ویتامین C و 3 دلیل استفاده منظم



ویتامین | ویتامین C

با شنیدن نام ویتامین C ، احتمالاً سر شما پیشگیری و معالجه بیماری هایی مانند آسکوربات و سرماخوردگی است. اما آیا می دانستید که این ماده مغذی به طور کلی می تواند برای سلامتی انسان مفید باشد؟

به گزارش میجیک ، عصر ایران روزنامه دیلی میل گزارش داد: ویتامین C یکی از مواد مغذی است که به طور طبیعی در بدن انسان تولید نمی شود و باید روزانه از منابع غذایی مانند میوه و سبزیجات مانند مرکبات و فلفل دلمه ای مصرف شود. آن را دریافت کنید

ویتامین C به عنوان یک مکمل نیز موجود است. در اینجا چند دلیل علمی وجود دارد که باید به طور مرتب این ماده مغذی مصرف کنیم.

مدیریت اثرات استرس اکسیداتیو

استرس اکسیداتیو دشمن شماره یک افرادی است که توجه خاصی به سلامت پوست دارند. استرس اکسیداتیو باعث تولید بیش از حد رادیکالهای آزاد ، مولکولهای مضر می شود که به سلولهای سالم بدن آسیب می رسانند. علاوه بر این ، استرس اکسیداتیو باعث کاهش میزان رطوبت و کلاژن در پوست می شود و باعث ایجاد چین و چروک و پیری زودرس پوست می شود.

به عنوان یک آنتی اکسیدان قدرتمند ، ویتامین C می تواند به کاهش اثرات استرس اکسیداتیو روی بدن کمک کند. از پوست در برابر آسیب های رادیکال آزاد محافظت می کند ، پیشرفت مشکلات مختلف پوستی از جمله آسیب در معرض قرار گرفتن در معرض آفتاب بیش از حد ، افزایش فشارخون و چین و چروک را محافظت می کند. کمک می کند

با استفاده از مکمل های ویتامین C موضعی می توان از سلامتی پوست شما اطمینان حاصل کرد. استفاده از ویتامین C در طول روز صبح شما می تواند در جلوگیری از آسیب عوامل محیطی در طول روز کمک کند و استفاده از آن در شب می تواند به جوانسازی پوست شما کمک کند.

از بافت های بدن پشتیبانی می کند

کلاژن نه تنها به نفع پوست قوی و نرم بلکه همچنین برای حفظ ساختار سایر بافتهای همبند از جمله رگهای خونی و تاندونها نیز مهم است. با افزایش سن ، تولید کلاژن در بدن کاهش می یابد ، که منجر به نازک شدن پوست و روند بهبودی کندتر می شود.

ویتامین C می تواند به کند شدن روند تولید کلاژن با افزایش سن کمک کند. ویتامین C یک عامل کلیدی در سنتز کلاژن و الاستین است که به حفظ ظاهر جوان و جوان کمک می کند.

ویتامین C همچنین با خنثی کردن آنزیم هایی که باعث تخریب کلاژن می شوند ، از ذخایر موجود بدن محافظت می کند.

سیستم ایمنی را پشتیبانی کنید

ویتامین C نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد. به گفته یوآنا فولی ، متخصص تغذیه ، در سطح سلولی ، ویتامین C پاتوژن ها را خنثی کرده و به عملکرد صحیح سلول های ایمنی کمک می کند. ویتامین C به تکثیر لنفوسیت ها (نوعی گلبول سفید) برای مبارزه با عفونت ها و همچنین نوتروفیل ها (نوع دیگری از گلبول های سفید) به خوردن و از بین بردن میکروب های بیماری زا کمک می کند.

علاوه بر این ، خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین C به عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کند. استرس اکسیداتیو طولانی مدت با انواع بیماری های مزمن و همچنین تحریک التهاب که از استرس اکسیداتیو تغذیه می شود همراه است. همراه با سایر آنتی اکسیدان ها ، مصرف ویتامین C به اندازه کافی برای تقویت و عملکرد صحیح مهم است.

سلامت مغز را بهبود می بخشد

اگرچه اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین K از مواد مغذی شناخته شده برای سلامتی مغز هستند ، ویتامین C همچنین ممکن است در بهبود عملکرد شناختی مفید باشد و خاصیت آنتی اکسیدانی بار دیگر عامل مهمی در این زمینه است. رادیکال های آزاد می توانند باعث آسیب به هر بخشی از بدن ، از جمله مغز شوند. به عنوان یک آنتی اکسیدان ، ویتامین C می تواند به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک کرده و از بدن در برابر کاهش شناختی حمایت کند.

ویتامین C همچنین به نفع نورون های سالم اهمیت دارد. این ماده مغذی از غلاف میلین محافظت می کند و این امکان را می دهد تا تکانه های سریعتر و سیگنال های عصبی منتقل شوند. نکته جالب در مورد شکل گیری مناسب غلاف میلین این است که با تولید کلاژن وابسته به ویتامین C مرتبط است.

به کنترل فشار خون کمک می کند

ویتامین C می تواند در مدیریت طبیعی فشار خون بالا کمک کند. این ویتامین باعث بهبود تولید نیتریک اکسید در بدن می شود. این مولکول به گشاد شدن یا باز شدن رگ های خونی کمک می کند.

ویتامین C همچنین به کلیه ها کمک می کند که سدیم و آب بیشتری از آن استفاده کنند. این شرایط برای تسکین دیواره رگ های خونی و کاهش فشار خون کمک می کند. علاوه بر این ، این ماده مغذی می تواند به حفظ و ترمیم انعطاف پذیری در دیواره رگ های خونی ، کاهش شکل گیری پلاک و بهبود جریان خون کمک کند.

از جذب آهن پشتیبانی می کند

عوامل مختلفی روی جذب سنگ آهن در بدن تأثیر می گذارد از جمله نوع آهن و مقدار آهن موجود. علاوه بر این ، ویتامین C می تواند در جذب و جذب آهن از غذاها تأثیر بگذارد. این ویتامین به تبدیل آهن موجود در منابع گیاهی به شکل جذب شده تری در بدن کمک می کند. جذب آهن به همان اندازه برای منابع حیوانی برای بدن آسان نیست.

ویتامین C می تواند به بازدارنده اثر مهاری برخی از مواد دیگر ، مانند فیتاتها که جذب آهن را به تأخیر می اندازد ، کمک کند. برای بهترین نتیجه ، مصرف آهن و ویتامین C در وعده غذایی مشابه توصیه می شود.

انتهای پیام


تمام مقالات سایت بر اساس استخراج اخبار روز، اقدام به انتشار مجدد محتوا می نماید، بنابراین مسوولیت تمام مقالات سایت بر عهده پایگاه های اصلی بوده و پایگاه اینترنتی میجیک هیچ مسوولیتی در قبال تمامی نوشته های سایت ندارد.

دکمه بازگشت به بالا