صادرات ایران، در سودای روزهای اوج

صادرات | صادرات ایران

آخرین آمار از تجارت ایران که بهار امسال منتشر شد، رشد صادرات غیرنفتی کشور را در سال جاری نشان می دهد.

به گزارش میجیک، سال گذشته تجارت غیرنفتی ایران پس از غلبه بر فشار تحریم ها و کرونا به رکورد جدیدی رسید و اکنون با آمارهای جدید به نظر می رسد این روند در سال جاری نیز ادامه داشته باشد.

برترین های روز: صادرات ایران

طبق آمار گمرک، تجارت خارجی ایران صادرات غیرنفتی در بهار امسال به 12.5 میلیارد دلار رسید که نسبت به بهار سال گذشته 24.42 درصد افزایش وزنی داشت.

همچنین معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس گزارش بانک مرکزی طی هفته گذشته روند تولید در رشد صنعت جهش کرد و نشان داد که در سال 1401 رشد صنعت به 9.5 درصد رسیده است در حالی که هدف ما 8 درصد است. این عدد 5 برابر میانگین رشد 8 سال گذشته است و نشان می دهد که از رکود خارج شده ایم.

علاوه بر آن گروه خودرو کرمان موتورآنها به عنوان اولین شرکت خصوصی خودروسازی در ایران، صادرات محصولات تولیدی را با صادرات محصولات J4 به عراق آغاز کردند و هفته گذشته اولین محموله صادراتی این خودرو به بغداد ارسال شد.

افزایش ظرفیت روزانه: پروازهای هما

شمس الدین فرزادی پور در نشست خبری اظهار داشت: مجموعه خانه وی به عنوان خادم حجاج، پرواز حج 1402 را در مرحله اول با تلاش دورانی با موفقیت به پایان رساند. جا دارد از مسئولان عالی وزارت و سایر مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری و مجموعه فرودگاهی که شبانه روز در این عملیات شرکت کردند و توانستیم با فضایی آرام پروازها را انجام دهیم، قدردانی کنیم.

مدیرعامل یک شرکت راه آهن وی همچنین گفت: با تکمیل منابع مصوب در اولین سفر رئیس جمهور به استان زنجان، 106 کیلومتر از خط ریلی قزوین – زنجان تا پایان امسال اجرایی می شود.

در ادامه مدیرکل بحران و تجهیز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز عملیات تعمیر و بهسازی را انجام داد جاده سلطان نشین که در اثر سیل آسیب دید و اعلام کرد که تا اواسط هفته راه بازگشایی می شود.

افول روز: رشد نقدینگی

نماینده اقتصادی بانک مرکزی در تشریح توسعه مهمترین متغیرهای اقتصادی در دوره فعالیت های دولت 13 وی بیان کرد: پیش بینی می شود در سایه ثبات ایجاد شده در بازار ارز، نرخ تورم در ماه های آینده امسال به سطح پایین تری کاهش یابد.

تخصیص ارز در بانک مرکزی شیرخشک طی 3 ماه گذشته برای واردات دارو، مواد اولیه تولید دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی از مرز یک میلیارد و 100 میلیون دلار عبور کرد.

همچنین مدیر نظارت بر بازار ارز بانک مرکزی گفت: توسعه سامانه نیما استفاده از ظرفیت مراکز مبادلات ارزی و طلا در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا