یک بازار اروپایی دیگر به روی چینی‌ها بسته می‌شود

بازار اروپا | چینی

شورای امنیت سایبری پرتغال قطعنامه‌ای منتشر کرد که می‌تواند استفاده از تجهیزات ساخت شرکت‌های چینی در شبکه پرسرعت نسل پنجم (5G) و همچنین شبکه نسل چهارم (4G) را برای اپراتورهای مخابراتی این کشور به طور رسمی ممنوع کند.

به گزارش میجیک، شورای امنیت سایبری پرتغال یک نهاد مشورتی برای نخست وزیر این کشور است و سند مورخ ۲۳ می، ضربه دیگری به تلاش غول فناوری چینی هوآوی برای ورود به شبکه ۵G است. بازار پرتغال است و می تواند قرارداد فعلی را تمدید کند.

بر اساس قانون تصویب شده در آگوست سال گذشته، دولت پرتغال می تواند حذف، محدودیت استفاده یا تعلیق استفاده از تجهیزات یا خدمات شرکت های مخابراتی را تعیین کند و شرایط و مهلت هایی را برای اپراتورها برای رعایت این الزامات تعیین کند.

اپراتورهای اصلی پرتغال از جمله Altice، NOS و Vodafone اعلام کرده‌اند که در بحبوحه نگرانی‌های اروپایی و آمریکایی در مورد خطرات امنیتی استفاده از تجهیزات چینی در زیرساخت‌های حساس، از تجهیزات هواوی در شبکه‌های اصلی 5G خود استفاده نخواهند کرد. با این حال، دولت چین و هواوی این ادعاها را رد کرده اند. شبکه 5G فعلی در پرتغال مستقل نیست و به شدت به فناوری و تجهیزات 4G وابسته است.

شورای امنیت سایبری پرتغال بدون نام بردن از شرکت‌های چینی خاص، نسبت به خطر بالای تامین‌کنندگان یا ارائه‌دهندگان مستقر در کشورهایی که دولت‌هایشان فعالیت‌های آنها را در کشورهای دیگر کنترل، مداخله یا اعمال می‌کنند، هشدار داد.

نظر این بدن بر اساس یک گزارش ناشناس است که امنیت تجهیزات در شبکه های ارتباطات الکترونیکی از جمله فناوری 5G را ارزیابی می کند.

همچنین، طبق گفته این نهاد، زمانی که کشور میزبان تامین کننده تجهیزات، توافق نامه ای در مورد حفاظت از داده ها، امنیت سایبری یا حفاظت از مالکیت معنوی با پرتغال یا اتحادیه اروپا نداشته باشد، یا زمانی که عضو اتحادیه اروپا باشد، ناتو یا سازمان. برای توسعه و همکاری این همکاری اقتصادی نیست، یک خطر امنیتی محسوب می شود.

هوآوی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ اطلاعات قبلی نداشته و مورد مشورت قرار نگرفته است و همچنان در حال جمع‌آوری اطلاعات در مورد ماهیت ارزیابی است و امیدوار است به خدمات رسانی به مشتریان پرتغالی ادامه دهد.

بر اساس گزارش رویترز، اروپا به میدان نبرد رقابت فناوری بین پکن و واشنگتن تبدیل شده است و رقبای اروپایی هوآوی از جمله اریکسون و نوکیا در صورت ممنوعیت تجهیزات تولید شده توسط این شرکت چینی، می توانند عرضه را در این بازار در انحصار خود درآورند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا