحبت از تجهیزات این مدل می‌شود، ضد ضربه بودن، مقاومت در برابر آب تا ۲۰۰ متر، وجود کرونومتر و شمارش معکوس، مجهز به سیستم زمان جهانی، ۵ آلارم مختلف، تقویم خودکار و همچنین پشتیبانی از نور پس زمینه‌ی نمایشگر و قابلیت «After Glow» در این محصول خودنمایی می‌کند.

یکی دیگر از نکات مهم در این ساعت جی شاک زنانه و مردانه، درخشندگی عقربه‌ها و پشتیبانی از انواع مدل‌ها با بدنه‌هایی رنگارنگ (ساعت جی شاک رنگی) برای هر سلیقه‌ای است. در پایان این بحث را با این جمله تمام می‌کنم که نسخه‌ی فلزی و پرفروش آن GM-2100 و نسخه‌ی کوچک‌تر که عمدتاً برای خانم‌ها جذاب است با نام GMA-S2100 در بازار به فروش می‌رسد.

۲. Casio G-Shock Mudmaster GG-B100

ساعت جی شاک اصل مدل Casio G-Shock Mudmaster GG-B100 گزینه‌ای است که در سخت‌ترین شرایط مقاومت بالایی دارد. بنابراین، جای تعجب نیست که ما این محصولات را معمولاً روی مچ ارتشی‌ها می‌بینیم و با نام ساعت جی شاک نظامی شناخته می‌شود.

علاوه بر مقاومت در برابر هر گونه شوک احتمالی و مقاومت زیر آب تا عمق ۲۰۰ متری که در هر جی شاک اصلی یافت می‌شود، ماد مسترها GG-B100 به لطف طراحی ویژه‌ای که دارند از روکش واشر سه‌گانه برای محافظت از دکمه‌ها در برابر گرد و غبار و گِل هم استفاده کرده است تا هرگونه آلودگی‌ای قابلیت ورود به ساعت را نداشته باشد. گارد این مدل از کربن است و با وجود سنسورهای چهارگانه‌ای (دماسنج، قطب‌نما، فشارسنج و ارتفاع سنج) همراه با گام شمار جزو محبوب‌ترین مدل‌های بازار است.

حرف B در نام ساعت به این معنی است که این مدل قابلیت ارتباط با گوشی هوشمند از طریق اپلیکیشن را دارد، اگرچه این مدل اعلان‌های گوشی را به کاربر اطلاع نمی‌دهد. با کمک Casio G-Shock Mudmaster GG-B100 زمان دقیق را تنظیم کنید، مکان‌تان را در طبیعت پیدا کنید و تلفن گمشده‌ی خود را پیدا کنید.

لازم به تاکید است که با وجود این نوع از بهترین مدل ساعت جی شاک اصل می‌توانید منوی محصول را مطابق میل خود تنظیم کنید و نور را در جایی قرار دهید که به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. لازم به ذکر است که طراحی این نوع ساعت، عملا آن را جزو ساعت مچی‌های مردانه قرار داده است ولی متاسفانه شارژ خورشیدی ندارد، اما در صورت استفاده معقول، باتری آن تا ۲ سال دوام می‌آورد.

۳. Casio G-Shock GW-B5600

یکی دیگر از مدل‌های رترو در بین انواع مدل‌های ساعت جی شاک، که جزو مدل‌هایی با قیمت مناسب هم به شمار می‌رود، Casio G-Shock GW-B5600 است. به طور کلی مقاومت در برابر ضربه و مقاومت در برابر آب مشابه ساعت‌های غواصی در یک طراحی یکپارچه با سیستم عاملی پیچیده شده با تجهیزات حرفه‌ای جزو مشخصات ساعت جی شاک اصل است.

این محصول کلاسیک از کرونومتر، شمارش معکوس، تاریخ خودکار، همراه با ۵ زنگ هشدار (۱ بار تکراری)، ساعت جهانی، گزینه‌ی تنظیم فرمت تاریخ و نام روزها به ۶ زبان پشتیبانی می‌کند. از طرفی جالب است بدانید که GW-B5600 دارای شارژ خورشیدی است، بنابراین نیازی نیست که نگران تعویض باتری آن باشید. در تنظیمات این ساعت مچی، می‌توانید گزینه‌ای را انتخاب کنید که وقتی بازوی خود را بالا می‌برید، ساعت روشن شود.

این مدل ساعت مچی مردانه کاسیو جی شاک Ga2100srs را می‌توان به گوشی هوشمند متصل کرد و با استفاده از برنامه G-Shock Connected، اطلاعات موردنیاز را مشاهده کرد. علاوه بر همه این‌ها، شما با استفاده از این ساعت کلاسیک می‌توانید موقعیت مکانی خود را روی نقشه ثبت کنید و حداکثر ۵ رویداد را در تقویم آن تنظیم کنید.

GW-B5600 به خوبی جمع و جور است و با اندازه‌های ۴۸.۹، ۴۲.۸ و ۱۳.۴ میلی‌متری به بازار عرضه شده است و حتی برای مچ دست‌های کوچک‌تر هم مناسب است. خبر خوش اینکه بند روی این ساعت از رزینی با منشاء گیاهی ساخته شده است و حس راحتی زیادی را به کاربر منتقل می‌کند.

تاریخچه جی شاک

پیدایش ساعت جی شاک به زمانی برمی‌گردد که ساعت‌ها بسیار ظریف و شکننده بودند. در چنین شرایطی، ساعت‌های جی شاک با مقاومت بسیار بالا به بازار آمدند که حتی در صورت افتادن از ارتفاع هم هیچ آسیبی به آن‌ها وارد نمی‌شد. وجود یک ساعت غیرقابل‌تخریب و مقاوم با جنجال بسیاری همراه بود و از همان ابتدا توانست توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند.

با ظهور ساعت‌های جی شاک، کسانی که به انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین و پرتحرک علاقه داشتند هم می‌توانستند این محصول را با خیال راحت استفاده کنند و حتی برخی از آن‌ها به‌عنوان ساعت ھای کوھنوردی هم مورداستفاده قرار می‌گیرند.

چیزی که این باتری‌ها را منحصربه‌فرد کرده، مقاومت بالا و کاربردها و امکانات فراوان آن‌ها در کنار زیبایی ظاهری و جذابیت است. همچنین برای ساخت این ساعت‌ها از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده‌شده و به‌صورت کاملاً مدرن و پیشرفته طراحی‌شده‌اند.

ساعت جی شاک اصل از همان ابتدای پیدایش تا کنون همواره در حال پیشرفت و نوآوری بوده، تا جایی که هم‌اکنون نام جی شاک به یکی از معتبرترین و معروف‌ترین برندهای ساعت مچی تبدیل‌شده است.

معرفی تکنولوژی‌های به‌کاررفته در ساعت‌های جی شاک

تولیدکنندگان ساعت G-shock همواره به دنبال جدیدترین فناوری‌های روز بوده و سعی داشته‌اند تولیدات خود را با خلاقیت و نوآوری پیش ببرند. به همین دلیل است که تکنولوژی‌های به‌کاررفته در ساعت‌های جی شاک، در تمام دنیا حرف اول را می‌زند و همه افراد با هر سلیقه‌ای که دارند و هر کاربردی که انتظار داشته باشند، از این ساعت‌ها راضی خواهند بود. برخی از مهم‌ترین تکنولوژی‌های به‌کاررفته در هر ساعت‌ جی شاک عبارت‌اند از:

• فناوری GPS و سیستم رادیو کنترل

در این ساعت از فناوری GPS هیبریدی با تکنولوژی کارآمد Multiband استفاده می‌شود که ترکیبی از رادیو کنترل و GPS است. به‌این‌ترتیب تنظیم زمان به کمک دو سیستم قدرتمند انجام می‌شود که می‌توانند یکدیگر را کامل کنند.

به‌کارگیری این تکنولوژی باعث شده ساعت‌های جی شاک با ورود به هر منطقه جغرافیایی به‌صورت خودکار سیگنال رادیویی آن منطقه را دریافت کرده و زمان را به‌صورت دقیق نشان دهند. درصورتی‌که این سیگنال‌ها هم وجود نداشته باشند، ساعت جی شاک کاسیو به‌صورت خودکار از طریق GPS تنظیم خواهد شد. البته امکان تنظیم زمان به‌صورت دستی هم وجود خواهد داشت.

این تکنولوژی بیشتر به درد کسانی می‌خورد که به‌واسطه شغل خود یا شرایط دیگر، مدام در حال سفر هستند. به‌این‌ترتیب می‌توانند به کمک ساعت‌های جی شاک از زمان محلی به‌صورت دقیق مطلع شوند.

• انرژی خورشیدی

برخی از مدل‌های ساعت جی شاک اصل به فناوری انرژی خورشیدی مجهز شده‌اند. این فناوری کاملاً با محیط‌زیست سازگار بوده و یک تحول عظیم در صنعت ساعت مچی به شمار می‌رود. درواقع ساعت‌های جی شاک انرژی خورشیدی را به‌عنوان منبع ذخیره خود استفاده می‌کنند.

باتری این ساعت‌ها قابلیت ذخیره انرژی خورشیدی را دارد و درصورتی‌که ساعت در تاریکی قرار بگیرد هم می‌تواند به‌خوبی کار کند. ضمن اینکه باتری این ساعت‌ها به‌طور خودکار با قرار گرفتن در نور خورشید مجدداً شارژ می‌شود.

از ویژگی‌های جالب این تکنولوژی این است که اگر ساعت جی شاک در مدت‌زمان طولانی‌تری در تاریکی قرار بگیرد، به‌طور خودکار وارد حالت صرفه‌جویی در انرژی شده و تا 24 ماه می‌تواند در تاریکی دوام بیاورد. با خرید ساعت کاسیو جی شاک GM-2100 تا دوره میانسالی میتوانید از آن استفاده کنیدو نگران خراب شدن آن نباشید.

• دسترسی سریع و راحت

در کنار بدنه ساعت جی شاک کاسیو دکمه‌هایی تعبیه‌شده که برای دسترسی سریع و هوشمند به تمام توابع مهم ساعت طراحی‌شده‌اند. شما می‌توانید با چرخاندن یا فشار دادن این دکمه‌ها به‌سرعت عملیاتی مانند تایمر و الارم را تنظیم کنید. همچنین امکان قفل‌کردن دکمه‌ها وجود دارد تا از فعال کردن سیستم دسترسی سریع به‌صورت ناخواسته جلوگیری شود.

• وجود سنسورهای پیشرفته

ساعت جی شاک از سنسورهایی مانند قطب‌نما، ارتفاع‌سنج، عمق سنج، فشارسنج و دماسنج برخوردار است. این سنسورها در پشت بدنه ساعت تعبیه‌شده‌اند و از حساسیت بالایی برخوردارند. به همین دلیل است که جی شاک را بهترین ساعت کوهنوردی می‌دانند.

دکمه بازگشت به بالا