اقتصادی

جواز کسب کاغذی برچیده می‌شود/ لزوم تبدیل به شناسه یکتا

رئیس مرکز بهبود کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: دارندگان پروانه های کاغذی باید تا قبل از ششم اردیبهشت ماه مجوزهای خود را به شناسه الکترونیکی و منحصربفرد تبدیل کنند در غیر این صورت از کلیه خدمات دولتی محروم خواهند شد.

به گزارش میجیک، امیر سیاح در هشتاد و یکمین جلسه شورای مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار اظهار کرد: از ابتدای سال 1401 تاکنون یک میلیون و 600 هزار مجوز کسب و کار الکترونیکی صادر شده که به دلیل شناسه منحصر به فرد تجاری جدید است. . همچنین دریافت کرده است در این مدت 2.5 میلیون درخواست برای دریافت مجوز ارسال شد که از این تعداد 900000 مجوز رد یا با انصراف مواجه شدند.

وی افزود: بر اساس قانون پایانه مغازه ها، 2 میلیون پروانه کسب کاغذی دیگر باید تا 6 اردیبهشت 1403 الکترونیکی شود و شناسه های منحصر به فرد برای آنها صادر شود. در صورتی که دارنده مجوز این اقدام را انجام ندهد از کلیه خدمات دولتی و دولتی محروم خواهند شد.

رئیس مرکز بهبود کسب و کار وزارت اقتصاد خاطرنشان کرد: این اولین جلسه هیات مقررات زدایی در سال جاری است که باید مقررات غیرضروری کسب و کار را حذف کنیم. در همین راستا مقرر شد گام نهایی قانون تسهیل کسب و کار شامل تبدیل پروانه کسب کاغذی به شناسه های منحصر به فرد تجاری باشد.

سیاح درباره مجوز ساخت پمپ بنزین گفت: شرکت نفت اعلام کرده با توجه به ظرفیت تولید بنزین کشور، جایگاه های موجود کافی است. بنابراین لازم است برای کسانی که درخواست راه اندازی جایگاه دارند، مجوز جدید پیگیری شود تا باعث قاچاق سوخت نشود. در این زمینه، واجد شرایط بودن و توانایی مالی متقاضیان برای ایجاد موقعیت مهم است.

به گفته سیاح، شرکت پالایش و پخش قول داده است تا پایان خردادماه به متقاضیان احداث پمپ بنزین از طریق سامانه پاسخ دهد و روند کارمند محوری حذف شود.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا