ساخت ۲۳ هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی در دست اجراست

خراسان جنوبی | واحد مسکونی

میجیک/ خراسان جنوبی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اکنون ساخت 23 هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی در حال انجام است.

ارسلان مالکی امروز (12 اسفند) در مراسم قرعه کشی واگذاری زمین به متقاضیان طرح جمعیت جوانان در استان، با تبریک اعیاد شعبانیه به مردم گفت: دولت سیزدهم که حاصل کار رئیس جمهور و مردم است. ، نمی تواند از ابتدا بدون برنامه نسبت به مشکلات و دغدغه های مردم بی تفاوت باشد.

به گزارش میجیک، وی با بیان اینکه حل مشکل مسکن مردم و جوانان جمعیت به عنوان دو معضل اصلی به طور جدی در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است، افزود: خانواده محور و اساس توسعه انسانی است که مهمترین محور دولت سیزدهم است و اگر به دنبال جامعه جوان و سرزنده هستیم، توجه به خانواده بسیار مهم است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: اجرای قانون جمعیت جوانان نه تنها یک تکلیف قانونی، بلکه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که مورد تاکید همه بزرگان نظام است.

ملکی با اشاره به اینکه از سال 1381 تا سال 1400 برای مشکل رشد جمعیت و جوانان اقدام خاصی صورت نگرفت، ادامه داد: قانون حمایت از خانواده و جمعیت جوان در سال 1400 به تصویب رسید و دولت سیزدهم با اراده و قاطعیت این قانون را اجرا کرد. که او دارد، آن گونه که برای مردم مناسب است انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت جوان بودن جمعیت برای مدیریت و توسعه کشور گفت: دولت بر روی مشوق های قانونی کار می کند که یکی از آنها واگذاری زمین به خانواده هایی است که قانون جمعیت جوان را رعایت کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز شاهد واگذاری زمین برای 5 هزار خانوار مشمول طرح جمعیت جوانان در خراسان جنوبی بودیم، افزود: ارزش ریالی این زمین 12 هزار میلیارد تومان است اما هزینه آن نیست. . برای دولت مهم است، اما مزایای خانواده تابع قانون جمعیت جوانان است.

ملکی هشدار داد: در سال های گذشته قبل از دولت سیزدهم هیچکس مسکنی برای بی خانمان ها فراهم نمی کرد و حتی اگر امکاناتی هم وجود داشت اراده ای در این زمینه وجود نداشت و حتی یک خانه هم وجود نداشت.

وی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم، تصریح کرد: در این راستا 4 میلیون و 500 هزار خانوار بی سرپرست ثبت نام کردند و دولت با علم به اینکه تامین مسکن یکی از سخت ترین برنامه هاست، علی رغم سختی و پیچیدگی راه حل، قول داد و با تمام اراده و ظرفیتش سعی کرد به این وعده عمل کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیش از 2 میلیون و 200 واحد مسکونی در کشور در حال ساخت است، گفت: هم اکنون ساخت 23 هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی در دست اقدام است.

ملکی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم نشان داد که اگر اراده کنیم می توان مشکلات مردم را حل کرد و دولت با این نگاه و رویکرد از تمام ظرفیت خود برای حل مشکلات مردم استفاده می کند.

وی خاطرنشان کرد: به تمامی مشمولان قانونی قانون جوانان زمین تهیه و واگذار می کنیم که قول داده بودیم تا پایان امسال این تعداد را به 70 هزار واحد برسانیم و خوشبختانه امروز از این تعداد عبور کردیم.

با توجه به او؛ در صحبت از نهضت ملی مسکن، شبانه روز تلاش می کنیم تا همه بی خانمان ها صلاحیت خانه دار شدن را نداشته باشند و به مردم قول می دهیم مشکلات آنها را به ویژه در حوزه مسکن حل کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا