شفاف‌سازی شورای رقابت در مورد قیمت‌گذاری خودرو/ ادعاهای مطرح شده را تکذیب می کنم

هنگامی که برخی از رسانه ها توافق نامه شورای رقابت را برای انتشار قیمت اضافی خودروهای تولیدی از تعهدات تولید کنندگان خودرو گزارش دادند ، سخنگوی شورا این مسئله را رد کرد و به وضوح اظهار داشت که تأکید ما بر افزایش تولید و در نتیجه افزایش عرضه خواهد بود. که به طور طبیعی منجر به کاهش قیمت می شود ، و شکی نیست که قیمت اتومبیل های دارای تولید بالا آزاد و افزایش می یابد.

به گفته میجیک ، شورای رقابت در جلسه 632 ، سه شنبه هفته گذشته ، در دستورالعمل های قیمت خودرو اصلاحاتی انجام داد و براساس آن ، اعضای شورای رقابت طبق این قوانین چهار اصلاحیه در روند محاسبه و برقراری ارتباط قیمت ها انجام دادند. قانون حمایت از خانواده و جمعیت و صاحبان خودروهای فرسوده. آنها سیستم یکپارچه و اختیار پیشنهاد مدیریت بازار بر اساس کف عرضه را در 543 بخشنامه انجام می دهند.

بر این اساس اصلاحاتاز این پس نظارت هیئت بر محاسبات و اخطارهای محاسباتی، بازگشت و وزارت حراست موظف است قیمت محاسبه شده توسط سازمان پشتیبانی را اصلاح کند ارتباط برقرار کرد کند اگر شورای رقابت مشکلی در اجرا ببیند وارد می شود.

بعد از مطرح شدن این اصطلاح، بحث تغییر متولی قیمت خودرو و واگذاری آن از شورای رقابت به وزارت حراست مطرح شد. در این راستا باید تاکید کرد که با توجه به تاکید صریح شورای رقابت، شورا از بازار خودرو خارج نشده است و بخشنامه 543 نیز مانند گذشته با نظارت شورای رقابت به اجرا در خواهد آمد. .

ما در مورد راه های افزایش تولید و عرضه صحبت می کنیم. بدون افزایش قیمت!

در واقع تنها از این پس وزارت حریم خصوصی باید قیمت های محاسبه شده توسط سازمان های حمایت از مصرف کننده و تولیدکنندگان را اعلام کند.

مشکل اصلی از جایی شروع می‌شود که برخی رسانه‌ها مصاحبه خبری سخنگوی شورای رقابت را اشتباه برداشت کردند و اعلام کردند: «بالاخره شورای رقابت موافقت کرده که خودروسازان خودروهای مازاد طرح تولید را به قیمت حاشیه‌ای بازار بفروشند. در صورت افزایش تولید.”

این در حالی است که این موضوع صحت ندارد و سپهر دادجوی توکلی – سخنگوی شورای رقابت – در تکذیب اخبار منتشر شده و مطرح شده در برخی رسانه ها در گفت وگو با میجیک، تصریح کرد: همه بحث ها مربوط به راه حل بهبود است. تولید و عرضه که طبیعتاً منجر به کاهش قیمت می شود. بنابراین بحث افزایش قیمت و فروش خودروهای مازاد به قیمتی غیر از قیمت مصوب وجود ندارد.

وی تصریح کرد: تاکید بر افزایش تولید و افزایش عرضه است که منجر به کاهش قیمت ها در بازار آزاد و عدم افزایش می شود.

این مقام در شورای رقابت نیز در صفحه توئیتر خود در این باره نوشت:

“هیچ مجوز مشروط یا بی قید و شرط برای افزایش قیمت خودروها با افزایش یا کاهش عرضه خودروهای صادر شده توسط شورای رقابت وجود ندارد ؛ تفسیرهای عاطفی و نادرست نتیجه ای جز التهاب بازار و از دست دادن افراد ندارد. همه ما ، سخنرانان یا پخش کننده ها ، باید بیشتر مراقب بود- کبد.

شفاف سازی شورای رقابت در مورد قیمت خودرو/ ادعاهای مطرح شده را رد می کنم

لازم به ذکر است که تصور غلط برخی از رسانه ها و سوخت شایعات هنگامی آغاز شد که سخنگوی شورای رقابت در مصاحبه ویدیویی اعلام کرد: قیمت و مقررات بر اساس قیمت. اتفاقات و التهاباتی که در بهمن ماه سال گذشته در بازار رخ داد به ما اجازه نداد با چند ابزار برای قیمت اقدام کنید؛ اما خوشبختانه اکنون بندی اضافه شده که این ابزار نیز وارد فرآیند نظارتی شده است.

قاضی Tavakoli توضیح داد: در واقع ، اگر محصول به کف عرضه برسد و تولید به سهمیه برسد ، انگیزه ای برای تولید و تهیه بیشتر خواهد داشت. این افزایش عرضه منجر به کاهش قیمت خواهد شد.

سخنگوی شورای رقابت تاکید کرد: در فرآیند قیمت خودرو، وزارت حریم خصوصی می تواند و مختار است بر اساس طرح ها و مستندات دریافتی به شورای رقابت مشاوره دهد. این پیشنهاد مجدداً در شورای رقابت مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در صورت تایید یکی از اعضای هیات مسابقه تایید می شود.

بر اساس این مصاحبه، سخنگوی شورای رقابت در گفت و گو با میجیک، مبنای مصاحبه فوق را تاکید بر افزایش تولید و عرضه و تاثیر کاهش قیمت ها عنوان کرد و گفت: با توجه به این موضوع که این موضوع باعث افزایش قیمت ها می شود. خیر، خودروهایی که تولید مازاد بر تعهد خودروساز دارند باید بتوانند قیمت آزاد دریافت کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا