لازمه رشد اقتصادی رفع موانع تولید است

اقتصاد | رشد اقتصاد

میجیک / مرکزی نماینده سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: رفع موانع تولید برای رشد اقتصادی و مهار تورم ضروری است.

بهنام نظری روز سه شنبه 21 اردیبهشت 1402 در بازدید از سه واحد تولیدی و صنعتی شهر صنعتی کاوه گفت: نیروی انسانی لازمه حرکت چرخ های تولید است و باید برای تامین آن برنامه ریزی شود.

وی گفت: شهرستان ساوه یکی از موثرترین شهرستان ها در عرصه تولید است و کارگران یکی از پایه های اساسی در رشد تولید هستند و دولت سیزدهم نیز نگاه جدی در حمایت از صنعت و تولید دارد. در زمینه حل مشکل واحدهای تولیدی استان مرکزی در 1.5 سال گذشته رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون استاندار مرکزی با اشاره به کمبود نیروی کار در شهرک صنعتی کاوه و صنایع ساوه تصریح کرد: در این بازدید مقرر شد پیشنهادی از سوی استاندار برای استفاده از ظرفیت اتباع بیگانه در صنعت استان ارسال شود. ساوه. . این افراد پس از بررسی و آماده سازی منطقه مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

وی در خصوص تامین برق صنعت نیز گفت: نمی توان از فعالیت های صنعتی که عمر آنها وابسته به برق است جلوگیری کرد اما با انجام اقدامات لازم می توانند انرژی لازم را تامین کنند و اجازه مصرف زیاد برق را ندهند. در صنعت به ضرر مصرف داخلی. اولویت های صنعت پرمصرف و برنامه ریزی برای رفع این مشکل از آسیب به کارخانه ها و کارگران جلوگیری می کند.

نظری تصریح کرد: کمبود آب یک چالش جدی در کشور است و این مشکل در برخی نقاط با بارندگی کم مانند ساوه و زرندیه جدی تر است که با تغییر الگوی کشت، کاشت محصولات کم نیاز آبی و تشویق کشاورزان ضروری است. برای استفاده از آنها روش جدید آبیاری اصلی باعث کاهش مصرف منابع آب در بخش کشاورزی می شود.

وی با بیان اینکه آب یک کالای استراتژیک و مهم است و الگوی کشت در ایران به خوبی اجرا نشده است، تصریح کرد: چالش جدی آب این است که حتی در نقاطی از کشور با میانگین بارندگی خوب، همچنان آب وجود دارد. کمبود. اراده

وی با تاکید بر اینکه استان مرکزی قلب صنعت ایران و ساوه و زرندیه چشم و چراغ صنعت استان هستند، گفت: برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها باید به گونه ای اجرا شود که صنعت بدون نیاز به حداکثر ظرفیت خود به فعالیت خود ادامه دهد. هر گونه مانع یا مشکلات

فرماندار ساوه با اشاره به فعالیت بیش از 600 واحد صنعتی و تولیدی در ساوه گفت: بیش از 60 هزار کارگر شاغل در ساوه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مهدی الیاسی کمبود نیروی کار را یکی از مشکلات کارآفرینان عنوان کرد و اظهار داشت: به دنبال اجرای طرحی برای جذب نیروی کار لازم با استفاده از ظرفیت اتباع بیگانه در شهرستان هستیم.

وی سپس با بیان اینکه قریب به دو هزار واحد مسکونی در ساوه در قالب طرح ملی مسکن در حال اجراست، افزود: اعطای زمین و تسهیلات بلاعوض برای ساخت خانه کارگران با حمایت کارفرمایان می تواند مسکن ارزان قیمت را برای کارگران فراهم کند. جامعه کارگری همچنین سرانه های ورزشی، فرهنگی و زیرساختی به دلیل پتانسیل مهاجرتی ساوه پایین است که باید به آن توجه شود.

فرماندار ساوه در خصوص قطعی برق در صنعت نیز گفت: سازوکارهای لازم برای جلوگیری از قطعی برق در بزرگترین شهر صنعتی کشور در حال بررسی است و تصمیمات لازم برای حمایت از صنعت در زمان پیک مصرف برق اتخاذ می شود.

وی همچنین به کمبود جدی آب در ساوه اشاره کرد و گفت: ساوه یکی از شهرهای موفق در حفاظت و نگهداری منابع آبی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا