فیبریلاسیون دهلیزی مغز زنان را بیش از مردان تهدید می کند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از مدیسون خالص، فیبریلاسیون دهلیز با خطر بالاتر زوال ذهنی و زوال عقل همراه است، احتمالاً به این دلیل که خطر سکته های جزئی را دو برابر می کند. این رویدادها که اغلب نادیده گرفته می شوند، می توانند منجر به اختلال عملکرد مغز شوند. علاوه بر این، به گفته محققان، برای زنان مبتلا به فیبریلاسیون فیبریلاسیون دهلیزی کمتر از داروهای رقیق کننده خون برای جلوگیری از سکته تجویز می شود.

“کاترین جنگلرهبر تیم تحقیقاتی دانشگاه اموری در آتلانتا گفت: زنان بیشتر از مردان تشخیص داده می شوند. فیبریلاسیون فیبریلاسیون دهلیزی تشخیص داده شده است، بنابراین اکنون دارای عوامل خطر اضافی است عفونت آنها از نظر شناختی آسیب دیده اند.”

او گفت: «زنان پس از تشخیص فیبریلاسیون فیبریلاسیون دهلیزی خطر سکته مغزی و مرگ را افزایش می دهد. زمانی که سکته مغزی اتفاق می افتد، زنان دو برابر بیشتر از مردان در معرض سکته مغزی شدید، ناتوان کننده یا کشنده هستند.

جنگل وی افزود: خطر سکته مغزی در افراد فیبریلاسیون فیبریلاسیون دهلیزی 5 برابر بیشتر از افراد بدون این عارضه شایع است، بنابراین مصرف داروهای رقیق کننده خون برای جلوگیری از سکته مغزی کلید درمان است.

“اما، زنان با فیبریلاسیون دهلیزها نسبت به مردان رقیق‌کننده‌های خون کمتری دریافت می‌کنند، که خطر سکته‌های کوچک خاموش را افزایش می‌دهد که می‌تواند منجر به زوال تدریجی شناختی شود.

جنگل زیرا برخی از مطالعات نشان داده اند که بیماران از درد رنج می برند فیبریلاسیون بیمارانی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند بیشتر دچار اختلال شناختی می شوند، بیماران مبتلا به این بیماری باید در مورد استفاده از داروهای رقیق کننده خون با پزشک خود صحبت کنند.

در تحقیقات، محققان دریافتند که زنان با فیبریلاسیون فیبریلاسیون دهلیزی سه برابر بیشتر از زنان بدون این عارضه در معرض اختلالات روانی و زوال عقل خفیف است. آنها اشاره کردند که ارتباط بین فیبریلاسیون دهلیز و زوال عقل در مردان از نظر آماری معنی دار نبود.

دکمه بازگشت به بالا