کاهش شکاف جنسیتی کشور تا ۹۷ درصد/رشد ۱۷ برابری دانش آموختگان زن – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، انسیه خزعلی در شصت و هفتمین نشست کمیسیون وضعیت زنان که با هدف ارتقای جایگاه زنان و بررسی وضعیت پیشرفت زنان در سراسر جهان برگزار شد، اظهار داشت: فرصت ملاقات. کمیسیون 67 وضعیت زنان با هدف بهبود وضعیت زنان و بررسی وضعیت پیشرفت. آنها می خواهند نه تنها ابرقدرت ها، بلکه همه انسان ها بتوانند بدون توجه به ثروت، رنگ، نژاد، جنسیت، مذهب، منطقه جغرافیایی و قدرت اقتصادی، صحبت کنند و تصمیمات یکسانی بگیرند.

وی ادامه داد: جلسه امروز ما باید نشان دهنده همه تلاش ها برای موفقیت چندجانبه گرایی باشد، اما آیا واقعا اینگونه است؟ آیا ما اینجا در یک صندلی و با یک صدا جمع شده ایم؟ آیا مطابق سیاست است بازان این کار با بهانه‌های واهی و بازی‌های دروغین از طریق رسانه‌های اجیر شده با سلب حق قانونی زنان ایرانی برای عضویت در این کمیسیون انجام می‌شود که طی مراحل رسمی و نه تنها زیر پا گذاشتن اصول سازمان ملل و اعتماد صورت گرفته است. از جهان. آرمان های چندجانبه گرایی، اما بدعت. یک روش پرخطر نه واقعاً، ما قطعاً بعد از این یکی دوباره و دوباره آن را خواهیم دید.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در سخنانی تاکید کرد: طنز تلخ ماجرا این است که برخی از کشورهایی که در این زمینه پیشتاز هستند بیشترین آمار قتل و زندان زنان به ویژه سیاه پوستان و خشونت را دارند. . علیه زنان در این کشورها نمونه ای از نقض حقوق بشر است.

خزعلی با بیان اینکه زمانی عضویت ایران لغو می شود که زنان در زمینه های مختلف به ویژه سلامت در شرایط بهتری نسبت به آن کشورها باشند، تصریح کرد: علاوه بر این کشور من توانسته زنان مهاجر افغانستانی را در همین سطح آموزش دهد. با پیشرفت خود زنان.جای خوبی است

آن‌ها معتقدند آنچه بهانه‌ای برای لغو عضویت ایران می‌شود، بر اساس دروغ و فشار قدرت سلطه‌گر و رسانه‌های رانت‌خوار، با اهداف سیاسی و منزوی کردن ایران است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در بخشی دیگر از سخنان خود به ارائه آماری از پیشرفت زنان ایرانی پرداخت و اظهار داشت: کشورم تمرکز زیادی بر آموزش یکپارچه و برابر داشته است و در عین حال شکاف جنسیتی را در مقطع ابتدایی و متوسطه به 97 درصد کاهش داده است. آموزش بی سوادی دختران از بین رفته است.

خزعلی با بیان اینکه تبلیغات رسانه ای توهین آمیز است چه زمانی تلاش برای کاهش نفوذ زنان متفکر ایرانی در عرصه بین المللی بین المللی کرد با بیان اینکه در دهه گذشته رشد دانش‌آموختگان مرد ایرانی 7 برابر و رشد دانش‌آموختگان زن ایرانی 17 برابر شده است، اظهار داشت: نسبت اعضای هیئت علمی زن در دانشگاه‌ها به حدود 40 درصد افزایش یافته است. 60 درصد معلمان زن هستند. بر اساس گزارش شاخص جهانی نوآوری 2022، حضور بیش از 56 درصد زنان در مقاطع تحصیلی عالی و تحصیلات تکمیلی در کشور من همراه با مردان، سریع ترین رشد را در حوزه نوآوری به ثبت رسانده است. در جهان.

بیان کردند: فعالیت 940 شرکت دانش بنیان با مدیران عامل زن و حضور بانوان در هیات مدیره بیش از 2700 شرکت دانش بنیان، فعالیت 303 شرکت خلاق بانوان در سراسر کشور و حمایت از صدها طرح. . کسانی که در حوزه فناوری و فضای مجازی هستند مشارکت حداکثری را نشان می دهند، زنان در توسعه فناوری های جدید هستند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پایان سخنان خود هشدار داد: جمهوری اسلامی ایران از جامعه جهانی می خواهد که جلوی نقض حق توسعه زنان ناشی از جنگ و تحریم های سخت را بگیرد. آمیز اقدامات ناعادلانه یکجانبه و مدرن به نام حقوق بشر ایجاد شده است، جلوی این گونه نقض حقوق بشر را علیه کشور به ویژه زنان و کودکان بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا