مطالب عمومیمطالب میجیک

نکاتی که یک اپراتور دستگاه لیزر صنعتی باید بداند

ابزار و مهارت های مورد نیاز اپراتور لیزر

امروزه به دلیل افزایش استفاده مردم از لیزر برای رفع موهای زائد یا بهبود مشکلات پوستی، شغل اپراتور لیزر اهمیت زیادی پیدا کرده‌ است. اپراتورهای لیزر همان افرادی هستند که در مراکز لیزر، مسئولیت استفاده از دستگاه‌های لیزر را بر عهده می‌گیرند.
البته استخدام در این شغل و کسب آموزش‌های لازم در این زمینه شرایط خاص خود را دارد. در ادامه همراه ما باشید تا به شما بگوییم چطور می‌توان اپراتور لیزر شد؟

اپراتور لیزر موهای زائد کیست؟

اپراتورهای لیزر موهای زائد، متخصصان آموزش دیده‌ در زمینه مراقبت از پوست هستند که جهت از بین بردن موهای زائد بدن، مهارت کافی دارند. چنین افرادی برای بهره‌گیری از تجهیزات موردنیاز آموزش دیده‌اند.

منظور از اپراتور لیزر چیست؟

اپراتور لیزر یکی از مشاغلی است که در صنعت مراقبت‌های بهداشتی کاربرد دارد. این شغل در زمینه انجام روش‌های زیبایی تخصصی با بهره‌گیری از فناوری لدستگاه برش لیزر فایبر جدیدترین تکنولوژی برش فلزات است که در اکثر صنایع کاربرد دارد. این دستگاه ها به خاطر قدرت فوق العاده ای که در این خصوص دارند، توانسته اند در مدت کوتاهی این زمینه کاری را دگرگون کنند. شرکت یکی از مرجع ترین پخش کننده های این دستگاه ها در بازار ایران است که فعالیت خود را از سال 1384 شروع کرده است.

تنها دفتر فروش این مجموعه در محدوده شمالغرب کشور است که با تمام توان در این سالها تلاش خود را کرده است که این دستگاه ها را با مقرون به صرفه ترین قیمت و نیز خدمات پس از فروش عالی در اختیار مشتریان شمالغرب قرار دهد. ما در مقاله دستگاه برش لیزر فایبر همه چیز را به تفصیل در خصوص این دستگاه ها بیان کرده ایم. با یک کلیک به تمام سوالات خود در این باره پاسخ دهید.

یکی از خدمات مهمی که نوین تاک تبریز به مشتریان خود ارائه می دهد، بحث آموزش به اپراتور دستگاه است که نحوه کار با دستگاه را بداند و در مواقع اضطراری بتواند به موقع مشکل را حل کرده و از وقوع خطرات احتمالی جلوگیری کند. آموزش کار با این دستگاه به اپراتور دستگاه در کارگاه مشتری است. با نوین تاک تبریز همراه باشید تا مبحث راهنمای اپراتور را مفصلا بررسی کنیم.

دستگاه فایبر تحولی در مارکینگ تجهیزات فلزی

همانطور که گفته شد دستگاه برش لیزری جزو جدیدترین و پیشرفته ترین تجهیزات مارکتینگ می باشد که به مرور توانسته است در دل اکثر صنایع نفوذ کند. این دستگاه ها قابلیت حکاکی بر روی انواع فلزات و مواد غیر فلزی را داراست. از جمله این مواد می توان به مواردی چون فلزات، پلاستیک، سنگ و… اشاره کرد. به همین دلیل است که اگر شما اقدام به خرید دستگاه برش لیزر فایبر کنید، صنایع بسیاری مایل به همکاری با شما هستند. چرا که بسیاری از آنها خود بطور مستقیم دستگاه را تهیه نمی کنند و با شرکت های موجود در این خصوص همکاری خواهند کرد. در ادامه بعنوان راهنمای اپراتور به نکات مهم کار با دستگاه های فایبر اشاره می کنیم.

نکات استفاده از دستگاه فایبر

همانطور که می دانید این دستگاه ها نوعی از دستگاه های برش لیزر هستند که بواسطه فیبر نوری می توانند پرتو لیزر را منتقل کرده و فلزات سفت و سخت را هم ببرند. البته این دستگاه ها برای برش مواد غیر فلزی هم کاربرد دارند. تکنولوژی لیزر نقش بسیار پررنگی در توسعه و پیشرفت صنایع ایفا کرده است. همین عامل موجب شده که تمامی صنایع آغوش خود را به روی این تکنولوژی باز کرده و از امتیازات ویژه ای که دارد، برای رشد صنعت خود بهره ببرند.

نکات استفاده از دستگاه فایبر

اگر شما قصد را دارید و یا در خصوص نحوه نصب و نحوه کار با انواع دستگاه های برش لیزر سوالی دارید، با یکی از شماره های ذیل تماس حاصل کنید تا در نوبت آموزشی نوین تاک تبریز قرار بگیرید:

 با سالها سابقه فروش و پشتیبانی دستگاه های برش لیزر فایبر یکی از مرجع ترین شرکت های تامین کننده دستگاه های برش لیزری است. این شرکت تنها دفتر فروش شرکت مادر نوین تاک لیزر در محدوده شمالغرب کشور است که سالها شرکتی پرآوازه در زمینه فروش این دستگاه ها بوده است. نوین تاک تبریز در طی این سالها مشتریان بسیاری داشته است و همواره سعی اش بر این بوده که مشکلات و مسائل آنها را به بهترین شکل ممکن بررسی و حل نمایند.

شما می توانید با مراجعه به صفحه مشتریان نوین تاک تبریز نظرات مشتریان را در خصوص ما خوانده و از زبان آنها در خصوص کیفیت خدمات ما بشنوید.

چگونه اپراتور لیزر شویم؟

برای تکنسین لیزر شدن، مانند هر شغل دیگری نیاز به طی کردن مراحل مختلفی است. میزان تحصیلات اپراتور، دوره‌های آموزشی گذرانده شده و کسب مدرک در این زمینه از مهم‌ترین اقدامات جهت ‌ورود به این شغل است.

استخدام اپراتور لیزر فایبر | استخدام اپراتور لیزر فلزات

تحصیلات اپراتور لیزر

برای اینکه وارد این شغل شوید نیاز به تحصیلات و دانش خاصی ندارید. می‌توانیم بگوییم موفقیت در این رشته بیشتر در گرو گذراندن دوره‌های آموزشی مربوط به آن و کسب رتبه قابل قبول است. بنابراین داشتن حداقل مدرک دیپلم یا کارشناسی برای این شغل کفایت می‌کند.

دوره‌های آموزش تکنسین دستگاه لیزر

این روزها با توجه به‌ نیاز مردم، مؤسسات مختلفی، دوره‌های آموزش اپراتور لیزر را برگزار می‌کنند. آموزش‌های مربوط به لیزر در دو بخش عملی و تئوری صورت می‌گیرد. در بخش تئوری کارآموز با نکاتی مانند رعایت بهداشت، ایمنی طرز کار با انواع دستگاه‌های لیزر متناسب با نوع پوست و مزایا و معایب هر دستگاه آشنا می‌شود. در بخش عملی نیز نحوه استفاده درست دستگاه مانند تنظیم درجه در قسمت‌های مختلف بدن، حرکت درست دست و جلوگیری از خستگی و فشار به بدن هنرجو آموزش داده می‌شود.

مدرک اپراتور لیزر

به یقین می‌توان گفت یکی از اولین مدارک معتبر برای تکنسین دستگاه لیزر غیر فلزات ، مدرک فنی و حرفه‌ای است. هرچند که در مؤسسات فنی مختلف، این مدرک وجود ندارد اما از رشته‌های مرتبط با این شغل می‌توان به رشته کاربر تجهیزات زیبایی اشاره کرد.

چطور اپراتور لیزر حرفه‌ای شویم؟

اپراتور لیزر شدن ممکن است برای همه راحت باشد اما برای این که بتوان یک تکنسین حرفه‌ای شد و از آن کسب درآمد کرد، نیاز است یک سری اقدامات لازم را انجام داد.

تحقیق در مورد شرایط کاری و اعتبار مؤسسه آموزشی

افرادی که قصد دارند در این شغل موفق شوند و به درآمد قابل توجهی دست پیدا کنند، بهتر است قبل از آموزش در دوره‌های مختلف آموزشی، در مورد شرایط کاری و مطابقت آن با علایق خود، تحقیقات لازم را به عمل آورند. به عنوان مثال ممکن است در برخی از مؤسسات آموزشی، از شرایط ثبت‌نام در دوره‌ها، داشتن مدرک پرستاری یا تخصص زیباشناسی باشد. در صورتی که در برخی دیگر نیاز به چنین استانداردهای سختگیرانه‌ای چندان احساس نمی‌شود.

به پایان رساندن دوره آموزشی خود

اگر قصد دارید در زمینه این شغل به یک سطح عالی برسید بهتر است دوره‌های آموزشی موردنیاز خود را کامل کنید. یک تکنسین دستگاه لیزر با توجه به نوع تخصص، در زمینه‌های مختلفی می‌تواند مهارت خود را تقویت کند.
در بسیاری از دوره‌های آموزشی مربوط به اپراتور لیزر، نحوه کار و نگهداری تجهیزات لیزر، نحوه اعمال روش‌های قبل و بعد از مراقبت و نحوه اطمینان از استفاده ایمن از تجهیزات به کارجو آموزش داده می‌شود.

کسب تجربه حرفه‌ای

در رابطه با شغل اپراتور لیزر بسیاری از کارفرماها به جای ، نیاز دارند که یک نیروی متخصص در این زمینه را استخدام کنند.
بنابراین برای این که بتوانید شانس پذیرفته شدن خود را در چنین مؤسساتی بالا ببرید، بهتر است از قبل در دوره‌های کارآموزی اپراتور لیزر شرکت کنید.

تکنیک‌ها و مهارت‌های اپراتور لیزر چیست؟

همان‌طور که گفته شد، تکنسین‌های دستگاه لیزر با توجه به تخصص کاری، باید مهارت‌های خود را گسترش دهند. به عنوان مثال یک تکنسین دستگاه لیزر باید با تکنیک‌های لازم جهت از بین بردن موهای زائد بدن آشنایی کامل داشته باشد. در زیر به دو مورد از مهم‌ترین تکنیک‌ها اشاره می‌کنیم.

تکنیک کشیدن دستگاه روی پوست

در این تکنیک‌، او با کشیدن دستگاه لیزر روی پوست، سعی می‌کند تماس دستگاه را با پوست حفظ کند. با این عمل پالس‌ها و امواج لیزر به طور مرتب با پوست برخورد می‌کند و عملکرد درست دستگاه تضمین می‌شود. از این تکنیک می‌توان برای رفع موهای زائد در قسمت‌های بزرگ بدن استفاده کرد.

تکنیک نقطه نقطه

یکی دیگر از تکنیک‌هایی که در دوره‌های آموزشی لیزر به هنرجویان آموزش داده می‌شود، تکنیک نقطه نقطه است. با توجه به این که در این روش دستگاه به صورت نقطه نقطه با پوست در تماس است، در قسمت‌هایی از بدن که چندان وسعتی ندارند، کارایی بالاتری خواهد داشت.
برای استخدام در این شغل نیاز است فرد، دوره‌های آموزشی اپراتور لیزر را بگذراند. با این وجود گاهی اوقات بنا بر شرایطی افرادی قادر به گذراندن این دوره‌ها نیستند. در چنین شرایطی برخی از کلینیک‌های تخصصی، دوره‌های آموزش رایگان اپراتور لیزر را برای افراد جویای کار و واجد شرایط در داخل کلینیک برگزار می‌کنند.

وظایف اپراتور لیزر چیست؟

مجموعه وظایف یک اپراتور لیزر متناسب با نوع تخصص، طیف وسیعی از مسئولیت‌ها را در برمی‌گیرد. در زیر به چند مورد از مهم‌ترین وظایف او اشاره می‌کنیم.

  • استقبال از مشتریان و آماده سازی مراحل قبل از لیزر بیمار
  • آماده‌سازی و راه‌اندازی تجهیزات مربوط به تکنولوژی لیزر جهت انجام مراحل مراقبت از پوست
  • برقراری ارتباط درست با مشتری جهت ارزیابی شرایط پوست مشتری و نیازهای آرایشی او
  • مستند سازی از سوابق و مراحل درمان و تاریخچه پزشکی فرد مراجعه کننده

 

دکمه بازگشت به بالا