شناسه یکتا جایگزین مجوزهای کاغذی می‌شود

شناسه یکتا | کاغذ

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تهران گفت: با توجه به اجرا و تکمیل طرح تسهیل صدور پروانه کسب، مجوزهای کاغذی حذف و مجوزهای جدید فقط در قالب فایل الکترونیکی صادر می شود. یا “شناسه منحصر به فرد”.

داود طبرسا در گفت وگو با میجیک، اظهار کرد: فرآیند تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه های منحصربفرد به صورت رایگان آغاز شده و به صورت آفلاین در درگاه ملی مجوز تکمیل می شود و طبق قانون، تمامی مجوزهای قدیمی باید به شناسه های منحصر به فرد (الکترونیکی) تبدیل شوند. ). مجوز) در پایان سال 1402.

وی افزود: از سال 1401 جواز کسب معتبر و معتبر فقط الکترونیکی و دارای شناسه منحصر به فرد است و باید در پایگاه مجوزهای دولتی به نشانی qr.mojavez.ir موجود باشد و مجوزهایی که در این سایت وجود ندارد غیرقانونی است. و نامعتبر

طبرسا با بیان اینکه دارندگان کلیه پروانه های قدیمی یا کاغذی تا پایان سال 1402 فرصت دارند با مراجعه به درگاه مجوز ملی شناسه یکتا دریافت کنند، تصریح کرد: تبدیل پروانه قدیمی به شناسه منحصر به فرد کاملا رایگان و خصوصی و ملی است. کارت و مجوز قبلی در کمتر از 5 دقیقه انجام می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تهران گفت: مجوز الکترونیکی علاوه بر وب سرویس ها، در هر ساعت از شبانه روز با گوشی هوشمند به راحتی قابل درخواست است و نیاز به امضا ندارد و مجوز هنوز صادر نشده است. صادر شده از طریق پورتال ملی مجوز دولتی mojavez.ir آنها با مشکلات مالیاتی، بانکی و خدمات دولتی مواجه خواهند شد.

طبرسا تاکید می کند: بر اساس قانون، شناسه یکتا (QRcode) همان پروانه کسب است و صدور پروانه کاغذی توسط هر دستگاهی ممنوع است.

معاون وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تهران درخواست تمدید، اصلاح و توسعه مجوزها را منوط به اخذ شناسه منحصربفرد عنوان کرد و خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار، مجوزهای لازم برای تمدید، اصلاح و توسعه مجوزها به دست آمده است. امکان ثبت نام برای تمدید، اصلاح و توسعه پروانه های تجاری وجود دارد و کار از طریق درگاه ملی مجوز انجام می شود، تا کنون فقط از طریق درگاه ملی مجوز می توان مجوز صادر کرد، اما از پایان آذرماه. کلیه خدمات مربوط به مجوزها از صدور تا تمدید، اصلاح و توسعه به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه متقاضیان به پرتال ملی انجام می شود.

وی ادامه داد: بر این اساس بدون اخذ شناسه منحصر به فرد مجوز کاغذی قدیمی و موجود، امکان ثبت درخواست تمدید، اصلاح و توسعه وجود ندارد. بنابراین کلیه فعالان اقتصادی باید شناسه پروانه یکتا را درخواست کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تهران با اشاره به ثبت 165 هزار و 731 درخواست در پرتال مجوز ملی توسط متقاضیان در استان تهران طی سال گذشته در پایان آبان ماه 1402، گفت: از این تعداد 67 هزار و 618 مجوز. در پرتال ملی، مجوزهای صادر شده به صورت آنلاین، بدون کاغذ و غایب صادر شده اند که بیش از 41 درصد از مجوزهای صادر شده به صورت آنلاین را شامل می شود.

وی افزود: در دوره مورد بررسی 67 هزار و 797 درخواست مجوز از سوی مسئولان رد شد، 10 هزار و 114 درخواست از سوی متقاضیان رد شد و 19 هزار و 604 پروانه در دست بررسی است.

طبرسا در پایان گفت: «شاخص پاسخگویی به موقع» در استان تهران 93 درصد است که نشان می دهد بسیاری از درخواست های جواز کسب به موقع تعیین تکلیف می شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا