پرطرفدارترین نسخه اندروید معرفی شد

اندروید

در حالی که اندروید 14 بروزرسانی بزرگ بعدی سیستم عامل موبایل گوگل است، اندروید 11 همچنان پر استفاده ترین نسخه اندروید است.

به گزارش میجیک، طرفداران سامسونگ منتظر اندروید 14 بودند. تا پایان سال 2023، سامسونگ احتمالاً اندروید 14 را در سراسر جهان برای واجد شرایط ترین مدل های پرچمدار که در دو سال اخیر وارد شده است و شاید یک یا دو گوشی میان رده عرضه کند. . اما با وجود اینکه بزرگترین سازندگان گوشی های اندرویدی شروع به عرضه اندروید 14 کرده اند، آخرین آمار توزیع اندروید نشان می دهد که نسخه 11 همچنان پرکاربردترین نسخه برای مدتی خواهد بود.

برای نزدیک به یک دهه، گوگل به طور منظم آمار توزیع را منتشر کرده است که درصد دستگاه‌هایی را که هر نسخه از اندروید را اجرا می‌کنند، نشان می‌دهد. اما این آمار در چند سال گذشته کم و بیش منتشر شده است. شاید به این دلیل است که این آمارها پراکندگی را نشان می دهد که همچنان بر اکوسیستم اندروید تأثیر می گذارد و آخرین آمار توزیع تفاوتی ندارد.

طبق آمار گوگل، تا پایان ماه مه 2023، اندروید 11 بر روی 23.1 درصد از دستگاه ها اجرا می شد. برخلاف تصور عموم، این اندروید 12 یا 13 نیست که می آید، بلکه اندروید 10 است که چهار سال پیش معرفی شد و با سهم 17.8 درصدی در رتبه دوم قرار دارد. این در حالی است که اندروید 12 و اندروید 13 به ترتیب 16.3 درصد و 15 درصد سهم دارند.

سهم اندروید 13 از 5.2 درصد به 15.2 درصد بین ژانویه تا مه 2023 افزایش یافته است و سامسونگ مطمئناً در این رشد نقش داشته است زیرا اندروید 13 را برای بسیاری از دستگاه های گلکسی عرضه کرده است. منتشر شده. اما از آنجایی که اکثر دستگاه های قابل دوام ساخته شده توسط سامسونگ و سایر شرکت ها اکنون از اندروید 13 استفاده می کنند، ممکن است رشد متوقف شود. در نهایت، اگر اندروید 14 گوشی های هوشمند بیشتری داشته باشد، سهم اندروید 13 کاهش می یابد، اما زمان زیادی طول می کشد تا شاهد تغییر عمده در آمار توزیع باشیم.

بر اساس گزارش پایگاه فناوری سام موبایل، اکنون همه منتظر عرضه اولین نسخه بتا اندروید 14 و One UI 6.0 از سوی سامسونگ هستند، اما زمان انتشار مشخص نیست. برنامه بتای اندروید 13 در اوایل آگوست سال گذشته در دستگاه های گلکسی عرضه شد، بنابراین انتظار می رود سامسونگ برای برنامه بتای اندروید 14 حداکثر تا پایان ماه جولای منتظر بماند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا