مدرسه‌ای که به نیاز مهندسان ناظر و جامعه صنعتی پاسخ می‌دهد

موقعیت ویژه جوشکاری و آزمایش غیر مخرب در تولید صنعتی.

صنعت

مدیر آموزشکده عالی جوشکاری و آزمون های غیر مخرب دانشگاه آزاد کرج گفت: دوره های آموزشی و مهارتی توسط مهندسان ناظر الزامی است و استقرار نظام آموزشی استاندارد بین المللی در دستور کار این دانشکده قرار دارد.

حامد ثابت، مدیر دبیرستان جوش و آزمون های غیر مخرب دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا، به تشریح برنامه های آتی این دانشکده پرداخت و اظهار داشت: برگزاری وبینارها و سمینارهای عملی، برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت، برنامه ریزی و برگزاری دوره های میان مدت با هدف صدور مدرک بین المللی، برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی مورد نیاز مهندس ناظر سازمان نظام مهندسی ساختمان، ایجاد نظام استاندارد آموزش بین المللی، همکاری با سازمان های فنی و حرفه ای. کشور در طراحی و اجرای دوره های آموزشی و جذب دانشجو در زمینه کارورزی و فعالیت های کربلایی از برنامه و دستور کار این آموزشگاه می باشد.

وی گفت: طراحی سایت و لوگوی آموزشگاه، استخراج و اصلاح سرفصل های آموزشی لازم، تفاهم با انجمن آزمون و آزمون های غیرمخرب ایران برای برگزاری دوره مشترک، برگزاری دو وبینار علمی و کاربردی و دو بازدید صنعتی، آموزش، بازدید و نشست. با انواع مختلف انعقاد قراردادهای صنعتی، انتخاب و جذب معلمان دارای صلاحیت حرفه ای برای آموزش و مهارت آموزی، همکاری در تدوین و انتشار استانداردهای صنعت، ارتباط با صنعت و جذب و اعزام کارآموزان به صنعت و ارائه مشاوره تخصصی به هنرجویان و صنعتگران از جمله مراحل است. که در مدرسه انجام شد مهارت های جوشکاری عالی و آزمایش های غیر مخرب انجام شده است.

** بیش از 50 درصد مواد فلزی و غیرفلزی تولید شده در جهان با فرآیند جوشکاری مرتبط هستند.

مدیر آموزشکده عالی جوشکاری و آزمایشات غیر مخرب دانشگاه آزاد کرج گفت: جوشکاری یکی از مهمترین فرآیندهای ساخت، تولید قطعات و مجموعه های صنعتی است که بیش از 50 درصد از مواد فلزی و غیرفلزی تشکیل شده است. . (پلیمرها، سرامیک‌ها، کامپوزیت‌ها) که مستقیماً در دنیا تولید می‌شوند، همراه با فرآیند جوشکاری و تمام اتصالات جوشی نیاز به بازرسی و آزمایش غیر مخرب دارند. از این رو عملیات جوشکاری و آزمایش های غیر مخرب یکی از موثرترین فرآیندهای تولید صنعتی محسوب می شود و جایگاه ویژه ای دارد.

مدرسه ای که پاسخگوی نیازهای مهندس ناظر و جامعه صنعتی باشد

ثابت افزود: وجود منابع فراوان نفت و گاز و بسیاری از صنایع (پتروشیمی، خودروسازی، کشتی سازی، دریایی، راه آهن، سازه های فولادی و …) در کشور نیاز به جوشکار، تکنسین و مهندس با صلاحیت حرفه ای برای حمل دارد. خارج از جوش . بهره برداری، نظارت باعث می شود تست های فنی و بدون آسیب دیدگی بیشتر شود. با توجه به این نیازها، دبیرستان مهارت های جوشکاری و آزمون های غیر مخرب با هدف آموزش بر اساس نیاز صنعت و جامعه، تایید صلاحیت مربیان و تکنسین ها با استانداردهای بین المللی، برگزاری دوره های تکمیلی آموزش مهارتی (کسب و کار، دوره های کارآفرینی و …) و کاربانیان در بهار 1400 در مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی البرز راه اندازی شد که در راستای طرح کمپین می باشد.

به گزارش آنا، حامد ثابت که در حال حاضر مسئولیت مهارت های جوشکاری و تست های غیر مخرب SMA را بر عهده دارد، بیش از 30 فعالیت علمی و صنعتی در زمینه مهندسی جوش و تست های غیر مخرب را در هیئت مدیره خود دارد. از مدیرعامل انجمن جوش و آزمایش های غیرمخرب ایران، رئیس مرکز نوآوری جوشکاری و فناوری و تست های غیر مخرب، عضو کمیسیون فنی موسسه بین المللی جوشکاری (IIW)، عضو سازمان صنعت جوشکاری ستاد کل کشور، مشاور صنعت جوش و … جزء کارنامه اجرایی صنعت بوده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا