پارک فناوری بین‌المللی ایران «هاب صادراتی دانش‌بنیان» می‌شود

صادرات | فناوری

رئیس پارک بین المللی فناوری جمهوری اسلامی ایران گفت: پارک بین المللی باید مرکز صادرات محصولات دانش بنیان باشد. زیرا این پارک تسهیل گر در زمینه فناوری و نوآوری است.

به گزارش میجیک، علیرضا زراسوندی در نشست خبری امروز سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران افزود: وزارت علوم راه اندازی پارک بین المللی علم و فناوری را به سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران واگذار کرده است.

وی به تفاوت پارک های بین المللی با سایر پارک ها اشاره کرد و افزود: پارک های بین المللی قرار است مراکزی برای صادرات محصولات دانش بنیان باشند. زیرا این پارک تسهیل گر در زمینه فناوری و نوآوری است.

زراسوندی خاطرنشان کرد: از این رو در این پارک به دنبال جذب واحدهای فناور با گردش مالی بالا هستیم.

رئیس پارک بین المللی فناوری جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رتبه بندی شرکت های دانش بنیان توسط معاونت علمی رئیس جمهور، هشدار داد: یکی از انواع شرکت های دانش بنیان، شرکت های دارای گردش مالی بالا است که شامل 150 شرکت می شود. بر اساس آمار این معاون رئیس جمهور و با راه اندازی این پارک فرآیند صادرات برای آنها انجام شده است.

وی ادامه می دهد: یکی دیگر از جامعه هدف این پارک که بالقوه مغفول مانده، ایرانیان مقیم خارج از کشور هستند که شرکت های بزرگی دارند و برای سکونت در این پارک دعوت می شوند.

زراسوندی شرکت های خارجی را سومین مخاطب این پارک برشمرد و هشدار داد: بسیاری از شرکت های خارجی با شرکت های ایرانی در ارتباط هستند.

وی کشورهای عضو «اکو»، «شانگهای» و «کامستک» را از دیگر حوزه‌های تعامل ذکر کرد.

رئیس پارک بین المللی علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ایجاد زیرساخت برای توسعه فعالیت های دانش بنیان، ادامه داد: طرح «نان» (نظام ایده ها و نیازها) سامانه ای برای اعلام است. . الزامات که بر عهده موسسه مرجع و پایش علم و فناوری می باشد. جهان اسلام (ISC) تحویل داده شد.

زراسوندی افزود: سامانه «جان» (سیستم جریان نوین اقتصادی) نیز به سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: تجاری سازی یکی از چالش های شرکت های دانش بنیان است و این سامانه راهی برای معرفی و تجاری سازی محصولات دانش بنیان خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا