مطالب میجیک

ریسک سکته مغزی در زنان جوان بیشتر است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین هلث اخبار، تحقیقات اخیر محققان دانشگاه کلرادو نشان دهنده احتمال سکته مغزی است ایسکمیک احتمال ابتلای زنان 35 سال به پایین 44 درصد بیشتر از مردان همسن است.

سکته ایسکمیک آنچه که اکثر سکته‌های مغزی را تشکیل می‌دهد، زمانی اتفاق می‌افتد که رگ‌های خونی تامین‌کننده مغز مسدود می‌شوند.

دکتر. شارون ویزن، رئیس تیم تحقیقاتی، در این در باره او گفت: «این مطالعه نتوانست دلایل خطر بالاتر در میان زنان جوان را شناسایی کند.

او می افزاید: “بارداری می تواند یکی از دلایل باشد: شرایط مرتبط با بارداری، از جمله لخته شدن خون، فشار خون بالا و دیابت، می تواند خطر سکته مغزی را در زنان افزایش دهد.”

مطابق با ویزن“تبلت کاب های پیشگیری از بارداری غیر از این قرص های ضد بارداری در حال حاضر نسبت به سال های گذشته ایمن تر است، اما زنانی که از این دارو استفاده می کنند معمولاً در معرض خطر سکته مغزی بیشتری نسبت به کسانی هستند که مصرف نمی کنند. به خصوص اگر سیگار می کشد یا دارای عوامل خطر سکته مغزی مانند فشار خون بالا باشد.

برخی از توضیحات احتمالی دیگر آسیب به شریان کاروتید است، پارگی در یکی از شریان های گردن که خون را به مغز می برد. قابل قبول تر برای مثال.

آخرین یافته ها بر اساس بررسی 16 مطالعه قبلی است که بر روی بروز سکته مغزی در بزرگسالان جوان متمرکز بود.

نتایج نشان می دهد که به طور کلی، زنان 35 سال و کمتر بیشتر از مردان همسن خود در معرض سکته مغزی هستند. ایسکمیک برابر. شواهد برای بزرگسالان 35 تا 45 ساله متناقض است. مردان در سنین بالاتر خطر سکته مغزی بیشتری دارند.

دکمه بازگشت به بالا