مینو مداح: توجهی به انتقادات ندارم/ مقایسه نتایج تکواندوی زنان با مردان درست نیست

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان با بیان اینکه به انتقادات از نتایج تیم بانوان توجهی نکردم، گفت: منتقدان حتی پس از قهرمانی در آسیا از بانوان انتقاد می کنند.

مینو مداح در گفت وگو با میجیک، درباره ارزیابی عملکرد تکواندو بانوان ایران در افتتاحیه و فینال گرند اسلم چین، اظهار کرد: ولی زاده به نظر می رسد کمتر از حد انتظار است، هرچند به دلیل آسیب دیدگی نیز با شرایط ایده آل فاصله دارد. . استخوان یقه غیر از او، دیگران به خصوص نصیری و کیانی هم خوب هستند. کیانی علاوه بر کسب مدال در مرحله مقدماتی، بازی بسیار خوبی را مقابل حریف کره ای قهرمان جهان در دور پایانی نیز انجام داد. کیانی در دور اول مقابل این حریف پیروز شد و تا آخرین ثانیه دور دوم پیش بود اما بازی را واگذار کرد و در دور سوم نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و مغلوب شد.

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان در خصوص انتقادات به عملکرد تیم بانوان در این مسابقات و مقایسه این تیم با مردان از نظر نتایج گفت: و تعداد مدال ها به دلیل نبودن آنها صحیح نیست. با همین شرایط.» تیم مردان در هر وزن 4 ورزشکار را برای حمایت از یکدیگر اعزام کرد که هر کدام از این بازیکنان با پیروزی، یک حریف را از جدول 16 نفره حذف می کنند که این یک امتیاز برای مردان است.

وی افزود: به تیم مردان برای کسب مدال در مرحله فینال تبریک می گویم اما مقایسه تیم بانوان با آقایان درست نیست. در مجموع عملکرد بانوان در این مسابقات خوب و قابل قبول است. می دانیم که کسب مدال در مرحله نهایی گرند اسلم آسان نیست، اما بسیاری از افرادی که در مرحله اولیه طلا می گیرند، آن را در مرحله نهایی از دست می دهند. اگر هدف ما موفقیت تیم بانوان است بدون توجه به نتایج باید در مسابقات زیادی شرکت کنیم.

مداح با اشاره به کم تجربه بودن بانوان ایرانی گفت: در تیم 5 نفره ما فقط خانم کیانی تجربه دارند. نصیری سومین رویداد بین المللی خود را انجام می دهد، اما همچنان قابل قبول است. اگر در فینال مشکلی پیش نیاید شاید بتواند مانند مرحله مقدماتی به مدال برسد.

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان درباره عملکرد کیانی پس از غیبت یک ماه گذشته و دوری از تیم ملی که به نظر می رسد از نظر روحی او را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: وی در شرایط روحی و روانی خوبی قرار دارد و رو به بهبود است. . او موارد دیگری را که در گذشته از آنها انتقاد کرده بود، رها کرده است. او با وجود 3 ماه دوری از تمرینات تیم ملی، بسیار هوشمندانه به رقابت پرداخت و قطعا می تواند یکی از شانس های ایران برای کسب سهمیه المپیک باشد.

وی درباره زحمات بانوان برای کسب سهمیه المپیک از طریق گرند اسلم گفت: کار سختی است اما این بچه ها باید در گرند اسلم شرکت کنند. اگر بخواهیم فقط نگران نتایجی باشیم که زنان بعد از هر رویداد چه نتایجی می‌گیرند و بر اساس آن تصمیم به ارسال یا عدم ارسال بگیریم، کمکی به آینده تیم نخواهد کرد.

مداح خاطرنشان کرد: هدف ما حضور بیشتر در این مسابقات بود که با توجه به وضعیت مالی فدراسیون و تصمیم کمیته فنی با اعزام 5 ورزشکارمان موافقت شد. من از از دست دادن فرزندم نمی ترسم. اگر اینطور باشد باید منتظر بمانم تا مسابقات قاره ای سهمیه خود را بگیرد.

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان در پاسخ به این سوال که به دلیل جدی نبودن اعزام 5 تکواندوکار زن در مقابل 16 ورزشکار مرد در رقابت های گرند اسلم، تیم بانوان مطرح شد، گفت: تعداد و پتانسیل آقایان وجود دارد. تیم با تیم زنان یکی نیست. به هر حال اعزام به این مسابقات برای 5 تکواندوکار ما مفید است. ممکن است به دلیل وضعیت مالی یا بسیاری از مشکلات دیگر باشد، مثلاً به دلیل ترس از اینکه بعد از نتیجه نگرفتن عکس العمل نشان دهند، می توانند با اعزام بیشتر تیم بانوان به مسابقات مخالف باشند، اما ما مجبور نیستیم. برای آن پرداخت کنید. به صحبت های او بعد از بازی توجه کنید و همچنین به این نکته توجه می کنم که انتقاد نمی کنم، زیرا وظیفه منتقد انتقاد کردن است. ما حتی قهرمان آسیا هستیم، انتقاد می کنند. اگر نگاه بلندمدت داشته باشیم فارغ از نتایج باید بانوان را به مسابقات بین المللی بفرستیم تا با کسب تجربه هر چه بیشتر پیشرفت کنند. اگر نگاه حامی بانوان داشته باشیم به جای انتقادات زیاد می توانیم به تکرار نتایج خوبی مثل قهرمانی آسیا و بازی های کشورهای اسلامی فرصت دهیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا