لزوم هم‌افزایی کشورهای اسلامی در مقابله با الگوهای انحرافی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، خدیجه کریمی مدیرکل بین الملل دفتر معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افنان الشعیبیمدیران اجرایی سازمان توسعه زنان سازمان همکاری اسلامی (OIC) در حاشیه نشست مجمع بین المللی زنان در تاشکند ازبکستان دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست خدیجه کریمی مدیرکل دفتر بین الملل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در خصوص آغاز روند عضویت کشورمان در WDO توضیحاتی ارائه کرد و گفت: این موضوع در حال بررسی است و منتظر هستیم. به آن که عضویت ما در این سازمان پس از تکمیل مراحل تحقیقات تکمیل خواهد شد

وی ضمن برشمردن اکثریت کشورهای اسلامی و بیان لزوم بررسی و حل مشکلات زنان و خانواده، استقرار وی بر اهمیت وحدت و هم افزایی این کشورها برای مقابله با الگوهای انحرافی خانواده و توسعه به سوی اسلام و تکیه بر ظرفیت مشترک فرهنگی تاکید کرد.

مدیرکل بین الملل دفتر معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز از تجربه موفق جمهوری اسلامی ایران در تشکیل جلسات کارگروه زنان. انجامش نده (کشور مرزی اقیانوس هند) در تهران و ایران به عنوان هماهنگ کننده نقش آفرینی کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران از نظر توان فکری، تولید محتوا و تجربه از مهارت بالایی برخوردار است. بین المللی این می تواند با WDO همکاری کند و کیفیت را بهبود بخشد.

در این جلسه، افنان الشعیبیمدیرعامل سازمان توسعه زنان سازمان همکاری اسلامی بر نقش این سازمان در ارتقای توانمندی زنان تاکید کرد و یکی از رویکردها و اولویت های این سازمان تقویت مشارکت زنان در تصمیم گیری در کشورهای عضو است. .

وی تصریح کرد: واقعیت کشور با نمایندگی رسانه ای متفاوت است و کشورهای سازمان همکاری اسلامی باید با تعامل و گفت و گو واقعیت یکدیگر را درک کنند.

مدیر عامل سازمان توسعه زنان سازمان همکاری اسلامی با ابراز امیدواری از عضویت جمهوری اسلامی ایران در این سازمان، از تکمیل روند عضویت 19 کشور در این سازمان حکایت دارد. توسعه زنان (WDO).

الشعیبی آنها همچنین اطلاعاتی در مورد روند کاری سازمان در تعامل با کشورهای عضو ارائه می دهند.

دکمه بازگشت به بالا