مطالب میجیک

مدال برنز دختر وزنه بردار ایران در بازی های کشورهای اسلامی

وزنه برداران بانوان ایران در المپیک کشورهای اسلامی سوم شدند و به مدال برنز دست یافتند.

به گزارش میجیک، مسابقات وزنه برداری دسته 55 بانوان بازی های کشورهای اسلامی برگزار شد و نماینده ایران عنوان سومی بازی های کشورهای اسلامی را کسب کرد.

پوپک بسامی در یک ضرب، دو ضرب و در مجموع با رکورد 71 حرکت یکضرب، 94 حرکت دوضرب و مجموع 165 کیلوگرم به 3 مدال برنز دست یافت.

در گروه A دسته 55 کیلوگرم چهار وزنه بردار زن از ایران، بنگلادش، اندونزی و ترکمنستان حضور دارند. در بازی برای هر حرکت مدال ها توزیع می شود.

وزنه برداری بانوان ایران برای اولین بار در بازی های کشور اسلامی در حال برگزاری است.

عملکرد نماینده ایران به شرح زیر است:

* یک حرکت ضرب و شتم

او وزنه های 69 و 71 کیلوگرم را در یک ضرب مهار کرد. او در حرکت سوم وزنه 75 کیلوگرم را بالای سر برد و داور دو چراغ سفید و یک قرمز داد اما هیئت داوران این وزنه را قبول نکرد و سه چراغ قرمز برای نماینده ایران ثبت شد. کوروش باقری مدیر تیم ملی اعتراض کرد اما موافقت نکرد.

    مدال برنز وزنه برداران ایران در بازی های کشورهای اسلامی

به این ترتیب رکورد 71 کیلوگرم باسامی در یک ضرب به ثبت رسید و مدال برنز را از آن خود کرد.

وزنه برداران ترکمنستان و اندونزی به ترتیب با رکورد 89 و 84 کیلوگرم به مدال طلا و نقره دست یافتند. نماینده بنگلادش در وزن 70 کیلوگرم چهارم شد.

* حرکت دوم

باسامی در دوضرب وزنه های 87 و 94 کیلوگرم را بالای سر برد اما در مهار وزنه 101 کیلوگرمی ناکام ماند و وزنه نهایی را رها کرد.

باسامی در دوضرب 94 کیلوگرم و در مجموع 165 کیلوگرم را ثبت کرد. او در مسابقات دو و در مجموع به مدال برنز دست یافت.

* برندگان مدال دسته 55 کیلوگرم زنان:

1- ناتاشا باتیوب از اندونزی با رکورد 84 ضرب یک ضرب، 111 حرکت دوضرب و مجموع 195 کیلوگرم (2 مدال طلا در ضربات دوضرب و کل ضربات و یک نقره)

2- کریستینا شبرتوا از ترکمنستان با رکورد 89 حرکت یکضرب، 105 حرکت دوضرب و مجموع 194 کیلوگرم (2 مدال نقره در ضربات دوضرب و تک ضرب مجموع و طلا)

3- پوپک باسمی از ایران با رکورد 71 حرکت یکضرب، 94 حرکت دوضرب و مجموع 165 کیلوگرم (3 مدال برنز)

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا