سرمایه گذاری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی “بنیاد مستضعفان” در کرمانشاه

کرمانشاه | مستضعفان

میجیک/کرمانشاه رئیس بنیاد مصطفان از سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومانی این بنیاد در دو پروژه در استان کرمانشاه خبر داد.

پرویز فتاح ظهر امروز (7 تیرماه) در نشست خبری با اعلام خبر ساخت 850 واحد برای مستضعفان در استان کرمانشاه، به تشریح برخی از مراحل و برنامه های بنیاد مصطفان در استان کرمانشاه پرداخت و افزود: اکثر واحدها دارای ساخته شده و در نیمه دوم سال جاری به بهره برداری می رسد.» ما یکی از آنها خواهیم بود.

به گفته فتاح، این پروژه با مشارکت بهزیستی و کمیته امداد استان ساخته شده است.

وی از کمک 10 میلیارد تومانی به هر نهاد بهزیستی و کمیته امداد استان کرمانشاه خبر داد و افزود: به هر یک از این نهادها 10 میلیارد تومان برای کمک به زندگی مددجویان استان تعلق می گیرد.

وی افزود: 50 میلیارد تومان وام مهم و وام کارگری در اختیار استان ها قرار می گیرد که بین بخش های استانی که نیازمند تصمیم استان و استاندار هستند توزیع می شود.

رئیس بنیاد مصطفان از هزینه 250 میلیارد تومانی در استان کرمانشاه در سال گذشته خبر داد و افزود: این صندوق برای رفع کمبودهای سرفیروزآباد سرپل ذهاب و تهیه بسته های معیشتی و تامین مسکن فقرا استفاده می شود.

فتاح گفت: تنها در سال گذشته 70 هزار بسته معیشتی در استان کرمانشاه توزیع شد.

وی به اقدام دیگر بنیاد مصطفان در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: کارخانه قوطی مستقر در این استان از نظر فناوری در خاورمیانه بی نظیر است و با توجه به بدهی این کارخانه 60 میلیون یورو معادل 2100 میلیارد تومان دارد. به این امر اختصاص یافته است. وی تمامی بدهی های این واحد تولیدی را تسویه کرد.

فتاح از احداث مجتمع تجاری اقتصادی در کرمانشاه خبر داد و افزود: این مجتمع در بلوار طاقبستان واقع شده است. می توانیم 650 میلیارد تومان از سهام بانک انصار را از این مجموعه خریداری کنیم و با همکاری شهردار و استاندار کرمانشاه این مجموعه را راه اندازی خواهیم کرد.

وی افزود: برای این کار در مجموع دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهیم کرد که 500 میلیارد تومان آن را بانک «سینا» تسهیلات می دهد.

رئیس بنیاد مصطفان ابراز امیدواری کرد: راه اندازی این مجموعه تاثیر مثبتی در رونق این منطقه و شهر کرمانشاه داشته باشد.

وی همچنین به اجرای طرح کشاورزی «بیستون» در مرز خسروی اشاره کرد و افزود: در این طرح 800 هکتار زمین داریم و نوع کشت در این طرح باعث تغییر کشاورزی در منطقه شده است.

به گفته فتاح، هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در این پروژه انجام می شود

وی در تشریح یکی دیگر از اقدامات بنیاد مصطفان داراستان از واگذاری 47 هکتار در شهر دولت آباد کرمانشاه برای احداث طرح ملی طناب زنی مسکن خبر داد و افزود: 5 هزار و 400 واحد مسکونی در زمین ساخته می شود.

وی افزود: برای ساخت این واحدها برای هر واحد 550 میلیون تومان معادل سه هزار میلیارد تومان پرداخت می شود.

فتاح گفت: مسئولان استان کرمانشاه درخواست دیگری از بنیاد مصطفان داشته اند که باید مشمول کار شود.

رئیس بنیاد مصطفان تاکید کرد: ما علاقه زیادی به انجام کار اقتصادی و رفع کمبودها در این استان داریم و قطعا با قدرت از این روند حمایت خواهیم کرد.

فتاحی با اشاره به اجرای طرح توسعه و عمران بنیاد مصطفان در تمامی استان های کشور گفت: در هر استان یک نقطه برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است اما در استان کرمانشاه در دو استان فعال هستیم. . امتیاز: سرپل ذهاب و سرفیروزآباد.

وی افزود: اگر امسال 35 میلیارد تومان دیگر در سرفیروزآباد هزینه کنیم به تمام تعهدات خود در این زمینه عمل می کنیم و پس از آن استان باید از ما بخواهد که برای ادامه طرح خود در سایر نقاط استان و رفع محرومیت بنویسیم. بیایید از حوزه دیگری شروع کنیم.

برای اربعین «آب» می دهیم

وی سپس به برنامه بنیاد مصطفان در اربعین امسال اشاره کرد و افزود: در اسفندماه امسال تامین آب عمدتا بر عهده بنیاد است و علاوه بر تامین آب، موکب هایی را نیز در نقاط مهم مرزی برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: موکب بنیاد علاوه بر ارائه خدمات، به تامین اقلام مورد نیاز موکب اطراف نیز کمک خواهد کرد.

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه نیز در این دیدار دغدغه کلی مسئولان استانی و کشوری برای کرمانشاه را ایجاد مشاغل مولد، مفید و پایدار عنوان کرد و افزود: در این راستا بنیاد مصطفان یکی از نهادهای موثر است. نهادهایی که می توانند استان را در این امر یاری کنند.

وی افزود: خوشبختانه امروز توافقات خوبی با بنیادهایی در حوزه های مختلف صنعتی، کشاورزی و گردشگری انجام شد که برخی گره گشا و کارساز است و برخی دیگر را از امروز اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از طرح های موثر، فعال سازی مجدد پروژه مسکن 5400 واحدی پس از سه سال توقف است.

وی گفت: خوشبختانه پس از یک ماه و نیم پیگیری پروژه ای که سه سال به تعویق افتاده بود مجددا فعال شده و به زودی این واحد در اختیار عموم قرار می گیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا