پیشنهاد مشارکت زنان خانه‌دار برای کاشت ۱ میلیارد درخت – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در برنامه روز جهانی مبارزه با بیابان زایی و خشکسالی با شعار نقش و حقوق زنان در مدیریت پایدار سرزمین، سالگرد ازدواج وی را تبریک گفت. ، امروز در سازمان مدیریت منابع نیروی طبیعی و حوزه آبخیز کشور برگزار شد. امام علی (آ) و حضرت فاطمه(س)س) وی به اهمیت نقش خانواده اشاره کرد و گفت: بنیان واقعی جامعه با خانواده نهادینه شده است و خانواده در همه مشکلات از جمله محیط زیست نقش بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه نام در نظر گرفته شده برای این برنامه بسیار گویا است، خاطرنشان کرد: این نشان دهنده تاثیرگذاری است نفوذ یعنی زنان مشکلات زیست محیطی دارند. نقش، حقوق، زندگی، سلامت و معیشت زنان بیشتر تحت تأثیر تغییرات اقلیمی برای زنان است و این زنان می توانند مؤثرتر از سایرین باشند. در واقع دو نقش تأثیرگذاری و تأثیرگذاری زنان در جامعه، محیط، خانواده، اجتماع و سلامت باید با دقت و برنامه ریزی بیشتری صورت گیرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه تحصیل و هر سرمایه گذاری یک منفعت است، گفت: زنان با آموزش و آنچه از کودکی به فرزندان خود می دهند و همچنین با رفتار، گفتار و نوشتار می توانند تأثیرگذار باشند. اثر ماندگاری در جامعه به جا بگذارد.

خزعلی افزود: یکی از حرکت هایی که در طرح جدید جهاد کشاورزی مطرح شده و امیدواریم مورد توجه قرار گیرد مشارکت و همکاری بانوان برای کاشت یک میلیارد اصله درخت است که باید جدی گرفته شود. طرحی را به وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور ارائه کرده ایم که امیدواریم با همکاری این دو وزارتخانه و با کمک مدیران کل بانوان در استان ها در سطح استان اجرایی شود. شکل ارسال بذر به خانم های خانه دار و دریافت بذر .

وی ادامه داد: این یک کار جمعی و بسیج مردمی برای تهیه بذر مناسب با توجه به اقلیم خاص هر منطقه و هر استان است تا شاهد واقعیت کاشت یک میلیارد درخت در کشور باشیم که می خواهیم به آن نزدیک شویم. . بیابان زایی

این استاد دانشگاه با بیان اینکه بیابان زایی تهدیدی برای سلامت جامعه است، تاکید کرد: کاشت درخت برای سلامت جامعه ضروری است و زنان و کودکان بیشترین آسیب را از مشکلات زیست محیطی می بینند. همچنین در بحثی که باعث آلودگی محیط زیست می شود این مشکل توسط خانم های خانه دار منطقی قابل کنترل است.

در پایان این برنامه یک درخت توسط معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری کاشته شد.

دکمه بازگشت به بالا