چرا سیاه شدن لگن خطرناک است؟

حتی کوچکترین مشکل در جریان خون باعث می شود که خون در مسیر خود به لگن نرسد و در نتیجه لگن تیره می شود (ما به آن سیاه می گوییم). و دیگر در برابر وزن و ضربه مقاومت نمی کند. این مشکل باعث می شود که به تدریج حالت گردتر و گردتر خود را تغییر دهد و در نهایت شکل اولیه خود را ترک کند.

توصیه هایی در مورد استخوان لگن و علت تیرگی آن

استخوان بافت سخت و محکمی در بدن است که با تمام سختی اش مانند سایر قسمت های بدن به تغذیه و مهمتر از آن به اکسیژن برای زندگی نیاز دارد.

تمام اکسیژنی که به اندام ها و بافت های مختلف در سراسر بدن می رسد، تنها از طریق خون تحویل می شود. به همین دلیل است که اگر به هر دلیلی جریان خون باسن و لگن قطع شود، در نهایت می بینیم که هر عضوی که از مواد مغذی محروم باشد، در نهایت کارایی و استقامت خود را از دست داده و می میرد و به عضوی بی خاصیت تبدیل می شود. تبدیل شود. برای درمان بیماری های استخوانی به دکتر مهرداد منصوری مراجعه کنید.


استخوان لگن از این قاعده مستثنی است و همین اتفاق ممکن است برای این موضوع بیفتد.

متأسفانه لگن و ران تنها یک کانال خون رسانی دارند (وریدهایی که به این قسمت های بدن ختم می شوند). بنابراین اگر این کانال خاص مشکل داشته باشد، راهی جز جبران این کمبود و بر عهده گرفتن مسئولیت تغذیه سر استخوان برای مدتی وجود ندارد.

یکی از نکات غیرقابل درک فاشیای نکروزان این است که عللی که در ایجاد آن نقش دارند بر ما پوشیده است و نمی توانیم علل آنها را به درستی توضیح دهیم. می دانیم که طبق این مکانیسم رگ های خونی منتهی به شاخک ها و مفاصل ممکن است مسدود شوند و در نهایت مشکلاتی را برای افراد ایجاد کنند. تنها چیزی که از علائم این بیماری می دانیم این است که برای پیشگیری از آن باید تمام علل انسداد رگ های خونی مفاصل و لگن را برطرف کنیم تا از این اختلال جلوگیری کنیم.

چگونه می توانیم خطر نکروز را کاهش دهیم؟

اولین کاری که باید انجام دهیم پرهیز از الکل است.

راه دوم پیشگیری از نکروز، عدم استفاده از دخانیات از جمله سیگار، قلیان و سایر مواد مخدر است که باعث می شود کل سیستم بدن عملکرد طبیعی نداشته باشد.

اگر به دلایلی استخوانی در لگن بشکند یا قسمتی به نام مفصل ران فرو بریزد، می تواند مشکلاتی در رگ ها ایجاد کند.

در برخی موارد، مفصل ران ممکن است عفونی شود. در این موارد باید با نظارت مستمر از مشکلات جدی تری جلوگیری کنید.

در برخی موارد، مفاصل ران نوازندگان در هنگام زایمان می شکند. در آن زمان باید اقدامات لازم برای درمان یا پیشگیری از این بیماری انجام شود.

دیگرانی هستند که به غواصی ماهرانه ادامه می دهند. در این افراد خطر عفونت به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و منجر به ایجاد این بیماری می شود.

سفتی لگن یا لگن چگونه درمان می شود؟

در بیشتر موارد تنها راه درمان سیاه شدن سر استخوان ران ، جراحی است. یکی از نکاتی که باید به خاطر بسپارید این است که این بیماری مانند هر بیماری موجود، در صورت تشخیص در مرحله اول، مراحل و روش های درمانی بسیار ساده و راه های کمتری برای از بین بردن علائم وجود خواهد داشت. . در این بیماری اگر نکروز بسیار پیشرفته باشد، پزشک دیگر نمی تواند روی استخوان ها و مفاصل کار کند. در حال حاضر این بیماری باید با تعویض مفصل برطرف شود.

دکمه بازگشت به بالا