عوارض لیفت صورت با نخ

مدرن ترین و برترین روش های جایگزین جراحی صورت برای لیفت کردن رفع چین و چروک و جوانسازی و همچنین اصلاح عیوب اجزای صورت و همچنین گردن استفاده از لیفت صورت با نخ میباشد. این روش زیبایی با وجود برتری هایی که نسبت به سایر روشها دارد، دارای عوارضی نیز می باشد. البته اکثر این عوارض به صورت محدود و گذرا می باشد و در طی چند روز پس از انجام روش لیفت از بین می رود، اما باز هم برای آشنایی با عوارض لیفت صورت با نخ ادامه این مطلب را مطالعه نمایید.

با افزایش سن، پوست دچار چین و چروک شده و بهترین راه تزریق بوتاکس است. دکتر ما  در مرکز خوب بوتاکس در تهران ، خدمات مختلف با قیمت مناسب چون تزریق بوتاکس را انجام می دهد

عوارض کشیدن پوست صورت با نخ

همانطور که پیشتر ارائه شد، لیفت صورت با نخ جز یکی از ایمن ترین روش های زیباسازی و جوانسازی پوست صورت می باشد و علاوه بر کشیدگی و رفع چین و چروک های پوست با تحریک الاستین و کلاژن سازی سلول های پوستی، موجب جوانسازی، شادابی و شفافیت پوست نیز می گردد، اما این روش با توجه به استفاده از نخ در زیر پوست دارای معایب و عوارض محدودی می باشد. از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-ورم صورت بعد از لیفت با نخ

عوارض شایع بعد از لیفت صورت یا لیفت بدن با نخ، تورم صورت می باشد که معمولاً در اکثر مراجعه‌کنندگان دیده می شود و علت آن هم استفاده از سوزن های کانولا برای قرار دادن نخ در زیر پوست می باشد و به علت واکنش نشان دادن بافت‌های پوست نسبت به عضو اضافه که در زیر پوست قرار گرفته است، با ایجاد تورم واکنش خود را نسبت به این عضو اضافه نشان می‌دهند، اما معمولاً این تورم پایدار نمی باشد و در اثر گذشت چهار یا پنج روز بعد از انجام لیفت به طور کامل از بین خواهد رفت.

2-فرورفتگی بعد از لیفت با نخ

اگر شما به پزشک متخصص کاملاً ماهر و با تجربه مراجعه کنید، امکان فرورفتگی بعد از لیفت با نخ را مشاهده نخواهید کرد.

معمولاً این عارضه در اثر مواردی پیش می‌آید که پزشک تجربه کافی را نداشته باشد و نتواند با استفاده از نخ های لیفت، پوست صورت شما را به خوبی بکشد و تشخیص ندهد یا کدام قسمتهای صورت به کشیدگی بیشتر و کدام قسمت آن به کشیدگی کمتری نیاز دارد و نتواند تقارن را در دو طرف صورت برقرار کند که معمولاً منجر به بروز فرورفتگی در این قسمت ها می شود.

به خصوص در هنگام انجام لیفت بینی با نخ بیشتر دیده می‌شود و ممکن است قسمتی از بینی دچار فرورفتگی در عضله بینی گردید که معمولاً به خودی خود برطرف نمی‌شود و باید با انجام جلسه ترمیمی نسبت به از بین بردن فرورفتگی اقدام نمایید.

عوارض لیفت بینی با نخ

3-درد بعد از لیفت با نخ

انجام لیفت با نخ را می‌توان به یکی از روش‌هایی اطلاق کرد که معمولاً درد زیادی را به همراه ندارد و حتی برخی از افراد تمایل به انجام این روش بدون استفاده از پمادهای بی حسی را دارند.

معمولاً درد آن به گونه ای می باشد که فرد احساس گزگز در ناحیه تزریق سوزن ها می‌کند و درد آن نیز مربوط به همان ایجاد برش های کوچک در ناحیه تزریق سوزن های ظریف می باشد و معمولاً در اثر کشیدن نخ ها ممکن است، در قسمت زیر بافت پوست منجر به پارگی های بسیار سطحی و خونریزی زیر پوستی گردد که در نهایت بعد از بین رفتن اثر بی حسی کمی درد را به دنبال خواهد داشت، اما این درد به گونه ای نیست که تحمل فرد را طاق کند و معمولا بعد از گذشت دو یا سه روز درد خفیف نیز از بین خواهد رفت.

اگر بعد از گذشت چهار روز از انجام لیفت با نخ، هم چنان احساس درد در ناحیه مورد درمان داشتید، حتما به متخصص خود مراجعه کنید.

بوتاکس بهتر است یا لیفت با نخ | پرسش و پاسخ لیفت صورت با نخ

4-عفونت بعد از لیفت نخ

عفونت بعد از لیفت نخ را می‌توان یکی از عوارض محدود این روش دانست و معمولاً به دلیل عدم مراقبت های بعد از انجام لیفت توسط خود فرد پیش می آید. اگر فرد بعد از انجام لیفت بلافاصله به حمام برود یا درون وان یا به استخر های متفاوت برود، از لوازم آرایشی استفاده کند، همچنین به نظافت شخصی و شستشوی بدن و صورت و محل انجام لیفت توجه آنچنانی نداشته باشد، مسلما موجب بروز عفونت و تجمع باکتری ها می گردد.

گاهی حتی با وجود رعایت مراقبت های قبل و بعد از لیفت بازهم به دلیل عدم رعایت بهداشت و استریل کردن لوازم مورد استفاده در این روش از طرف کلینیک و متخصص احتمال بروز عفونت و همچنین بیماری‌های خونی دیگر همچون ایدز و هپاتیت نیز وجود دارد. بنابراین لزوم انتخاب کلینیک معتبر که تمام اصول استاندارد و بهداشتی را رعایت کند، می تواند تا حد زیادی از بروز عفونت های بعد از لیفت با نخ جلوگیری کند‌.

5-کبودی ناحیه لیفت شده

کبودی یا پرخون شدن ناحیه لیفت در زیر پوست برای افراد زیادی که این کار را انجام داده اند، آشنا می باشد. به علت استفاده از نخ های شیاردار در زیر پوست و کشیدن این نخ ها، به علت آسیب کوچکی که به بافت های زیر پوستی وارد می شود، توسط بافت بدن به عنوان یک عامل عفونی شناخته می شود و به آن حمله می کند.

در اثر این حمله بدن دچار کبودی می شود و به تورم و قرمزی پوست دچار می شود، اما خوب است بدانید که این تورم و پرخون شدن زیر پوست به صورت دائمی نمیباشد و حداکثر پنج الی شش روز بعد از انجام لیزر از بین خواهد رفت، اما اگر این تورم بیشتر از یک هفته ادامه داشت، حتماً با پزشک خود مشورت کنید، زیرا ممکن است علت این کبودی بروز عفونت باشد.

عوارض لیفت صورت

6-خونریزی طولانی‌ مدّت

در روش لیفت با نخ پزشک با سوراخ کردن پوست و قرار دادن کانولا و نخ های مرتبط در زیر پوست، ممکن است به بافتهای پوستی آسیب برساند و در عین حال به علت قرار گرفتن عروق خونی و لنفاوی پوست در کنار همین بافت های پوستی، احتمال آسیب به آنها نیز بسیار وجود دارد.

بنابراین اگر یکی از عروق خونی اصلی در این روش به علت تجربه کم پزشک آسیب ببیند، احتمال خونریزی طولانی مدت در فرد وجود دارد که آثار آن را میتوان با کبودی و درد بیش از حد متوجه شد. در چنین شرایطی باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

7-احتمال ایجاد حساسیت به نخ در روش لیفت با نخ

معمولاً در روش لیفت با نخ از نخ های قابل جذب ضد حساسیت استفاده می کنند. این نخ هه از ترکیباتی ساخته شده است که معمولاً با بافت های پوستی هماهنگ می باشد و احتمال بروز حساسیت در چنین مواردی بسیار کم دیده می شود. در مواقعی که کلینیک ها از نسخه های غیر اورجینال و فیک نخ استفاده کنند، احتمال بروز حساسیت افراد به آن زیاد است.

حتی در مواردی با وجود استفاده از نخ های کاملاً با کیفیت و اورجینال، به علت حساس بودن افراد و همچنین سیستم ایمنی بدن آنها تحمل پذیرش عضوی را در زیر پوست نخواهد داشت و به شدت به آنها واکنش نشان می دهد. در چنین شرایطی می باید سریعاً نخ های زیر پوست خارج کرد و به دنبال روش دیگری برای لیفت صورت خود باشید.

8-عدم تقارن قسمت‌های مختلف صورت

عدم تقارن قسمت های مختلف صورت در اثر لیفت صورت با نخ بر اثر اشتباه و کم تجربگی پزشک متخصص رخ می دهد.

اگر شما از پزشک متخصص با تجربه و با مهارتی استفاده کنید، امکان عدم تقارن به قسمت های مختلف صورت به خصوص هنگام لیفت چانه یا لیفت گونه به وجود نخواهد آمد و اگر پزشک از مهارت کافی برخوردار نباشد، هنگام قرار دادن این نخ ها در زیر صورت علاوه بر این که نخ را در جای اشتباهی جایگذاری می‌کند، هنگام کشیدگی آن ممکن است قسمتی از صورت را بیشتر بکشد و قسمت دیگر را کمتر و بعد از اتمام لیفت این موضوع مشخص خواهد شد که متاسفانه راه حل خاصی ندارد و باید در جلسه ترمیمی به خارج سازی نخ و انجام دوباره لیفت صورت اقدام کرد.

9-بی حسّی پوست

بی حسی پوست در اثر انجام لیفت با نخ معمولا رخ می دهد و بعد از گذشت یک هفته بعد از انجام لیفتینگ بی حسی به گزگز شدن تبدیل می شود و سرانجام از بین خواهد رفت، اما اگر بی حسی پوست شما پس از یک هفته همچنان ادامه داشت و هنگام لمس کردن پوست خود آن را احساس نمی کردید، ممکن است به بافتهای و عروق خونی پوست آسیب جدی وارد شده باشد و حتماً با مراجعه به پزشک و معاینه پوست، در صورت آسیب به بافت های پوستی سعی از ترمیم آن برآیید.

9-برآمدگی یا حرکت نخ

معمولا اگر از نخ های شیاردار در لیفت با نخ استفاده شود، امکان جابجایی و حرکت نخ به صفر کاهش پیدا می‌کند، زیرا این شیارها در بافت پوست کاملاً قفل شده و به صورت مستحکم باقی می ماند تا زمانی که نخ ها جذب پوست شود و اگر نخ غیر قابل جذب باشد تا زمانی که نخ ها را خارج نکنید، در جای خود محکم باقی خواهد ماند.

  • عفونت
  • عدم تقارن بین دو ابرو
  • کشیدگی بیش از حد ابرو
  • فاصله بیش از حد بین چشم ها و ابروان
  • قابل لمس بودن نخ در قسمت ابروها
  • احساس درد
  • احساس تورم در قسمت ابروها به مدت دو یا سه روز بعد از انجام لیفت
  • عدم تقارن بین قسمت های مختلف صورت
  • قابل لمس بودن نخ در زیر صورت
  • حرکت در زیر صورت
  • برآمدگی نخ
  • پرخون شدن پوست
  • بی حسی پوست
  • گزگز شدن پوست
  • ورم پوست صورت
  • عفونت
  • بالا رفتن بیش از حد نوک بینی
  • عدم تعادل بین لبه های بینی
  • ایجاد درد در قسمت بینی
  • آسیب رساندن به بافت های زیر پوستی بینی
  • ایجاد تورفتگی یا برآمدگی در بینی
  • قابل لمس بودن نخ در زیر پوست بینی
  • خونریزی و خون دماغ شدن به مدت کوتاه
  • عفونت

خلاصه مطلب عوارض کشیدن پوست یا لیفت با نخ 

با وجود آن که لیفت بدن و صورت با نخ را جز یکی از ایمن ترین و پر طرفدار ترین روش های زیبایی و جوانسازی صورت می‌دانند، اما می توان برخی عوارض لیفت با نخ را شامل این روش دانست. از جمله این عوارض می‌توان به درد، خونریزی، ورم، فرورفتگی و برآمدگی، عفونت، کبودی، حساسیت، عدم تقارن و حرکت نخ در این روش دانست.

 

دکمه بازگشت به بالا